Jeden z największych obecnie serwisów społecznościowych na świecie – MySpace – opublikował listę najczęściej oglądanych muzycznych profili w tym roku, oraz zestawienie najchętniej oglądanych klipów. Co ciekawe, najpopularniejszym muzycznym profilem na MySpace w roku 2008 była strona projektu Gorillaz – przypomnijmy tylko, że ostatni duży krążek grupy ukazał się trzy lata temu. Przedsięwzięcie Damona Albarna okazało się jednak popularniejsze niż kolejni w zestawieniu: Coldplay, Oasis i Lily Allen.
Wśród najchętniej oglądanych klipów zwyciężyła Madonna z kawałkiem „4 Minutes”. Następni na liście byli The Verve, BPA, Justice, w pierwszej dziesiątce zmieścili się również Sigur Ros. Oba zestawienia prezentujemy poniżej. Wcześniej przypomnijmy, że na naszym forum toczy się dyskusja, czy obecnie, kiedy na MySpace jest tyle spamu, warto zakładać własny profil?
Najpopularniejszy profil muzyczny 2008
- Gorillaz (682,875 przyjaciół)
- Bullet for My Valentine (596,885 przyjaciół)
- Amy Winehouse (542,268 przyjaciół)
- Coldplay (525,110 przyjaciół)
- Lily Allen (462,159 przyjaciół)
- MIA. (399,858 przyjaciół)
- Oasis (353,484 przyjaciół)
- Imogen Heap (351,484 przyjaciół)
Najpopularniejsze teledyski na MySpace 2008
Madonna – „4 Minutes”
The Verve – „Love Is Noise”
BPA featuring David Byrne and Dizzee Rascal – „Toe Jam”
Justice – „DVNO”
Oasis – „I”m Outta Time”
Dragonforce – „Heroes of Our Time”
Sigur Ros – „Inni Mer Syngur Vitleysingur”
The Raconteurs – „Old Enough”
Wszystko to widać w TV.
Sam mainstream