Wpisz i kliknij enter

Lucy – Monad X

Ten rok należy do Stroboscopic Artefacts.

Najpierw szef tejże wytworni – Lucy – opublikował swój debiutancki album „Wordplay For Working Bees” – który w ciągu jednej chwili odmienił współczesną scenę techno. Potem reprezentacja firmy – czyli wspomniany Lucy, Dadub i Edit Select – zagrali świetnie przyjęte sety na barcelońskim Sonarze i berlińskim Melt! Festivalu. I wreszcie do cyfrowej dystrybucji trafiły trzy nowe zestawy nagrań z głośnego cyklu „Monad” – duetu Dadub, weterana Aoki Takamasy i samego szefa wytworni – Lucy.

Włoski producent zaczyna od masywnego techno – ciężki bit wsparty drgającym basem przerywają gwałtowne uderzenia szorstkich akordów syntezatorów. Wszystko to oblepia gęsta siatka analogowych szumów, podszytych świszczącym strumieniem przemysłowego zgiełku („Triad”).

Kolejne nagranie zrywa z typowym dla techno miarowym rytmem. Dudniące bity o plemiennym metrum idealnie współgrają z niepokojącymi pasażami świdrujących syntezatorów. Z głębokiego tła wynurza się narastająca fala toksycznego szumu – w pewnym momencie wydostaje się ona na pierwszy plan zalewając wszystko jazgotliwą ścianą noise`u („Tetrad”).

W następnym utworze pojawia się podłamana rytmika w stylu morderczego techno spod znaku Regisa czy Surgeona. A w tle dźwięki niczym z prawdziwego horroru – wywiedzione z klasyki industrialu rozjeżdżone pasaże skowyczących syntezatorów, tworzące upiorny klimat rodem z „Lśnienia” („Pentad”).

I wreszcie finał – początkowo słychać tylko miarowe stuki, które podbijają gwałtowne warknięcia przesterowanego basu. Nagle mechaniczny puls nabiera mocy – twarde uderzenia mocarnego bitu wprowadzają zawodzącą partię psychodelicznych syntezatorów rodem z wczesnych preparacji Throbbing Gristle. Tak brzmi industrialne techno w swej najlepszej wersji („Decad”).

Myślicie, że to koniec tegorocznej ofensywy Stroboscopic Artefacts? Nic z tego – już za miesiąc premiera nowego albumu Xhina – „Sword”. Dwie dekady temu Underground Resistance ukuli idealne hasło dla swej muzyki – „For Those Who Know”. Dzisiaj idealnie pasuje ono do ich berlińskich następców.

Stroboscopic Artefacts 2011

www.stroboscopicartefacts.com







Jest nas 14 000 na Facebooku:


Subscribe
Powiadom o
guest
1 Komentarz
Inline Feedbacks
View all comments
sobek
sobek
9 lat temu

genialna wytwórnia!

Polecamy

Marina Aleksandra

Marina Aleksandra ma na koncie EP wydane w niemieckiej wytwórni Advanced Black. Jest częstą gościnią na wielkich scenach Berlina czy Paryża bo jej bezlitosny, surowy bas „doraźnie koi niepokoje”. Dąży do rozbudzania fantazji, pozbycia się kompleksów, pruderii i wszelkiego skrępowania w odkrywaniu własnej natury.