Chouk Bwa & The Ångströmers – Vodou Alé
Łukasz Komła:

Voodoo z przyszłości.

Ben Lukas Boysen – Mirage
Jarek Szczęsny:

Pokaz iluzji.

Siema Ziemia – Siema Ziemia
Jarek Szczęsny:

Dodatkowe skurcze mięśni.

Fluxion – Perspectives
Paweł Gzyl:

Nostalgia po grecku.

Lawrence English – Lassitude
Jarek Szczęsny:

Doskonała pustka.

Elysia Crampton – ORCORARA 2010
Jarek Szczęsny:

Niepowstrzymana losowość.

Kaitlyn Aurelia Smith – The Mosaic of Transformation
Jarek Szczęsny:

Cały zestaw radosnych nastrojów.

Phillip Sollman – Monophonie
Paweł Gzyl:

Muzyczna maszyneria.

Vladislav Delay & Sly Dunbar & Robbie Shakespeare – 500-Push-Up
Paweł Gzyl:

„Rakka” uzupełniona o dubowy puls.

Zguba – Pomór
Jarek Szczęsny:

Nieustający marsz kostuchy.

Richu M – House Of The Vaporising Sun
Bartek Woynicz:

Ten tytuł mówi wszystko.

Maenad Veyl – Reassessment
Paweł Gzyl:

Muzyka z sali operacyjnej.

Flaner Klespoza – Wędrówka po lesie, w którym mieszkają bogowie i rosną wszechświaty
Jarek Szczęsny:

Spójna opowieść.

The Advent – Life Cycles
Paweł Gzyl:

Futurystyczne electro w oldskulowym stylu.



Nowy album sultan hagavik

„Powinny być jakieś granice prowokacji, nawet tej artystycznej” – oburzał się prof. Jan Miodek w kontekście nowej realizacji sultan hagavik. Duet grający na magnetofonach kasetowych, z okazji 34. edycji Przeglądu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu, w ramach Nurtu OFF, wystawił spektakl zatytułowany „Pasja: cała ta chujowa piosenka aktorska”. Krytycyzm wyrażony wobec konwencji Festiwalu i muzyki na nim prezentowanej, został doceniony przez jurorów, gdyż przedstawienie otrzymało pierwsze miejsce. Zrozumienia zabrakło jednak wśród mieszkańców Wrocławia (w tym słynnego językoznawcy), gdzie odgrywano performens. Całe zamieszanie, spowodowane użyciem w tytule wulgaryzmu i słowa „pasja”, najpełniej opisała „Gazeta Wrocławska”.

Muzyka ze spektaklu została opublikowana na profilu bandcamp zespołu. Wśród typowych dla sultan hagavik efektów preparowania taśmy magnetofonowej, brzmień jej przewijania i spowalniania, znaleźć można wokalizy Ewy Demarczyk i Edyty Geppert. Czy album wywołuje podobne emocje, co wśród niektórych tytuł projektu? Oceńcie sami.

Przypominamy również o naszym wywiadzie z sultan hagavik

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.