A Winged Victory for the Sullen – „The Undivided Five”
Mateusz Piżyński:

Ambientowe nowości z Ninja Tune

Enchanted Hunters – Dwunasty Dom
Krzysiek Stęplowski:

Czasem naprawdę warto czekać. Warto wypatrywać, nawet latami, jeśli tylko cierpliwość nagrodzona ma być w taki sposób.

Ecnahnted Hunters Dwunasty Dom
Rrose – Hymn To Moisture
Paweł Gzyl:

Techno w stylu Marcela Duchampa.

Trzaska/Mazurkiewicz/Szpura – North Meridian
Jarek Szczęsny:

Można się spocić od samego słuchania.

Giant Swan – Giant Swan
Paweł Gzyl:

Czy znany ze świetnych koncertów duet sprawdził się również w studiu?

Floating Spectrum – A Point Between
Jarek Szczęsny:

Cyfrowy pomnik przyrody.

Bleu Roi – Dark/Light
Łukasz Komła:

Wiosną ubiegłego roku wsłuchiwaliśmy się w singiel szwajcarskiego projektu Bleu Roi, a przed kilkoma dniami ukazała się ich nowa EP-ka „Dark/Light”, którą przybliżamy i jednocześnie o niej rozmawiamy z Jennifer Jans.

Traversable Wormhole – Regions Of Time
Paweł Gzyl:

Adam X wraca do projektu sprzed dekady.

Sudan Archives – Athena
Jarek Szczęsny:

Do diabła z dobrymi radami.

Planetary Assault Systems – Plantae
Paweł Gzyl:

W stronę psychodelii.

Sleep D – Rebel Force
Paweł Gzyl:

Muzyczny zapach minionego lata.

Levitation Orchestra – Inexpressible Infinity
Jarek Szczęsny:

Podpalacze wzniecają eutymię.

Innercity Ensemble – IV
Jarek Szczęsny:

Luz i bogactwo.

Grischa Lichtenberger – RE:PHGRP
Paweł Gzyl:

Free jazz w „rasterowej” wersji.



Azari & III – Body Language vol. 13

Dinamo Azari i Alixander III tym razem miksują najważniejszą składankę wytwórni Get Physical.

A takie zestawienie zobowiązuje – nagrywający, czyli Azari & III swoim debiutem w 2011 zrobili małą parkietową rewolucję. Łatwość łączenia gatunków od disco, klasycznego house’u, techno, po znakomity pop z jeszcze lepszymi wokalami i elektryczną atmosferą swojego bandu sprawiła, że znaleźli się czołówce elektronicznych artystów, zaledwie po wydaniu jednego albumu. Zleceniodawcy płyty – właściciele Get Physical – M.A.N.D.Y., DJ T. i Booka Shade, postawili na nich przy numerze trzynastym – przed nimi składankę stworzył m.in. Matthew Dear, Modeselektor, Junior Boys, czy Catz’N Dogz.

Zadanie wykonali samodzielnie, to znaczy oddzielnie. Tak pierwszą część skompilował Dinamo Azari:

…a tak Alixander III:

Całość przygotowana przez nich to ponad 3 godziny elektroniki orbitującej wokół surowego techno i house’u. Gdzieniegdzie przemycając swoje solowe utwory, również takie skomponowane specjalnie na rzecz składanki (świetny „In A Vacuum” Alixandra III), synth-popowe i ambientowe, to najmocniej ukierunkowani są w stronę bassu i hipnotycznegom klubowego rytmu. Do wykonania tego zadania wybrali klasyków sceny: pojawia się Shed, Tommy Four Seven w remiksie Roberta Hooda, Plastikman, Scuba. Bo tę składankę określa ciężkie czasem granie klubowe – sympatycy Azari & III z pierwszej płyty mogą doznać szoku, przy zderzeniu z taką masą krytyczną. Od początku atmosfera jest niezwykle gęsta i mroczna, mimo że czasem prześlizgują się wyważone i bardziej melodyjne dźwięki, niszcząc niestety tempo i spójność. Lecz to tylko mało znaczące przecinki, szczegóły które nie burzą jednak ogółu.

„Zbyt ciężkie do słuchania w ciągu dnia, zbyt lekkie na noc”, tak podsumował swoją selekcję Dinamo. Aczkolwiek najbardziej chwytliwe są te momenty nocne. I mocne. Dominują i składają się w surowy parkietowy „Body Language” który po przesłuchaniu jeszcze przez kilka minut tępo szumi w uszach…

Get Physical, 2013

3,5/5

Najlepsze momenty: Alixander III – In A Vacuum, Tommy Four Seven – Track 5 (Robert Hood Remix), Locussolus – Berghain (Darkroom Mix), Blood Diamond – Phone Sex feat. Grimes

 

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.