SCSI-9 – Squares & Circles
Paweł Gzyl:

Pierwszy nowy album projektu od siedmiu lat.

Sarathy Korwar – More Arriving
Jarek Szczęsny:

Muzyka migracji.

Sandro Perri – Soft Landing
Jarek Szczęsny:

Chłód melodii.

Rhys Fulber – Ostalgia
Paweł Gzyl:

„I’m living in the 80s”

IRAH – Diamond Grid
Przemysław Solski:

Siatka utkana z ciekawości.

Strycharski Kacperczyk Szpura – I love you SDSS
Jarek Szczęsny:

Oglądanie nerwów.

!!! (Chk Chk Chk) – Wallop
Mateusz Piżyński:

Ciężkość punka z lekkością funka.

cover
Barker – Utility
Paweł Gzyl:

Transhumanistyczne przyjemności.

Monya – Straight Ahead
Paweł Gzyl:

Industrialne techno o pozytywnej energii.

Wojciech Golczewski – The Priests Of Hiroshima
Jarek Szczęsny:

Ścieżka dźwiękowa dla ery atomowej.

Múm – Yesterday Was Dramatic – Today Is OK
Paweł Gzyl:

Klasyk emotroniki.

Hildur Guðnadóttir – Chernobyl (OST)
Jarek Szczęsny:

Wyobrazić sobie niewyobrażalne.

Pruski – Black Birds
Jarek Szczęsny:

Wyszlifowany onyks.

Jaromir Kamiński, Rafał Warszawski, Palms Palms, Break Janek
Ania Pietrzak:

Beats & breaks idealne na koniec wakacji…



Lucy – Churches Schools And Guns Remixed

Podobnie, jak w przypadku ubiegłorocznego wydawnictwa duetu Dadub, również i teraz najpierw dostajemy zestaw remiksów nagrań z nowego albumu szefa Stroboscopic Artefacts.

Na pierwszy ogień idzie dekonstrukcja utworu „Catch Twenty Two” w wykonaniu producenta ukrywającego się pod pseudonimem Shapednoise. Tu nie ma żartów – zaczyna się od brutalnego uderzenia cyfrowego noise’u, którą dopiero z czasem uzupełniają mechaniczne rytmy i IDM-owe klawisze. Wszystko wieńczy apokaliptyczna eksplozja ryczących dronów, niosąca gęstą chmurę ziarnistego hałasu.

Za „Laws And Habits” wziął się znany z dokonań dla wytwórni Prologue amerykański producent Milton Bradley. To zupełnie inne podejście do dźwiękowej materii. Tym razem dostajemy bowiem bardziej klubową wersję gatunku, rozpisaną na podłamane bity, mruczący bas i syntezatorowe efekty. Wszystko to ma zimny, wręcz kliniczny ton, ziejący laboratoryjnym chłodem, znanym z dawnych nagrań Plastikmana czy Speedy J’a. Całość sprawia wrażenie raczej militarnego electro niż marszowego techno.

„The Illusion Of Choice” w wykonaniu Donato Dozzy’ego nabiera mocno transowego charakteru. Utwór otwiera wręcz plemienny wstęp – to dudniące bębny, które oplatają kłujące akordy klawiszy. Z czasem ten drugi plan kompozycji staje się ważniejszy – i prawie całą jej przestrzeń wypełniają wibrujące ćwierkoty o ptasim brzmieniu.

I na koniec „The Self As Another” – zremiksowany przez Eomaca. Podstawę nagrania stanowią niemal hip-hopowe breaki. Ian McDonald z duetu Lakker nie pozostawia jednak wątpliwości, że bliżej mu do eksperymentalnej elektroniki – i wypełnia przestrzenie między łupiącymi bitami wijącym się loopem o toksycznym tonie. W połowie utwory wchodzą epickie syntezatory rodem z IDM – i wtedy kompozycja zaczyna przypominać nieco dawne preperacje duetu Autechre pod szyldem Lego Feet.

Cztery nagrania – cztery różne odmiany nowoczesnego techno. Znakomity zestaw, który zaostrza tylko apetyt na drugi album Lucy’ego. Jego premiera już za dwa tygodnie!

Stroboscopic Artefacts 2014

http://www.stroboscopicartefacts.com/

http://www.facebook.com/StroboscopicArtefacts

http://www.facebook.com/lucyofficial

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.