Cel (Felix Kubin & Hubert Zemler) – Cel
Jarek Szczęsny:

Radosne odbicie.

Fabrizio Rat – Shades Of Blue
Paweł Gzyl:

Modularna polifonia.

Long Arm – Silent Opera
Jarek Szczęsny:

Trip-hop nigdzie nie odszedł.

Jeff Parker & The New Breed – Suite For Max Brown
Łukasz Komła:

Projekcja magicznych obrazów.

Various Artists – Air Texture Vol. VII
Paweł Gzyl:

Rrose i Silent Servant serwują ambient? Niemożliwe!

Siavash Amini & Saåad – All Lanes Of Lilac Evening
Jarek Szczęsny:

Bez szwów.

Villaelvin – Headroof
Jarek Szczęsny:

Tylko bardziej.

Juno – Young Star
Jarek Szczęsny:

Infiltracja jazzu.

Lonker See – Hamza
Jarek Szczęsny:

Zawsze krok przed nami.

Men With Secrets – Psycho Romance And Other Spooky Ballads
Paweł Gzyl:

Erudycyjne ćwiczenie z ejtisowego electro.

Riverrun – The Same Silent Hill
Przemysław Solski:

Muzyka z krajobrazu.

Yogtze – Yogtze
Jarek Szczęsny:

Będzie filmowo.

Wacław Zimpel – Massive Oscillations
Jarek Szczęsny:

Letarg duchowy.

Hula – Shadowland
Paweł Gzyl:

Jak ambient przenikał industrial.



Lucy – Churches Schools And Guns Remixed

Podobnie, jak w przypadku ubiegłorocznego wydawnictwa duetu Dadub, również i teraz najpierw dostajemy zestaw remiksów nagrań z nowego albumu szefa Stroboscopic Artefacts.

Na pierwszy ogień idzie dekonstrukcja utworu „Catch Twenty Two” w wykonaniu producenta ukrywającego się pod pseudonimem Shapednoise. Tu nie ma żartów – zaczyna się od brutalnego uderzenia cyfrowego noise’u, którą dopiero z czasem uzupełniają mechaniczne rytmy i IDM-owe klawisze. Wszystko wieńczy apokaliptyczna eksplozja ryczących dronów, niosąca gęstą chmurę ziarnistego hałasu.

Za „Laws And Habits” wziął się znany z dokonań dla wytwórni Prologue amerykański producent Milton Bradley. To zupełnie inne podejście do dźwiękowej materii. Tym razem dostajemy bowiem bardziej klubową wersję gatunku, rozpisaną na podłamane bity, mruczący bas i syntezatorowe efekty. Wszystko to ma zimny, wręcz kliniczny ton, ziejący laboratoryjnym chłodem, znanym z dawnych nagrań Plastikmana czy Speedy J’a. Całość sprawia wrażenie raczej militarnego electro niż marszowego techno.

„The Illusion Of Choice” w wykonaniu Donato Dozzy’ego nabiera mocno transowego charakteru. Utwór otwiera wręcz plemienny wstęp – to dudniące bębny, które oplatają kłujące akordy klawiszy. Z czasem ten drugi plan kompozycji staje się ważniejszy – i prawie całą jej przestrzeń wypełniają wibrujące ćwierkoty o ptasim brzmieniu.

I na koniec „The Self As Another” – zremiksowany przez Eomaca. Podstawę nagrania stanowią niemal hip-hopowe breaki. Ian McDonald z duetu Lakker nie pozostawia jednak wątpliwości, że bliżej mu do eksperymentalnej elektroniki – i wypełnia przestrzenie między łupiącymi bitami wijącym się loopem o toksycznym tonie. W połowie utwory wchodzą epickie syntezatory rodem z IDM – i wtedy kompozycja zaczyna przypominać nieco dawne preperacje duetu Autechre pod szyldem Lego Feet.

Cztery nagrania – cztery różne odmiany nowoczesnego techno. Znakomity zestaw, który zaostrza tylko apetyt na drugi album Lucy’ego. Jego premiera już za dwa tygodnie!

Stroboscopic Artefacts 2014

http://www.stroboscopicartefacts.com/

http://www.facebook.com/StroboscopicArtefacts

http://www.facebook.com/lucyofficial

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.