NOON – Nobody, Nothing, Nowhere
Bartek Woynicz:

„Above me, below, me all around me”

Desire Marea – Desire
Jarek Szczęsny:

To nie pierwszy taki przypadek.

His Master’s Voice – Log: Canis Majoris
Paweł Gzyl:

Podróż w stronę Syriusza.

Cel (Felix Kubin & Hubert Zemler) – Cel
Jarek Szczęsny:

Radosne odbicie.

Fabrizio Rat – Shades Of Blue
Paweł Gzyl:

Modularna polifonia.

Long Arm – Silent Opera
Jarek Szczęsny:

Trip-hop nigdzie nie odszedł.

Jeff Parker & The New Breed – Suite For Max Brown
Łukasz Komła:

Projekcja magicznych obrazów.

Various Artists – Air Texture Vol. VII
Paweł Gzyl:

Rrose i Silent Servant serwują ambient? Niemożliwe!

Siavash Amini & Saåad – All Lanes Of Lilac Evening
Jarek Szczęsny:

Bez szwów.

Villaelvin – Headroof
Jarek Szczęsny:

Tylko bardziej.

Juno – Young Star
Jarek Szczęsny:

Infiltracja jazzu.

Lonker See – Hamza
Jarek Szczęsny:

Zawsze krok przed nami.

Men With Secrets – Psycho Romance And Other Spooky Ballads
Paweł Gzyl:

Erudycyjne ćwiczenie z ejtisowego electro.

Riverrun – The Same Silent Hill
Przemysław Solski:

Muzyka z krajobrazu.



Reflec – Momentary Archive EP

Wydana na czarnej dwunastce zapowiedź albumu wschodzącego talentu z Manchesteru jest kolejnym przykładem siły i witalności muzyki techno.

Młody producent z Anglii zabiera nas w podróż po najlepszych rejonach technicznego eksperymentu. Z jednej strony jest to reminiscencyjna wyprawa w stronę klasyki Detriot, z drugiej zaś mamy do czynienia z całym arsenałem industrialnych zabiegów, które nadają tej produkcji bardzo futurystyczny charakter.

Zaczynamy od celowo nieokreślonego i niedefiniowalnego „Untitled”. Konsekwentnie rozwijana ponad ośmiominutowa twórczość lawiruje pomiędzy progresywnym stylem a pulsującym i niemiarowym dub techno, przypominającym najlepsze dokonania 2562. Od trzeciej minuty mamy przyjemność unoszenia się na zagęszczonych synthach, będących wyspami abstrakcyjnych i kojących form na tle galopującego świata. Z ciekawości podłożyłem ten utwór pod drugą część filmu „Baraka”, gdzie pokazano absurd pędzącej cywilizacji – pasuje idealnie!

„Pad Acid”, to perkusyjna szermierka połączona z tytułowymi kwaśnymi padami. Zagregowana stopa kotłuje się z charakterystycznym clapem a całość dopełnia klubowy hi-hat, który jest nieodłącznym pomocnikiem układu nerwowego w poruszaniu naszymi kończynami pośród innych ludzi omamionych szamańskim transem nocy. Chwilę później pojawiają się miękkie klawisze, na których budowane jest całe napięcie utworu. Gdzieś w tle słychać piskliwe syntezatory a z głębin wynurza się owoc nowoczesnych generatorów dźwięku. Prawdziwy trip, który pasuje zarówno do postindustrialnych miejsc zbiorowego tańca jak również do wnętrza wahadłowca, który z poziomu orbity ogląda nasz ziemski padół.

„Extraordinary Lives” to muzyczne Chicago XXI wieku. Numer otwiera zreplikowany męski głos, nadając całości bliżej nieokreślony niepokój. Silnie wybijana stopa oraz pulsacyjnie podbijany bas tworzą podbudowę pod prawdziwy dynamit tego kawałka – przefiltrowane piano, które dziarsko wyznacza rytm i kierunek produkcji. Wysokość dźwięków zawieszono na sinusoidalnej linii, a tę rozpięto pomiędzy pierwszą a ostatnią sekundą utworu. Czekam na album długogrający!

Styczeń 2015 | Lobster Theremin

http://lobstertheremin.com/album/momentary-archive

http://www.discogs.com/label/591234-Lobster-Theremin

http://www.discogs.com/Reflec-Momentary-Archive/release/6538575

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.