SCSI-9 – Squares & Circles
Paweł Gzyl:

Pierwszy nowy album projektu od siedmiu lat.

Sarathy Korwar – More Arriving
Jarek Szczęsny:

Muzyka migracji.

Sandro Perri – Soft Landing
Jarek Szczęsny:

Chłód melodii.

Rhys Fulber – Ostalgia
Paweł Gzyl:

„I’m living in the 80s”

IRAH – Diamond Grid
Przemysław Solski:

Siatka utkana z ciekawości.

Strycharski Kacperczyk Szpura – I love you SDSS
Jarek Szczęsny:

Oglądanie nerwów.

!!! (Chk Chk Chk) – Wallop
Mateusz Piżyński:

Ciężkość punka z lekkością funka.

cover
Barker – Utility
Paweł Gzyl:

Transhumanistyczne przyjemności.

Monya – Straight Ahead
Paweł Gzyl:

Industrialne techno o pozytywnej energii.

Wojciech Golczewski – The Priests Of Hiroshima
Jarek Szczęsny:

Ścieżka dźwiękowa dla ery atomowej.

Múm – Yesterday Was Dramatic – Today Is OK
Paweł Gzyl:

Klasyk emotroniki.

Hildur Guðnadóttir – Chernobyl (OST)
Jarek Szczęsny:

Wyobrazić sobie niewyobrażalne.

Pruski – Black Birds
Jarek Szczęsny:

Wyszlifowany onyks.

Jaromir Kamiński, Rafał Warszawski, Palms Palms, Break Janek
Ania Pietrzak:

Beats & breaks idealne na koniec wakacji…



Eskmo – SOL

Brendan Angelides po 5 latach wraca z nowym długogrającym materiałem. Co dostajemy?

Eskmo jest twórcą niezwykle kreatywnym i cały czas szukającym, co pokazał chociażby podczas kapitalnego występu na TNM 2012. Jego najnowszy krążek w założeniu miał być koncept albumem, traktującym o Słońcu postrzeganym jako źródło energii, ale w kontekście bezkresu wszechświata będącym raczej chwilową mikroenergią porównywalną przez Eskmo do pojedynczego uderzenie perkusji (cytując: „Sun is just a singular drum hit”). W czasie powstawania niespełna 37-minutowego dzieła w życiu producenta z Connecticut miało miejsce kilka ekstremalnych sytuacji – stracił ojca oraz przeżył rozstanie (minimalistyczna „Tamara” i „Can’t Taste” nagrał dokładnie w jego dniu), co bezpośrednio wpłynęło na tworzenie i rozluźniło nieco ramy pierwotnego zamysłu. Najbardziej oddają go jednak „The Light of One Thousand Furnaces” oraz utwór tytułowy. Patrząc holistycznie na muzyczną podróż jaką serwuje tym razem Angelides, nie jest ona bardzo odległa od dotychczasowych propozycji, bo „SOL” przygotowane jest z charakterystycznych dla Angelidesa składników abstract hip-hopu, ambientu, glitchu, dubstepu czy nawet szczypty techno.


Eskmo – „Mind of War”

Eskmo na najnowszym krążku bardzo często sięgał po field recording, a zbierając go sporo też podróżował. W mocno filmowym „Feed Fire” użyte są odgłosy ognia i śniegu nagrane w Aspen, w kameralnie skrzypcowym „Blue and Grey” płynąca woda z Kalifornii, pojawiają się też nagrania z Egiptu, a przede wszystkim z kostarykańskiej dżungli, w której producent spędził trochę czasu pośród tamtejszych Indian. Podobnie jak w najsłynniejszym dotychczas singlu „Cloudlight” z 2010, artysta w kilku utworach śpiewa. Niekiedy wydaje się to niezbyt trafionym pomysłem („Can’t Taste”), innym razem sprawdza się całkiem dobrze, jak na przykład w electro-etnicznym „Mind of War” czy pulsującym syntezatorowo „The Sun Is a Drum”.

Trochę szkoda, że koncepcyjne założenie tego albumu nie do końca się udało, gdyż „SOL” mógłby mocno na tej spójności zyskać. Tak jak Słońce jest jedną z paruset miliardów gwiazd w Galaktyce, tak nowy longplay Eskmo jest tylko jedną z kilkuset niezłych premierowych płyt tego roku i choć przyjemnie się z nim optuje, to nie sądzę by przylepił się do słuchacza na dłużej.

03.03.2015 | Apollo Records

www.eskmo.com
www.soundcloud.com/eskmo

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.