Rrose – Hymn To Moisture
Paweł Gzyl:

Techno w stylu Marcela Duchampa.

Trzaska/Mazurkiewicz/Szpura – North Meridian
Jarek Szczęsny:

Można się spocić od samego słuchania.

Giant Swan – Giant Swan
Paweł Gzyl:

Czy znany ze świetnych koncertów duet sprawdził się również w studiu?

Floating Spectrum – A Point Between
Jarek Szczęsny:

Cyfrowy pomnik przyrody.

Bleu Roi – Dark/Light
Łukasz Komła:

Wiosną ubiegłego roku wsłuchiwaliśmy się w singiel szwajcarskiego projektu Bleu Roi, a przed kilkoma dniami ukazała się ich nowa EP-ka „Dark/Light”, którą przybliżamy i jednocześnie o niej rozmawiamy z Jennifer Jans.

Traversable Wormhole – Regions Of Time
Paweł Gzyl:

Adam X wraca do projektu sprzed dekady.

Sudan Archives – Athena
Jarek Szczęsny:

Do diabła z dobrymi radami.

Planetary Assault Systems – Plantae
Paweł Gzyl:

W stronę psychodelii.

Sleep D – Rebel Force
Paweł Gzyl:

Muzyczny zapach minionego lata.

Levitation Orchestra – Inexpressible Infinity
Jarek Szczęsny:

Podpalacze wzniecają eutymię.

Innercity Ensemble – IV
Jarek Szczęsny:

Luz i bogactwo.

Grischa Lichtenberger – RE:PHGRP
Paweł Gzyl:

Free jazz w „rasterowej” wersji.

Jónsi & Alex Somers – Lost and Found
Jarek Szczęsny:

Dla przyjemnego słuchania.

Conforce – Dawn Chorus
Paweł Gzyl:

Mistrzowski popis holenderskiego producenta.



Nowości z Constellation Tatsu

Ostatnio mniej opisywałem kaset, więc proponuję trzy albumy z amerykańskiej Constellation Tatsu.

Cover

Andrew Weathers – „I Am Happy When I Am Moving” (20.10.2015 | Constellation Tatsu)

Ponad dwa lata temu odkryłem muzykę Andrew Weathersa – gitarzysty, wokalisty, kompozytora i improwizator z Oakland, który niemal od razu zgodził się odpowiedzieć na nasze „3 pytania”. Od tamtej pory staram się bacznie obserwować rozwój jego kariery. A nie jest to łatwe zadanie, ponieważ wydaje kilka pozycji rocznie: w marcu wypuścił ciekawą kasetę, pt. „Littlefield” (recenzja), w czerwcu winyl „Fuck Everybody, You Can Do Anything” pod szyldem Andrew Weathers Ensemble (o tym krążku będzie mowa w innym wpisie, niebawem), w sierpniu kolejne solo, pt. „Real Life Rock & Roll”. A teraz opublikował taśmę „I Am Happy When I Am Moving” nakładem kalifornijskiego labelu, gdzie brzmienia gitary akustycznej, banjo, wibrafonu, organów i syntezatora przeplatają się z nagraniami terenowymi czy samplami. Fingerpicking, amerykański prymitywizm i ambient tworzą jedną całość.

Profil na Facebooku »

Cover

Paul R. Marcano and Andre Martin – „Valley Flutes / As it IS” (20.10.2015 | Constellation Tatsu)

Kaseta „Valley Flutes / As it IS” to split dwóch kanadyjskich kompozytorów: Paula R. Marcano i Andre Martina. Szczególnie ważną postacią jest Morcano, bowiem to on jest jednym z prekursorów muzyki ambient. Stronę A wypełniła jego kompozycja „Valley Flutes”, która powstała w 1973 roku i nie został nigdy przedtem oficjalnie wydana. Podobnie jak utwór „As it IS” Martina. Ten pierwszy wykorzystał magnetofon Sony TC-630, flet i mnóstwo pogłosu. Eksperymentował z szybkością obrotów oraz nakładaniem na siebie kolejnych partii. Z kolei Martin badał głębokość rezonansu. Lektura obowiązkowa!

Cover

Majeure – „Union of Worlds” (20.10.2015 | Constellation Tatsu)

Artysta nagrywający jako Majeure zabiera nas w świat analogowych syntezatorów (spora dawka brzmień Moog’ów). „Union of Worlds” z pewnością zainteresuje fanów SF, retro-futurystyczna wizji i soundtrackowego klimatu z okolic Vangelisa, Jean-Michela Jarre’a czy Johna Carpentera (Amerykanin w tym roku wydał swój pierwszy album „Lost Themes”). Z drugiej strony w twórczości Majeure słychać wpływy kosmische musik oraz amerykańskich minimalistów, takich jak Steve Reich, Terry Riley i Philip Glass.

Profil na Facebooku »

 

Strona Constellation Tatsu »Profil na Facebooku »Profil na BandCamp »

 

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.