Czy da się wydobyć coś ciekawego z brazylijskiego tamburyna pandeiro?
Sergio Krakowski urodził się w Rio de Janeiro, gdzie spędził większość swego życia. W 2013 roku przeprowadził się do Nowego Jorku. To właśnie on gra na pandeiro – tradycyjnym brazylijskim instrumencie często wykorzystywany także w sztuce walki capoeira. Artysta brzmienie pandeiro przemycił do wielu stylistyk, począwszy od choro i jazzu, a kończąc na muzyce współczesnej i elektronicznej.
Na płycie „Pássaros: The Foundation Of The Island” (02.06.2016 | Ruweh Records) Brazylijczyk wraz z Toddem Neufeldem (gitara elektryczna) i Vitorem Goncalvesem (fortepian) poruszają się bliżej jazzu i muzyki improwizowanej. Niestety, próżno tu szukać jakiś rewolucyjnych posunięć ze strony muzyków, ale warto sięgną po ten krążek choćby dla dwóch kompozycji „Choro De Baile” (zbudowanej z ciekawych układów harmonicznych rozpisanych na pandeiro i fortepian) i „Wayfaring Stranger/Ostinato” (tutaj uwagę przykuwają solowe partie Krakowskiego).
Oficjalna strona artysty »
Profil na Facebooku »
Strona Ruweh Records »
Profil na Facebooku »