IRAH – Diamond Grid
Przemysław Solski:

Siatka utkana z ciekawości.

Strycharski Kacperczyk Szpura – I love you SDSS
Jarek Szczęsny:

Oglądanie nerwów.

!!! (Chk Chk Chk) – Wallop
Mateusz Piżyński:

Ciężkość punka z lekkością funka.

cover
Barker – Utility
Paweł Gzyl:

Transhumanistyczne przyjemności.

Monya – Straight Ahead
Paweł Gzyl:

Industrialne techno o pozytywnej energii.

Wojciech Golczewski – The Priests Of Hiroshima
Jarek Szczęsny:

Ścieżka dźwiękowa dla ery atomowej.

Múm – Yesterday Was Dramatic – Today Is OK
Paweł Gzyl:

Klasyk emotroniki.

Hildur Guðnadóttir – Chernobyl (OST)
Jarek Szczęsny:

Wyobrazić sobie niewyobrażalne.

Pruski – Black Birds
Jarek Szczęsny:

Wyszlifowany onyks.

Jaromir Kamiński, Rafał Warszawski, Palms Palms, Break Janek
Ania Pietrzak:

Beats & breaks idealne na koniec wakacji…

Lech Nienartowicz – Wrażenia i Mechanizmy
Jarek Szczęsny:

Pierwsze wrażenie.

The Future Eve feat. Robert Wyatt – KiTsuNe / Brian The Fox
Łukasz Komła:

Na łączach z Robertem Wyattem.

Rites of Fall – Towards the Blackest Skies
Jarek Szczęsny:

Im dalej w las, tym ciemniej.

Hula – Voice
Paweł Gzyl:

Łabędzi śpiew mistrzów industrialnego funku.



Sergio Krakowski

Czy da się wydobyć coś ciekawego z brazylijskiego tamburyna pandeiro?

Sergio Krakowski urodził się w Rio de Janeiro, gdzie spędził większość swego życia. W 2013 roku przeprowadził się do Nowego Jorku. To właśnie on gra na pandeiro – tradycyjnym brazylijskim instrumencie często wykorzystywany także w sztuce walki capoeira. Artysta brzmienie pandeiro przemycił do wielu stylistyk, począwszy od choro i jazzu, a kończąc na muzyce współczesnej i elektronicznej.

Na płycie „Pássaros: The Foundation Of The Island” (02.06.2016 | Ruweh Records) Brazylijczyk wraz z Toddem Neufeldem (gitara elektryczna) i Vitorem Goncalvesem (fortepian) poruszają się bliżej jazzu i muzyki improwizowanej. Niestety, próżno tu szukać jakiś rewolucyjnych posunięć ze strony muzyków, ale warto sięgną po ten krążek choćby dla dwóch kompozycji „Choro De Baile” (zbudowanej z ciekawych układów harmonicznych rozpisanych na pandeiro i fortepian) i „Wayfaring Stranger/Ostinato” (tutaj uwagę przykuwają solowe partie Krakowskiego).

 

Oficjalna strona artysty »Profil na Facebooku »Strona Ruweh Records »Profil na Facebooku »

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.