Moor Mother – Analog Fluids Of Sonic Black Holes
Jarek Szczęsny:

Hałas i chaos.

Jazz Band Młynarski-Masecki – Płyta z zadrą w sercu
Jarek Szczęsny:

Jedna dla wszystkich.

Shapednoise – Aesthesis
Paweł Gzyl:

Nieznane mutacje basowych brzmień.

A Winged Victory for the Sullen – „The Undivided Five”
Mateusz Piżyński:

Ambientowe nowości z Ninja Tune

Enchanted Hunters – Dwunasty Dom
Krzysiek Stęplowski:

Czasem naprawdę warto czekać. Warto wypatrywać, nawet latami, jeśli tylko cierpliwość nagrodzona ma być w taki sposób.

Ecnahnted Hunters Dwunasty Dom
Rrose – Hymn To Moisture
Paweł Gzyl:

Techno w stylu Marcela Duchampa.

Trzaska/Mazurkiewicz/Szpura – North Meridian
Jarek Szczęsny:

Można się spocić od samego słuchania.

Giant Swan – Giant Swan
Paweł Gzyl:

Czy znany ze świetnych koncertów duet sprawdził się również w studiu?

Floating Spectrum – A Point Between
Jarek Szczęsny:

Cyfrowy pomnik przyrody.

Bleu Roi – Dark/Light
Łukasz Komła:

Wiosną ubiegłego roku wsłuchiwaliśmy się w singiel szwajcarskiego projektu Bleu Roi, a przed kilkoma dniami ukazała się ich nowa EP-ka „Dark/Light”, którą przybliżamy i jednocześnie o niej rozmawiamy z Jennifer Jans.

Traversable Wormhole – Regions Of Time
Paweł Gzyl:

Adam X wraca do projektu sprzed dekady.

Sudan Archives – Athena
Jarek Szczęsny:

Do diabła z dobrymi radami.

Planetary Assault Systems – Plantae
Paweł Gzyl:

W stronę psychodelii.

Sleep D – Rebel Force
Paweł Gzyl:

Muzyczny zapach minionego lata.



Sergio Krakowski

Czy da się wydobyć coś ciekawego z brazylijskiego tamburyna pandeiro?

Sergio Krakowski urodził się w Rio de Janeiro, gdzie spędził większość swego życia. W 2013 roku przeprowadził się do Nowego Jorku. To właśnie on gra na pandeiro – tradycyjnym brazylijskim instrumencie często wykorzystywany także w sztuce walki capoeira. Artysta brzmienie pandeiro przemycił do wielu stylistyk, począwszy od choro i jazzu, a kończąc na muzyce współczesnej i elektronicznej.

Na płycie „Pássaros: The Foundation Of The Island” (02.06.2016 | Ruweh Records) Brazylijczyk wraz z Toddem Neufeldem (gitara elektryczna) i Vitorem Goncalvesem (fortepian) poruszają się bliżej jazzu i muzyki improwizowanej. Niestety, próżno tu szukać jakiś rewolucyjnych posunięć ze strony muzyków, ale warto sięgną po ten krążek choćby dla dwóch kompozycji „Choro De Baile” (zbudowanej z ciekawych układów harmonicznych rozpisanych na pandeiro i fortepian) i „Wayfaring Stranger/Ostinato” (tutaj uwagę przykuwają solowe partie Krakowskiego).

 

Oficjalna strona artysty »Profil na Facebooku »Strona Ruweh Records »Profil na Facebooku »

 

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.