SCSI-9 – Squares & Circles
Paweł Gzyl:

Pierwszy nowy album projektu od siedmiu lat.

Sarathy Korwar – More Arriving
Jarek Szczęsny:

Muzyka migracji.

Sandro Perri – Soft Landing
Jarek Szczęsny:

Chłód melodii.

Rhys Fulber – Ostalgia
Paweł Gzyl:

„I’m living in the 80s”

IRAH – Diamond Grid
Przemysław Solski:

Siatka utkana z ciekawości.

Strycharski Kacperczyk Szpura – I love you SDSS
Jarek Szczęsny:

Oglądanie nerwów.

!!! (Chk Chk Chk) – Wallop
Mateusz Piżyński:

Ciężkość punka z lekkością funka.

cover
Barker – Utility
Paweł Gzyl:

Transhumanistyczne przyjemności.

Monya – Straight Ahead
Paweł Gzyl:

Industrialne techno o pozytywnej energii.

Wojciech Golczewski – The Priests Of Hiroshima
Jarek Szczęsny:

Ścieżka dźwiękowa dla ery atomowej.

Múm – Yesterday Was Dramatic – Today Is OK
Paweł Gzyl:

Klasyk emotroniki.

Hildur Guðnadóttir – Chernobyl (OST)
Jarek Szczęsny:

Wyobrazić sobie niewyobrażalne.

Pruski – Black Birds
Jarek Szczęsny:

Wyszlifowany onyks.

Jaromir Kamiński, Rafał Warszawski, Palms Palms, Break Janek
Ania Pietrzak:

Beats & breaks idealne na koniec wakacji…



Stefan Goldmann

Współzałożyciel berlińskiej oficyny Macro opublikował swój soundtrack do filmu „A1 – Ein Stück Schweizer Strasse”.

Jeżeli myślimy o współczesnej berlińskiej scenie techno to z pewnością nie można pominąć wkładu w jej rozwój, jaki wniósł Stefan Goldmann – niemiecko-bułgarski kompozytor, didżej, producent i autor książek. Artysta jest bardzo mocno związany z klubami Berghain i Panorama Bar. Zresztą w tym drugim debiutował w 2006 roku. Rok później założył label Macro, który skupia się na promowaniu techno, ale namaszczonego awangardowymi brzmieniami. Niedawno nakładem tej firmy ukazał się znakomity album „Clones” (recenzja) austriackiego tria Elektro Guzzi.

Goldmann jest również współautorem ubiegłorocznej książki dotyczącej wspomnianego klubu, czyli „Berghain: Art in the Club”, a także autorem własnej pozycji, pt. „Presets” (2015) opisującej powstawanie muzyki cyfrowej od strony technologicznej. Z kolei teraz artysta wypuścił ścieżkę dźwiękową do eksperymentalnego dokumentu „A1 – Ein Stück Schweizer Strasse” nakręconego w Zurychu przez Tobiego i Mike’a Mullerów. Tematem tego obrazu jest najdłuższa autostrada w Szwajcarii (A1). Twórcy filmu wyciągają na wierzch różne aspekty dotyczące tej trasy, a więc pokazują jakie koszta trzeba było ponieść, nakreślają korzyści/wady płynące z szybkiego ruchu, jaki ma wpływ na środowisko i wiele innych kwestii, które raczej nie są znane dla przeciętnego kierowcy. Od strony dźwiękowej „A1” (05.10.2016 | Macro) to w większości muzyka eksperymentalna, choć bardzo urozmaicona, bo mamy tu elementy techno, post-industrialu, electro czy ambientu. Nagrań z „A1” słuchałem bez obrazu, ale muszę przyznać, że dobrze sobie radzą poza salą kinową.

 

Oficjalna strona artysty »Strona Macro »Profil na Facebooku »Profil na BandCamp »

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.