The Primitive Painter – The Primitive Painter
Paweł Gzyl:

Dźwiękowy klejnot z dawnej epoki.

DIVVAS – Challenger Deep
Łukasz Komła:

W głębinach myśli.

The Exaltics & Heinrich Mueller – Dimensional Shifting
Paweł Gzyl:

Mistrzowska wersja detroitowego electro.

Julius Aglinskas – Daydreamer
Łukasz Komła:

W ambientowym zastygnięciu.

Soft Boi – So Nice
Paweł Gzyl:

O miłości w rytmie downtempo.

Ehh hahah – House ze skrzypcami w tle
Jarek Szczęsny:

Pod znakiem internetu.

Alva Noto – Xerrox Vol. 4
Mateusz Piżyński:

Czwarta odsłona cyklu Xerrox, na którą przyszło nam czekać pięć lat.

Various Artists – Kern Vol. 5 Mixed By Helena Hauff
Paweł Gzyl:

„For those who know”

Amnesia Scanner – Tearless
Paweł Gzyl:

Finowie serwują miłosne ballady.

Michael Lightborne – Ring Road Ring
Łukasz Komła:

Dźwiękowy świat obwodnicy w Coventry.

Christine Ott – Chimères (pour ondes Martenot)
Jarek Szczęsny:

Geometria dźwięków.

Deadbeat And Paul St. Hilaire – 4 Quarters Of Love And Modern Lash
Paweł Gzyl:

Scott i Paul medytują.

Vysoké Čelo – Űrkutatás
Jarek Szczęsny:

Grzechem byłoby nie skorzystać.

Ellen Allien – AurAA
Paweł Gzyl:

Hołd dla czasów, kiedy techno i trance były jednym.



Stefan Goldmann

Współzałożyciel berlińskiej oficyny Macro opublikował swój soundtrack do filmu „A1 – Ein Stück Schweizer Strasse”.

Jeżeli myślimy o współczesnej berlińskiej scenie techno to z pewnością nie można pominąć wkładu w jej rozwój, jaki wniósł Stefan Goldmann – niemiecko-bułgarski kompozytor, didżej, producent i autor książek. Artysta jest bardzo mocno związany z klubami Berghain i Panorama Bar. Zresztą w tym drugim debiutował w 2006 roku. Rok później założył label Macro, który skupia się na promowaniu techno, ale namaszczonego awangardowymi brzmieniami. Niedawno nakładem tej firmy ukazał się znakomity album „Clones” (recenzja) austriackiego tria Elektro Guzzi.

Goldmann jest również współautorem ubiegłorocznej książki dotyczącej wspomnianego klubu, czyli „Berghain: Art in the Club”, a także autorem własnej pozycji, pt. „Presets” (2015) opisującej powstawanie muzyki cyfrowej od strony technologicznej. Z kolei teraz artysta wypuścił ścieżkę dźwiękową do eksperymentalnego dokumentu „A1 – Ein Stück Schweizer Strasse” nakręconego w Zurychu przez Tobiego i Mike’a Mullerów. Tematem tego obrazu jest najdłuższa autostrada w Szwajcarii (A1). Twórcy filmu wyciągają na wierzch różne aspekty dotyczące tej trasy, a więc pokazują jakie koszta trzeba było ponieść, nakreślają korzyści/wady płynące z szybkiego ruchu, jaki ma wpływ na środowisko i wiele innych kwestii, które raczej nie są znane dla przeciętnego kierowcy. Od strony dźwiękowej „A1” (05.10.2016 | Macro) to w większości muzyka eksperymentalna, choć bardzo urozmaicona, bo mamy tu elementy techno, post-industrialu, electro czy ambientu. Nagrań z „A1” słuchałem bez obrazu, ale muszę przyznać, że dobrze sobie radzą poza salą kinową.

 

Oficjalna strona artysty »Strona Macro »Profil na Facebooku »Profil na BandCamp »

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.