His Master’s Voice – Log: Canis Majoris
Paweł Gzyl:

Podróż w stronę Syriusza.

Cel (Felix Kubin & Hubert Zemler) – Cel
Jarek Szczęsny:

Radosne odbicie.

Fabrizio Rat – Shades Of Blue
Paweł Gzyl:

Modularna polifonia.

Long Arm – Silent Opera
Jarek Szczęsny:

Trip-hop nigdzie nie odszedł.

Jeff Parker & The New Breed – Suite For Max Brown
Łukasz Komła:

Projekcja magicznych obrazów.

Various Artists – Air Texture Vol. VII
Paweł Gzyl:

Rrose i Silent Servant serwują ambient? Niemożliwe!

Siavash Amini & Saåad – All Lanes Of Lilac Evening
Jarek Szczęsny:

Bez szwów.

Villaelvin – Headroof
Jarek Szczęsny:

Tylko bardziej.

Juno – Young Star
Jarek Szczęsny:

Infiltracja jazzu.

Lonker See – Hamza
Jarek Szczęsny:

Zawsze krok przed nami.

Men With Secrets – Psycho Romance And Other Spooky Ballads
Paweł Gzyl:

Erudycyjne ćwiczenie z ejtisowego electro.

Riverrun – The Same Silent Hill
Przemysław Solski:

Muzyka z krajobrazu.

Yogtze – Yogtze
Jarek Szczęsny:

Będzie filmowo.

Wacław Zimpel – Massive Oscillations
Jarek Szczęsny:

Letarg duchowy.



Visible Cloaks

Duet z Portland wraca z trzecim wydawnictwem. Tym razem opublikowanym przez oficynę Rvng Intl.

Projekt Visible Cloaks założyli w 2010 roku Spencer Doran i Ryan Carlile. Pięć lat później ukazał się ich pierwszy album „Visible Cloaks” (Musique Plastique).

Najnowsza ich płyta „Reassemblage” (17.02.2017 | Rvng Intl) składa się z wielu ciekawych kontekstów. Na przykład mamy swego rodzaju hołd złożony przez amerykańskich twórców dla japońskiej muzyki ambientowej, popowej czy eksperymentalnej (np. Yellow Magic Orchestra), ale pochodzącej z konkretnego wycinka czasowego, czyli z lat 1980 – 1986. Tytuł longplaya z kolei odnosi się do filmu dokumentalnego z 1983 roku wietnamskiej reżyserki, pisarki, kompozytorki Trin T Minha-ha. Obraz przedstawia ludzi żyjących na wsi w postkolonialnym Senegalu (obejrzyj).

Doran i Carlile użyli różnych instrumentów wirtualnych, między innymi 16-głosowego, cyfrowego samplera i syntezatora addytywnego firmy Fairlight, gdzie indziej wykorzystali tzw. motion graphics („Terrazzo”), a także brzmienia żywych instrumentów – rozmaitych młoteczków perkusyjnych oraz bambusowych rurek. W utworze „Valve” swego głosu użyczyła Japonka Miyako Koda (w 2016 roku wydała interesujący album „In The Shadow Of Jupiter”), zaś w „Neume” Matt Carlson (znany z Bonus, Children of Mom, Golden Retriever). Nagrania z Visible Cloaks skojarzyły mi się trochę z tym, co znamy z „Songs From Okinawa” Svena Kacireka. Ale „Reassemblage” to przede wszystkim muzyka do której chce się wracać, gdyż zaskakuje wielowymiarowością kulturową i brzmieniową (od ambientu, minimalizmu po elementy jazzu).

 

Strona Rvng Intl »Profil na Facebooku »

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.