LDY OSC – sōt
Paweł Gzyl:

Click & cuts na nowo.

Nick Cave and the Bad Seeds – Ghosteen
Jarek Szczęsny:

Pomnik żałoby.

Pablo Mateo – Weird Reflections Beyond The Sky
Paweł Gzyl:

Techno do tańca.

Danny Brown – uknowhatimsayin¿
Jarek Szczęsny:

Gorączkowe wizje rapera.

9t Antiope – Grimace
Jarek Szczęsny:

Mikrus.

Malin Genie – Anthropomorphic Sympathy
Paweł Gzyl:

Stylowe electro i IDM w duchu lat 90.

Telefon Tel Aviv – Dreams Are Not Enough
Mateusz Piżyński:

Gdy w Tel Avivie zgaśnie światło…

Philipp Gorbachev – Kolokol
Paweł Gzyl:

Prawosławie i elektronika.

BNNT is Jerusalem in My Heart – Multiversion #4
Jarek Szczęsny:

Część czwarta.

rRoxymore – Face To Phase
Paweł Gzyl:

Introwertyczne bity.

The Big YES! – The Big YES!
Łukasz Komła:

Free jazzowy wybuch!

HTRK – Venus In Leo
Maciej Kaczmarski:

Miłość w czasach zarazy.

Matthias Schaffhauser – Hedonism, What Else
Paweł Gzyl:

Muzyka jako przyjemność.

Manu Delago – Circadian
Jarek Szczęsny:

Cykle snu.



Yannis Kyriakides

Yannis Kyriakides napisał zestaw utworów na różne składy z udziałem myśli wielkich filozofów i kompozytorów.

Kyriakides pochodzi z Cypru, ale od wielu lat mieszka w Holandii, gdzie m.in. wykłada kompozycję na Królewskim Konserwatorium w Hadze. Jest też członkiem-założycielem zespołu MAZE. W 2014 roku ukazał się interesujący album „A Life is a Billion Heartbeats” Kyriakidesa i Andy’ego Moore’a (The Ex).

Tegoroczne podwójne wydawnictwo „Subvoice” (10.02.2017 | Unsounds) to zbiór kompozycji Cypryjczyka, jakie stworzył w latach 2010 – 2015. Wśród wykonawców mamy zarówno zespoły, jak i solistów: MAZE, Hezarfen Ensemble, The Electronic Hammer, Philharmonie Zuidnederland, Francesco Dillon, Elisabeth Smalt, Dario Calderone, Barbara Lüneburg, Michel Marang i Reinier van Houdt.

Wspomniałem o różnych myślicielach, zatem tytuł „Words and Song Without Words” (na wiolonczelę i komputer) odnosi się do postaci Felixa Mendelssohna, „Der Komponist” wyraża myśl Helmuta Lachenmanna, że „kompozytor nie ma nic do powiedzenia”, w „Politicus (Dawn in the Giardini)” słyszymy dialogi z dzieł Platona, w „Testudo” pojawił się fragment tekstu Sofoklesa, a w 25-minutowym „Oneiricon” muzycy nawiązują dialog z otwartą formą interaktywną na tablet i laptopy, za pomocą których ułożono algorytmy składające się ze słów zaczerpniętych z książki o interpretacji snów w czasach bizantyjskich. W tym fragmencie dzięki temu algorytmowi mamy nieustannie zmieniające się frazy muzyczne w postaci słów.

 

Strona Unsounds »Profil na Facebooku »Profil na BandCamp »

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.