SCSI-9 – Squares & Circles
Paweł Gzyl:

Pierwszy nowy album projektu od siedmiu lat.

Sarathy Korwar – More Arriving
Jarek Szczęsny:

Muzyka migracji.

Sandro Perri – Soft Landing
Jarek Szczęsny:

Chłód melodii.

Rhys Fulber – Ostalgia
Paweł Gzyl:

„I’m living in the 80s”

IRAH – Diamond Grid
Przemysław Solski:

Siatka utkana z ciekawości.

Strycharski Kacperczyk Szpura – I love you SDSS
Jarek Szczęsny:

Oglądanie nerwów.

!!! (Chk Chk Chk) – Wallop
Mateusz Piżyński:

Ciężkość punka z lekkością funka.

cover
Barker – Utility
Paweł Gzyl:

Transhumanistyczne przyjemności.

Monya – Straight Ahead
Paweł Gzyl:

Industrialne techno o pozytywnej energii.

Wojciech Golczewski – The Priests Of Hiroshima
Jarek Szczęsny:

Ścieżka dźwiękowa dla ery atomowej.

Múm – Yesterday Was Dramatic – Today Is OK
Paweł Gzyl:

Klasyk emotroniki.

Hildur Guðnadóttir – Chernobyl (OST)
Jarek Szczęsny:

Wyobrazić sobie niewyobrażalne.

Pruski – Black Birds
Jarek Szczęsny:

Wyszlifowany onyks.

Jaromir Kamiński, Rafał Warszawski, Palms Palms, Break Janek
Ania Pietrzak:

Beats & breaks idealne na koniec wakacji…



Figure-Ground – Out Of The Shadows

Odmienne stany świadomości.

Kiedy w ubiegłym roku ukazał się debiutancki album Figure-Ground, podsumowujący jego dotychczasową działalność, nie było dokładnie wiadomo, kto wchodzi w skład duetu. Tropy wiodły do wytwórni Shadow Story, którą prowadzili brytyjscy i serbscy producenci stojący za projektami Dronelock i Ontal. No i faktycznie: dziś już wiadomo, że „Reality Revision” był dziełem dwóch z nich: Alexandra Churcha i Borisa Breneckiego. Nie upłynęło bowiem wiele czasu, a przygotowali oni kolejny zestaw swych utworów – „Out Of The Shadows”.

I tym razem muzyka duetu wywodzi się z brzmień typowych dla początku lat 90., choć już zdecydowanie mocniej podrasowanych na współczesną modłę. Tylko dwa nagrania eksplodują surową energią charakterystyczną dla UK hard core’a. Ale i tak „Naches” i „Bitterness” uzupełnione są bardziej abstrakcyjną elektroniką, łączącą oldskulowe efekty komputerowe z kosmicznymi pasażami. Jeśli rozbrzmiewa tu techno – to bliżej mu do jego aktualnej wersji, rozpostartej między nerwową rytmiką a industrialnymi brzmieniami, jak w „Distaste” czy „Sensory Pleasure”.

Najwięcej na krążku rozedrganego IDM-u, niemal za każdym razem jednak skrzyżowanego z inną estetyką. „Loathing” i „Aversion” wypełniają trzepoczące dźwięki i chmurne syntezatory, ale ciężkie i masywne bity mają zdecydowanie dubstepową proweniencję. W „Relief” i „Fury” aż gęsto robi się od glitchowych szumów i trzasków, ale za podstawę służą im breakbeatowe podkłady. Jedynie momentami ten IDM przybiera bardziej klasyczną wersję, bliską wczesnym dokonaniom Auetchre, jak choćby w bajkowym „Fiero” czy wyciszonym „Compassion”.

Co ciekawe muzyka z „Out Of Shadows” została zrealizowana według konkretnego konceptu. Trzynaście składających się nań kompozycji było częścią eventu zorganizowanego na jesieni zeszłego roku w Bradford z okazji Światowego Dnia Zdrowia Psychicznego przez internetowy serwis MYMUP, zajmujący się pomocą ludziom z problemami tego rodzaju. I trzeba przyznać, że Figure-Ground wywiązali się bez zarzutu z podjętego zadania, tworząc pełną emocji rozwichrzoną muzykę, ciekawie oddającą skrajnie odmienne stany psychiczne człowieka. Oczywiście ta wiedza nie jest niezbędna – bo album broni się bez problemu również wyłącznie swą dźwiękową zawartością.

Shadow Story 2017

www.shadowstory.co.uk

www.facebook.com/pages/Shadow-Story/1413181452290866

www.facebook.com/figuregroundmusic

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.