Rafael Anton Irisarri – Peripeteia
Jarek Szczęsny:

Ambient wagi ciężkiej.

Bouchons d’oreilles – Stray Dog with a Collar
Jarek Szczęsny:

W połowie drogi.

Chouk Bwa & The Ångströmers – Vodou Alé
Łukasz Komła:

Voodoo z przyszłości.

Ben Lukas Boysen – Mirage
Jarek Szczęsny:

Pokaz iluzji.

Siema Ziemia – Siema Ziemia
Jarek Szczęsny:

Dodatkowe skurcze mięśni.

Fluxion – Perspectives
Paweł Gzyl:

Nostalgia po grecku.

Lawrence English – Lassitude
Jarek Szczęsny:

Doskonała pustka.

Elysia Crampton – ORCORARA 2010
Jarek Szczęsny:

Niepowstrzymana losowość.

Kaitlyn Aurelia Smith – The Mosaic of Transformation
Jarek Szczęsny:

Cały zestaw radosnych nastrojów.

Phillip Sollman – Monophonie
Paweł Gzyl:

Muzyczna maszyneria.

Vladislav Delay & Sly Dunbar & Robbie Shakespeare – 500-Push-Up
Paweł Gzyl:

„Rakka” uzupełniona o dubowy puls.

Zguba – Pomór
Jarek Szczęsny:

Nieustający marsz kostuchy.

Richu M – House Of The Vaporising Sun
Bartek Woynicz:

Ten tytuł mówi wszystko.

Maenad Veyl – Reassessment
Paweł Gzyl:

Muzyka z sali operacyjnej.



Piotr Figiel – Piano Works EP

Słoneczna nostalgia.

Piotr Figiel skończył inżynierię dźwięku na krakowskiej AGH, ale zdobytą wiedzę (plus talent) wykorzystuje z naszym pożytkiem do tworzenia klubowej muzyki. Zaczynał już w drugiej połowie minionej dekady, wtedy jeszcze jako DCM, realizując całkiem pokaźną kolekcję utworów dla rodzimych netlabeli, balansując z powodzeniem w rejonach brytyjskiego progressive house’u.

Ten rozdział swojej działalności zamknął jakieś cztery lata temu – by niemal od razu otworzyć nowy, debiutując pod swoim imieniem i nazwiskiem na drugiej składance wytwórni STRIKT – „Podwórko” – z bardziej współczesną muzyką, bliską nawet mocnemu techno. Teraz przyszedł czas na autorską EP-kę artysty – „Piano Works” – którą wydaje poznańska wytwórnia IDO.

Krążek zawiera trzy oryginalne nagrania i dwa remiksy. „Frideric” i „Continuum” to ciekawa wycieczka do początku lat 90., przywołująca wspomnienie mało dziś popularnego, a nadal efektownego break house’u, ozdobionego w obu przypadkach perlistymi dźwiękami nostalgicznego piano (czyżby Chopin?). Dla odmiany „Piano On Acid” uderza twardszym bitem w stylu dub techno, splatając przy tym acidowe loopy ze skorodowanymi akordami.

Za drugą z tych kompozycji zabrali się Fisherboyz i Jurek Przeździecki. Pod palcami Piotra Matuli i Macieja Milczarka „Continuum” zamieniło się w przyjemnie bujający dub-house, zanurzony w rozedrganych klawiszach i szurających efektach. Z kolei weteran polskiej elektroniki nadał temu nagraniu bardziej minimalowy ton, nie rezygnując jednak z poddania dubowym preparacjom fortepianowego motywu, który w jego wersji nabrał psychodelicznego brzmienia.

„Piano Works” to kolejne ciekawe wydawnictwo poznańskiej tłoczni, a także dobre otwarcie nowego etapu działalności Piotra Figla. Słoneczny i łagodny nastrój wszystkich utworów (ale też nostalgiczny) ładnie zgrywa się z letnią pogodą za oknem. Płyta powinna się więc podczas tegorocznych wakacji świetnie sprawdzić i na słuchawkach, i w klubach.

International Day Off 2017

www.facebook.com/international.day.off/

www.facebook.com/piotrfigielmusic

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.