Craven Faults – Erratics & Unconformities
Jarek Szczęsny:

Syntezator modularny poszedł na wędrówkę.

Rhythm Baboon – W-Life
Bartek Woynicz:

Z Chicago do Gdańska.

Algiers – There Is No Year
Bartek Woynicz:

Misophonia, czyli 700 wersów wołania do ściany.

Leandro Fresco & Rafael Anton Irisarri – Una Presencia En La Brisa
Jarek Szczęsny:

Niepewność własnego słuchu.

Flaner Klespoza – Przygody i tajemnice
Jarek Szczęsny:

Debiut podwójny.

Max Andrzejewski’s Hütte – Hütte & Guests Play the Music of Robert Wyatt
Łukasz Komła:

Robert Wyatt na ujazzowionym spacerze.

Fumiya Tanaka – Right Moment
Paweł Gzyl:

Spójna całość zbudowana z kontrastowych elementów.

Król – Nieumiarkowania
Jarek Szczęsny:

Nie chce nam mówić niczego wprost.

Burial – Tunes 2011-2019
Jarek Szczęsny:

Brama do innej rzeczywistości.

Zaumne – Contact
Jarek Szczęsny:

Niezwykła bliskość.

Various Artists – Consortium Vol. 1
Paweł Gzyl:

Z Albanii do Detroit.

ARRM – II
Jarek Szczęsny:

Dzieło spokoju.

Floating Points – Crush
Jarek Szczęsny:

Stare w służbie nowoczesności.

Stefan Goldmann – Veiki
Paweł Gzyl:

Najbardziej taneczny materiał niemieckiego producenta.



Lotic – Power

Wygląda na to, że za każdym razem, gdy Lotic próbuje drażnić fanów kompletnie dezorientującymi wydaniami, publiczność jeszcze głośniej skanduje o więcej. Tak było w przypadku ‘Heterocetery’, wydanego w 2014 przez Tri Angle Records EP, które przejechało po wszystkim, co do tej pory zwane było muzyką klubową. Ale Morgan oraz pozostali rezydenci Janus Berlin już od 2012 roku budowali eksperymentalną scenę, zwróconą ku stałym bywalcom i krótkoterminowym gościom, odnajdującym się najlepiej o 5 rano w gejowskim Chesters na Glogauer Straße 2. Wytwórnia zadebiutowała mixem Lotica ‘DAMSEL in DISTRESS’, który miał być audiozapisem traumy w połączeniu z wściekłością, a stał się spoiwem łączącym rzeszę ludzi, chcących tworzyć coś nowego. ‘Agitations’ (Janus, 2015) poszło dalej w agresywnym oraz nieprzystępnym kierunku. Na najnowszym albumie ‘Power’, Lotic bierze na siebie ciężar i odpowiedzialność w niestrudzonej walce o swoje miejsce w centrum rynku muzycznego, jednocześnie przecierając szlaki innym.

Pierwszy singiel ‘Haunted’, ekstensywny oraz wampowaty soundtrack anarchizmu, wstrzymał na kilkadziesiąt sekund oddech wielu, a także całkowicie przyćmił resztę płyty. Grasujący szept, dokonujący spustoszenia w ciele słuchaczy, odnosi się do trudów społeczności lgbtq oraz poc. “Brown skin, masculine frame / Head’s a target / Acting real feminine / Make ’em vomit,” opisuje częste reakcje nie tylko na postać J’Keriana Morgana aka Lotica. Nie jest to jednak desperacki krzyk o pomoc. To głos, który mówi, że na brak tolerancji jest już znacznie za późno. To ostateczne ultimatum postawione całemu światu, dające wybór między akceptacją a ewakuacją. Nakręcone przez Matta Lamberta video do ‘Haunted’ prezentuje Lotica ciągnącego po plaży zwłoki białego mężczyzny, które zamierza porzucić w morzu, na przemian ze scenami, z oświetlonego jarzeniówkami, zatłoczonego klubu. Mocne wrażenie, a jednocześnie nieskomplikowana forma.

Siła tkwi w spokoju, którym operuje Lotic. Idea kompletnego obnażenia, powodującego całkowitą odporność na krytykę, rezonuje z ‘Power’. “I’m bulletproof” wybrzmiewa w jednym z utworów, za późno na ukrywanie się w szafie. Wokal, w najnowszym materiale, jest wartością dodaną, artykulacją dotychczasowej retoryki. Sprawił, że warstwa dźwiękowa została delikatnie złagodzona. Otwierające ‘Love and Light’ buduje melodyjnie-kameralną atmosferę, świetliste ‘Fragility’ oraz ekspansywne ‘Resilence’ są, w przypadku Morgana, praktycznie romantycznymi balladami. Jednak nie wszędzie tak jest. ‘Distribution of Care’ czy ‘The Warp and the Weft’ podtrzymują, wybrany przed kilkoma laty, eksperymentalny i agresywny styl. ‘Nerve’ to indywidualna adaptacja R&B, notorycznego źródła inspiracji Lotica, obecnego w karykaturalnych editach od samego początku ich kariery. 

 

Tri Angle Records 2018

Tria Angle Records

loticmusic.bandcamp.com

soundcloud.com/lotic

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

1 Komentarz

  1. ~~~~`~~

    lotic określają się jako oni/they, plz szukajcie czegos o artyscie jak napiszecie jakąkolwiek recenzje