SCSI-9 – Squares & Circles
Paweł Gzyl:

Pierwszy nowy album projektu od siedmiu lat.

Sarathy Korwar – More Arriving
Jarek Szczęsny:

Muzyka migracji.

Sandro Perri – Soft Landing
Jarek Szczęsny:

Chłód melodii.

Rhys Fulber – Ostalgia
Paweł Gzyl:

„I’m living in the 80s”

IRAH – Diamond Grid
Przemysław Solski:

Siatka utkana z ciekawości.

Strycharski Kacperczyk Szpura – I love you SDSS
Jarek Szczęsny:

Oglądanie nerwów.

!!! (Chk Chk Chk) – Wallop
Mateusz Piżyński:

Ciężkość punka z lekkością funka.

cover
Barker – Utility
Paweł Gzyl:

Transhumanistyczne przyjemności.

Monya – Straight Ahead
Paweł Gzyl:

Industrialne techno o pozytywnej energii.

Wojciech Golczewski – The Priests Of Hiroshima
Jarek Szczęsny:

Ścieżka dźwiękowa dla ery atomowej.

Múm – Yesterday Was Dramatic – Today Is OK
Paweł Gzyl:

Klasyk emotroniki.

Hildur Guðnadóttir – Chernobyl (OST)
Jarek Szczęsny:

Wyobrazić sobie niewyobrażalne.

Pruski – Black Birds
Jarek Szczęsny:

Wyszlifowany onyks.

Jaromir Kamiński, Rafał Warszawski, Palms Palms, Break Janek
Ania Pietrzak:

Beats & breaks idealne na koniec wakacji…



Nokta Festival – relacja

W miniony weekend zakończył się opolski, kameralny festiwal sztuk audiowizualnych Nokta.

W piątek przestrzeń teatru była wygospodarowana na cele festiwalu z wyłączeniem dużej sceny. To znaczy, że muzyka ogniskowała się w foyer oraz Modelatorni. Nie był to do końca przemyślany zabieg, gdyż program był realizowany symultanicznie na dwóch sąsiadujących ze sobą scenach, co powodowało wzajemne zagłuszanie się. Wygrywał ten kto grał głośniej.

O ile repertuar sceny Modelatorni skupiał się przede wszystkich na elektronice – techno, tech-house, ambient, to w foyer były momenty bardziej gitarowe czy orientalne (gongi, mantry).

Każdemu muzycznemu punktowi towarzyszyła inna wizualizacja, za każdym razem tworząc nową jakość, tętniącą synergię.

Ari Dykier, fot. Anastasia Vodianko

Pierwszego wieczoru najciekawszym momentem był występ Tomka Mreńcy, który mimo utrudnień spowodowanych dobiegającymi zza ściany dźwiękami, potrafił zbudować genialną atmosferę. Połączenie mrocznego ambientu i neo-classicalu w wizualnej oprawie autorstwa nieformalnego kolektywu V17 wydawało się rodzić nową jakość. Jaką? Było tam coś z cyfrowego brutalizmu, ciężkiej dekonstrukcji, kontrolowanej jakościowej agonii. Balans stanowiły harmoniczne, zapętlające się, a wręcz wirujące dźwięki skrzypiec.

Tomasz Mreńca, fot. Tomasz Ozdoba

Chwilę później, zastąpił go DESU – producent, muzyk, a od niedawna również DJ. Modelatornie opanowała wówczas bardziej gęsta, zbliżona do estetyki mrocznego techno elektronika, która można powiedzieć rozpoczęła etap bardziej klubowy piątkowego eventu.

Kolejnym punktem programu elektronicznego Modelatorni był audiowizualny projekt artysty tworzącego pod pseudonimem Lucas Palmer – Palms Collectors. Jak można się dowiedzieć od organizatora, głównymi inspiracjami artysty są wielkomiejskie przestrzenie kontrastujące z rajskimi sceneriami, kosmos, natura, fotografia dokumentalna, graffiti, cyfrowa rzeczywistość i tajemnice ludzkiej egzystencji.

Wielka szkoda, że tak ciekawe muzyczne propozycje nie trafiły do zbyt dużej liczby odbiorców. Kameralny charakter tego wydarzenia aż nazbyt mocno wyraził się w piątkowej frekwencji. Ciężko tłumaczyć to kumulacją zagranicznych artystów w sobotę, ale pewnie miało to pewien wpływ na dysproporcję w liczbie uczestników.

Drugiego dnia włączona do festiwalu została Duża Scena, na której można było zobaczyć występy takich artystów, jak Body Package wraz z VJ Black Pony, Tides From Nebula z wizualizacjami od VJ Mentalny oraz gwiazdę wieczoru, Władysława Komendarka.

Nokta Festival na Facebooku
Nokta Festival 2019

Nokta Festival 2019, Teatr im. Jana Kochanowskiego w Opolu.

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze