Jacaszek – Music For Film
Mateusz Piżyński:

To nie jest soundtrack, chociaż…

Sleeparchive – Trust
Paweł Gzyl:

Techno sprowadzone do loopów.

Trampique – Life Outside The Mirror
Jarek Szczęsny:

Melancholia codzienności.

Jan Wagner – Kapitel
Łukasz Komła:

Autentyczna bruzda.

Ian William Craig – Red Sun Through Smoke
Jarek Szczęsny:

Mgnienia poczucia straty.

Christian Löffler – Lys
Paweł Gzyl:

Piosenka jest dobra na wszystko?

Various Artists – Velvet Desert Music Vol. 2
Paweł Gzyl:

Soundtrack do współczesnego „acid westernu”.

Skalpel – Highlight
Bartek Woynicz:

Balsam na czas zarazy.

Electric Indigo – Ferrum
Paweł Gzyl:

W atomowym silosie.

Stian Westerhus – Redundance
Jarek Szczęsny:

Ucieczka od tradycyjnych piosenek.

Immortal Onion – XD [Experience Design]
Jarek Szczęsny:

Nie spodziewałem się ich tam spotkać.

Moses Sumney – græ Part 1
Jarek Szczęsny:

Przestrzeń okrojona ze skrajności.

Blind Boy De Vita – Cumpà
Łukasz Komła:

Z cienia w ogień!

Camea – Dystopian Love
Paweł Gzyl:

Futurystycznie i kobieco.



Stenny – Upsurge

Połamane rytmy zanurzone w ambiencie.

Właściwie niewiele o nim wiadomo: urodził i wychował się w Turynie, a potem kiedy zaczął didżejować i produkować swoją muzykę, przeniósł się do Monachium. Tam spotkał braci Zenker – i ponieważ połączyła ich wspólna miłość do połamanych rytmów, Stenny zaczął regularnie nagrywać dla prowadzonej przez nich wytwórni Ilian Tape. Od debiutu w 2013 roku dorobił się aż siedmiu EP-ek, a wszystkie z nich opublikowała zaprzyjaźniona z nim tłocznia. Nie inaczej dzieje się teraz z debiutanckim albumem Włocha – „Upsurge”.

Zestaw otwiera „Water Maze” – mgławicowy ambient podszyty basowym pulsem. „Detraction” i „Sensitive Habitat” kontynuują te wątki, ale już na podkładzie z rozwibrowanych breaków. Pierwszą część albumu kończy utwór „Blind Corners”, wnosząc nań nieco więcej melodii. Potem przychodzi czas na breakbeat i UK hard core: Stenny wie jak łamie się rytmy, dlatego z takich utworów jak „Swordfish” czy „Psygraph” aż lecą iskry.

Tę perkusyjną ekwilibrystykę włoski producent uzupełnia za każdym razem sążnistymi partiami nastrojowych klawiszy – najpierw o funkowym („Whyrl”), a kiedy indziej – o wręcz progresywnym rodowodzie („Fast Fade”). Płytę wieńczy kolejny ukłon w stronę pastoralnego ambientu („Dew”), uzupełniony stylową wariacją na temat osadzonego na rytmach electro IDM-u spod znaku wytwórni Rephlex („Cursed” i „In A Distance Light”).

Dwanaście nagrań z „Upsurge” jest dokładnie tym, czego moglibyśmy oczekiwać od reprezentanta Illian Tape. Najbliżej muzyce włoskiego producenta do dokonań jego kolegi z tejże wytwórni – Skee Maska. Trzeba jednak uczciwie zaznaczyć, że jak na razie nagrania pochodzącego z Turynu artysty jeszcze nie dorównują poziomem dokonaniom twórcy „Shred” i „Compro”. Słucha się ich jednak bardzo przyjemnie – bez względu na to, czy wciągają w ambientowe przestrzenie, czy uderzają hardcore’ową furią.

Ilian Tape 2019

www.iliantape.de

www.facebook.com/iliantape

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze