Mech – Pearlgraphs
Jarek Szczęsny:

Lepiszcze do związania ze sobą grubych okruchów.

Craven Faults – Erratics & Unconformities
Jarek Szczęsny:

Syntezator modularny poszedł na wędrówkę.

Rhythm Baboon – W-Life
Bartek Woynicz:

Z Chicago do Gdańska.

Algiers – There Is No Year
Bartek Woynicz:

Misophonia, czyli 700 wersów wołania do ściany.

Leandro Fresco & Rafael Anton Irisarri – Una Presencia En La Brisa
Jarek Szczęsny:

Niepewność własnego słuchu.

Flaner Klespoza – Przygody i tajemnice
Jarek Szczęsny:

Debiut podwójny.

Max Andrzejewski’s Hütte – Hütte & Guests Play the Music of Robert Wyatt
Łukasz Komła:

Robert Wyatt na ujazzowionym spacerze.

Fumiya Tanaka – Right Moment
Paweł Gzyl:

Spójna całość zbudowana z kontrastowych elementów.

Król – Nieumiarkowania
Jarek Szczęsny:

Nie chce nam mówić niczego wprost.

Burial – Tunes 2011-2019
Jarek Szczęsny:

Brama do innej rzeczywistości.

Zaumne – Contact
Jarek Szczęsny:

Niezwykła bliskość.

Various Artists – Consortium Vol. 1
Paweł Gzyl:

Z Albanii do Detroit.

ARRM – II
Jarek Szczęsny:

Dzieło spokoju.

Floating Points – Crush
Jarek Szczęsny:

Stare w służbie nowoczesności.



Stenny – Upsurge

Połamane rytmy zanurzone w ambiencie.

Właściwie niewiele o nim wiadomo: urodził i wychował się w Turynie, a potem kiedy zaczął didżejować i produkować swoją muzykę, przeniósł się do Monachium. Tam spotkał braci Zenker – i ponieważ połączyła ich wspólna miłość do połamanych rytmów, Stenny zaczął regularnie nagrywać dla prowadzonej przez nich wytwórni Ilian Tape. Od debiutu w 2013 roku dorobił się aż siedmiu EP-ek, a wszystkie z nich opublikowała zaprzyjaźniona z nim tłocznia. Nie inaczej dzieje się teraz z debiutanckim albumem Włocha – „Upsurge”.

Zestaw otwiera „Water Maze” – mgławicowy ambient podszyty basowym pulsem. „Detraction” i „Sensitive Habitat” kontynuują te wątki, ale już na podkładzie z rozwibrowanych breaków. Pierwszą część albumu kończy utwór „Blind Corners”, wnosząc nań nieco więcej melodii. Potem przychodzi czas na breakbeat i UK hard core: Stenny wie jak łamie się rytmy, dlatego z takich utworów jak „Swordfish” czy „Psygraph” aż lecą iskry.

Tę perkusyjną ekwilibrystykę włoski producent uzupełnia za każdym razem sążnistymi partiami nastrojowych klawiszy – najpierw o funkowym („Whyrl”), a kiedy indziej – o wręcz progresywnym rodowodzie („Fast Fade”). Płytę wieńczy kolejny ukłon w stronę pastoralnego ambientu („Dew”), uzupełniony stylową wariacją na temat osadzonego na rytmach electro IDM-u spod znaku wytwórni Rephlex („Cursed” i „In A Distance Light”).

Dwanaście nagrań z „Upsurge” jest dokładnie tym, czego moglibyśmy oczekiwać od reprezentanta Illian Tape. Najbliżej muzyce włoskiego producenta do dokonań jego kolegi z tejże wytwórni – Skee Maska. Trzeba jednak uczciwie zaznaczyć, że jak na razie nagrania pochodzącego z Turynu artysty jeszcze nie dorównują poziomem dokonaniom twórcy „Shred” i „Compro”. Słucha się ich jednak bardzo przyjemnie – bez względu na to, czy wciągają w ambientowe przestrzenie, czy uderzają hardcore’ową furią.

Ilian Tape 2019

www.iliantape.de

www.facebook.com/iliantape

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze