Plaid ‎– Polymer
Mateusz Piżyński:

Londyński duet poruszający się na scenie elektronicznej już blisko trzydzieści lat, 7. czerwca wydał swój kolejny studyjny album zatytułowany „Polymer”.

Tyler, The Creator – IGOR
Jarek Szczęsny:

Władca marionetek.

Rod Modell – Captagon
Paweł Gzyl:

Mistrz dubowych brzmień prezentuje własną wizję techno.

Vanishing Twin – The Age of Immunology
Jarek Szczęsny:

Eskapizm potrzebny od zaraz.

Sstrom – Drenched 1 – 12
Paweł Gzyl:

Surowe techno z uszkodzonego komputera.

Mirt – Greed
Jarek Szczęsny:

Wątłe struktury.

Various Artists – 10 Years of Monkeytown
Paweł Gzyl:

Spojrzenie wstecz.

EABS – Slavic Spirits
Jarek Szczęsny:

Jazz w bardo.

Bartosz Kruczyński – Baltic Beat II
Jarek Szczęsny:

Nie chciałbym przesłodzić.

Resina – Traces (Remixes)
Mateusz Piżyński:

Najnowsze wydawnictwo naszej rodzimej, bardzo utalentowanej, artystki, Karoliny Rec (aka Resina) to zestaw 5 utworów, gdzie cztery to genialne reinterpretacje, za którymi stoją Abul Mogard, Lotic, Ben Frost i William Criag.

Różni artyści – Portrety
Jarek Szczęsny:

Sami perkusiści.

Tracey – Biostar
Paweł Gzyl:

Pastelowe electro wyjęte z klubowego kontekstu.

Laurence Pike – Holy Spring
Jarek Szczęsny:

Łyżeczką, a nie chochlą.

Altstadt Echo – This Work Contains Lead
Paweł Gzyl:

Rozdarcie między światem ducha i materii.



Kraftwerk przegrał sprawę sądową

Bogowie muzyki elektronicznej pozwali do sądu hip-hopowego producenta Mosesa Pelhama za użycie dwusekundowego sampla z utworu „Metal on Metal” w kawałku sprzed… 11 lat. Sprawę jednak przegrali. Pierwsza rozprawa odbyła się w Hamburgu, gdzie sąd opowiedział się po stronie grupy Kraftwerk, orzekając, że użycie nawet najmniejszej części utworu jest złamaniem prawa.

Tymczasem prawo niemieckie zakazuje jedynie bezprawnego wykorzystywania cudzych melodii. Utwór, w którym pojawił się sampel nie jest plagiatem, ani też nie przypomina samplowanej kompozycji, dlatego też niemiecki Sąd Najwyższy uznał, że Moses Pelham jest niewinny.

Dla porównania oryginał z 1977 roku, Kraftwerk – „Metal on Metal”:

I „Nur mir” Sabriny Setlur, do którego podkład stworzył Moses Pelham:

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

komentarzy 5

  1. goodnightvienna

    Dziękujemy redakcjo,teraz słychać 🙂
    grzella,to nie jest oryginalne video do TEE,spójrz na to:
    http://www.youtube.com/watch?v=LWlgbAc3bbM

  2. grzella

    ciekawe czy chłopcy z K. zapłacili za te wszystkie ujęcia filmowe, m.in. z madmaxa jak widać 😛

  3. goodnightvienna

    Mogliście dać oryginalny Metal on Metal z 1977,nie ten z 1991,wtedy ewidentnie było by widać podobieństwo. (zrobione! – redakcja).

  4. Sempoo

    Ale beton.______albo głuchy jak pień jestem.

  5. goodnightvienna

    A to się Wolfgang ucieszy hahaha :))