Piernikowski – The best of moje getto
Jarek Szczęsny:

Ile w tobie jest z białasa. (Tekst zawiera przekleństwa)

Pyur – Oratorio For The Underworld
Paweł Gzyl:

Wędrówka do krainy między życiem a śmiercią.

Kim Gordon – No Home Record
Jarek Szczęsny:

Zaskoczenie? Niekoniecznie.

Boreal Massif – We All Have Impact (Even Hippies Do)
Paweł Gzyl:

Trip-hop is not dead (yet).

Electric Sewer Age – Contemplating Nothingness
Maciej Kaczmarski:

Kopia mistrza.

Emptyset – Blossoms
Paweł Gzyl:

Producenci z Bristolu wkraczają na nowe terytoria.

Nagrobki – Pod Ziemią
Jarek Szczęsny:

Poważni jak śmierć.

LDY OSC – sōt
Paweł Gzyl:

Click & cuts na nowo.

Nick Cave and the Bad Seeds – Ghosteen
Jarek Szczęsny:

Pomnik żałoby.

Pablo Mateo – Weird Reflections Beyond The Sky
Paweł Gzyl:

Techno do tańca.

Danny Brown – uknowhatimsayin¿
Jarek Szczęsny:

Gorączkowe wizje rapera.

9t Antiope – Grimace
Jarek Szczęsny:

Mikrus.

Malin Genie – Anthropomorphic Sympathy
Paweł Gzyl:

Stylowe electro i IDM w duchu lat 90.

Telefon Tel Aviv – Dreams Are Not Enough
Mateusz Piżyński:

Gdy w Tel Avivie zgaśnie światło…



Nowości z Annihaya

Właśnie ukazały się dwa nowe wydawnictwa nakładem libańskiej oficyny Annihaya.

Co jakiś czas staram się prezentować na łamach Nowej Muzyki nagrania artystów pochodzących z Libanu bądź też albumy wydane przez wytwórnie z tego kraju.

  • Malayeen – S/T (link)
  • Nadim Mishlawi (link)
  • Radiokvm (link)
  • Mike Cooper & Chris Abrahams (link)
  • Cosmic Analog Ensemble / Heroes & Villains (link)

ATRIO_BISHOP-cover highAlan Bishop & A Trio – „Burj Al Imam” (18.06.2015 | Annihaya)

Alan Bishop to postać doskonale wszystkim znana z formacji Sun City Girls oraz współzałożyciel labelu Sublime Frequencies. Artysta zjeździł prawie cały świat w poszukiwaniu wyjątkowej muzyki, którą wydaje w swojej oficynie. W 2012 roku wybrał się do Libanu, gdzie wystąpił na bejruckim Irtijal Festival. Tam poznał członków zespołu A Trio: Mazen Kerbaj – (trąbka), Raed Yassin – (kontrabas) i Sharif Sehnaoui (gitara elektryczna). Dodam, że grupa A Trio istnieje od 2003 roku. Warto sięgnąć choćby po ich album „Music To Our Ears” (2011 r.). Wspólny materiał „Burj Al Imam” zarejestrowali w Tunefork Studios (cenione studio nagraniowe położone na przedmieściach Bejrutu). Na tą niezwykłą płytę złożyło się pięć kompozycji, z czego kilka z nich to luźne interpretacje nagrań z wczesnego okresu Sun City Girls. Znalazło się też miejsce na cover utworu „Gently Johnny” (ten numer pojawił się na ścieżce dźwiękowej do filmu „The Wicker Man” z 1973 r.). Muzycy A Trio generują świetną warstwę w formie akustyczno-improwizowanych dronów, a sam Bishop dokłada kapitalne partie swego wokalu (szept, jęk, krzyk, kontraltowe wibrata, jak też czysty i rasowy głos songwritera) oraz gitary. „Burj Al Imam” to jedna z najciekawszych improwizowanych płyt tego roku.

Rizan Said Cover highRizan Said – „King Of Keyboard” (18.06.2015 | Annihaya)

Rizan Said to chyba najbardziej znany syryjski artysta z kręgu muzyki Dabke. Niegdyś w tym kraju, czyli wieki temu, ludzie żyli ze sobą w znacznie większej zgodzie niż obecnie. Daleko od Damaszku, w północno-wschodniej części państwa znajdowała się historyczna kraina zwana Dżazira. To właśnie tam kumulowało się niezwykłe bogactwo kulturowe Syrii, gdzie Kurdowie, Asyryjczycy, Chaldejczycy, Ormianie, Arabowie i Dżazidisowie żyli przez wieki tuż obok siebie w tym rolniczym regionie. Ten obszar jest kulturowo bliższy Irakowi, co da się zauważyć w dialektach, modzie, jedzeniu i muzyce.

Rizan Said pochodzi z małej miejscowości Ras Al Ain znajdującej się na północy Syrii. Już pod koniec lat 80. artysta zaczął tworzyć swoją syntezatorową muzykę, jednak na dobre wystartował dopiero w połowie lat 90. Choć początkowo grał na perkusji i instrumentach dętych. Oczywiście Said wydawał swoje nagrania na kasetach, a pomagał mu w tym lokalny producent – Zuhir Maksi. Dzięki zaangażowaniu Rizana znamy dziś takich twórców, jak Omar Souleyman, z którym Said współpracuje od dwóch dekad. Tytuł płyty „King Of Keyboard” – jak mało kiedy – dobrze współgra z samą jej zawartością. Rizan to prawdziwy wirtuoz syntezatora (używa Korga), potrafiący uwieść swoją dynamiczną i orientalną muzyką. Artysta z dużą lekkością nawiązuje do electro czy disco, lecz najważniejszym składaniem jego kompozycji pozostaje Dabke. Syntezatory w wydaniu syryjsko-kurdyjskim brzmią naprawdę wyjątkowo.

 

Strona Annihaya »Profil na Facebooku »Słuchaj na Soundcloud »

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.