Moor Mother – Analog Fluids Of Sonic Black Holes
Jarek Szczęsny:

Hałas i chaos.

Jazz Band Młynarski-Masecki – Płyta z zadrą w sercu
Jarek Szczęsny:

Jedna dla wszystkich.

Shapednoise – Aesthesis
Paweł Gzyl:

Nieznane mutacje basowych brzmień.

A Winged Victory for the Sullen – „The Undivided Five”
Mateusz Piżyński:

Ambientowe nowości z Ninja Tune

Enchanted Hunters – Dwunasty Dom
Krzysiek Stęplowski:

Czasem naprawdę warto czekać. Warto wypatrywać, nawet latami, jeśli tylko cierpliwość nagrodzona ma być w taki sposób.

Ecnahnted Hunters Dwunasty Dom
Rrose – Hymn To Moisture
Paweł Gzyl:

Techno w stylu Marcela Duchampa.

Trzaska/Mazurkiewicz/Szpura – North Meridian
Jarek Szczęsny:

Można się spocić od samego słuchania.

Giant Swan – Giant Swan
Paweł Gzyl:

Czy znany ze świetnych koncertów duet sprawdził się również w studiu?

Floating Spectrum – A Point Between
Jarek Szczęsny:

Cyfrowy pomnik przyrody.

Bleu Roi – Dark/Light
Łukasz Komła:

Wiosną ubiegłego roku wsłuchiwaliśmy się w singiel szwajcarskiego projektu Bleu Roi, a przed kilkoma dniami ukazała się ich nowa EP-ka „Dark/Light”, którą przybliżamy i jednocześnie o niej rozmawiamy z Jennifer Jans.

Traversable Wormhole – Regions Of Time
Paweł Gzyl:

Adam X wraca do projektu sprzed dekady.

Sudan Archives – Athena
Jarek Szczęsny:

Do diabła z dobrymi radami.

Planetary Assault Systems – Plantae
Paweł Gzyl:

W stronę psychodelii.

Sleep D – Rebel Force
Paweł Gzyl:

Muzyczny zapach minionego lata.



Michał Wolski – The Root EP

Kolejne asy w talii Michała.

Drugie wydawnictwo polskiej wytwórni iDo przynosi kolekcję nagrań jednego z najciekawszych twórców rodzimego techno. Sześć nagrań z zestawu odsłania nowe możliwości tkwiące w podejściu do dźwięku, jakie prezentuje Michał Wolski. Świadczą o tym zarówno jego autorskie nagranie, jak i ciekawe remiksy.

Otwierające zestaw „Clarity” to zupełne zaskoczenie – eksperymentalna wizja rozpisana na dronowe wyziewy i dubowe efekty, zanurzone w analogowych trzaskach. Mało znamy takie oblicze muzyki Michała – czujne, wyciszone, niepokojące. „The Mountain” przenosi nas od razu na teren zredukowanego dub-techno, w pomysłowy sposób wpisując w perliste tony klawiszy dalekie echa trąbki (albo kornetu). „New Rome Remix” tegoż utworu odsłania jego ilustracyjne walory, zamieniając w ambientowy prepar.

„Ordinary Mind” z drugiej strony krążka znów tętni klubowym rytmem – tym razem lokującym się bliżej nowoczesnego techno. Wypełniający kompozycję stłumiony bit i horrorowa elektronika przywołują skojarzenia z Andy Stottem – choć Michał nasyca własne nagranie bardziej taneczną energią. W „The Root” polski producent przywołuje echa swych wczesnych kompozycji, stawiając na klikający puls, podrasowany jednak na dubową modłę podwodnymi syntezatorami. Pod palcami Garry’ego Holldmana utwór ten zamienia się w zaszumione dub-techno ze szkoły DeepChord.

Niby to tylko sześć nagrań – a ileż tu intrygujących pomysłów brzmieniowych. Michał Wolski ciągle rozwija wybraną przez siebie estetykę, raz asymilując aktualne trendy na elektronicznym rynku, a kiedy indziej – odwołując się subtelnie do swej własnej przeszłości. Efekty są jak zawsze w jego przypadku niezwykle udane – i wieńczą mocnym akcentem szalenie udany rok na rodzimej scenie techno.

International Day Off 2015

www.internationaldayoff.org

www.facebook.com/international.day.off

www.facebook.com/michalwolskimusic

 

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

komentarze 2

  1. Zakrzewski Krystian

    Wolskiego i Malinowskiego przyjmuję zamiast witaminy C 🙂
    Zawsze dobre!