Foghorn – Thanatos
Jarek Szczęsny:

Album wysokooktanowy.

Subjected – Pictures From The Aftermath
Paweł Gzyl:

Ambientowa afirmacja życia i miłości.

Billy Woods And Kenny Segal – Hiding Places
Jarek Szczęsny:

Ciężki i ponury.

Ellen Arkbro – Chords
Paweł Gzyl:

Filozofia czystego akordu.

BNNT is Patrick Higgins – Multiversion #1
Jarek Szczęsny:

Część pierwsza.

Opla – Obertasy
Jarek Szczęsny:

Modernizacja polskiej wsi.

Zguba – Potwarz
Jarek Szczęsny:

Zagadkowa umysłowość.

Erith – Speed of Light
Przemysław Solski:

Niebanalny styl, kosmiczna muzyka, swoboda na scenie, tak w kilku słowach można określić nowe zjawisko na polskim rynku.

Øyvind Torvund – The Exotica Album
Łukasz Komła:

W egzotycznym zwierciadle.

Sciahri – Double-Edged
Paweł Gzyl:

Plemienny minimal.

Various Artists – ePM Selected Vol. 7
Paweł Gzyl:

Dziesięć house’owych sztosów.

Dren – Time And Form
Paweł Gzyl:

Black metal przekuty na nowoczesną elektronikę.

Dots (Uwe Schmidt) – Dots
Ania Pietrzak:

Śladami czarów w kosmicznej otchłani.

S S S S – Walls, Corridors, Baffles
Paweł Gzyl:

Power ambient z Lucerny.



Merry Christmas Mr. Lawrence | Almost Holy

W końcu ukazało się wznowienie klasycznej ścieżki dźwiękowej Ryuichiego Sakamoto do filmu „Merry Christmas Mr. Lawrence”, a także pojawił się zupełnie świeży soundtrack napisany przez Atticusa Rossa, Leopolda Rossa i Bobby’ego Krlica do obrazu „Almost Holy”.

merry-christmas-mr-lawrence

Ryuichi Sakamoto – „Merry Christmas Mr. Lawrence” (21.10.2016 | Milan Records)

Duński reżyser Nicolas Winding Refn („Drive”, „Neon Demon”) nie odpuszcza i wznawia kolejną płytę w ramach swojej serii. Wiosną tego roku pisałem o jego winylowej reedycji soundtracku Brada Fiedela napisanego do „Terminatora” (1984). Akurat film „Merry Christmas Mr. Lawrence” wyreżyserowany przez Nagisa Ōshima pochodzi z tego samego okresu co „Terminator”. Jak wiadomo ścieżkę dźwiękową do tego dramatu wojennego stworzył Ryuichi Sakamoto, a także w nim zagrał tuż obok Davida Bowiego. Muzyka Sakamoto został nagrodzona przez BAFTA jako najlepszy soundtrack 1983 roku. W jednym z utworów, a dokładnie w pięknym „Forbidden Colours” słyszymy głos Davida Sylviana. Ten fragment wręcz przenosi nas do lat 80. Jednak znaczna większość kompozycji aż tak wprost nie kojarzy się z latami 80.

sbr159_front

Atticus Ross, Leopold Ross & Bobby Krlic – „Almost Holy” (19.08.2016 | Sacred Bones Records)

Dokumentalny obraz „Almost Holy” („Prawie Święty”) Steve’a Hoovera miał swoją światową premierę 16 kwietnia 2015 roku. Ten film opowiada o ukraińskim pastorze Gennadiym Mokhnenko zajmującym się pomocą ubogim, bezdomnym i uzależnionym od alkoholu dzieciakom. Z tego co się dowiedziałem z opisu do „Almost Holy”, to tamtejsze dzieci śpią często w opuszczonych kanałach, a bywa tak, że i zamarzają. Mokhnenko niekiedy wręcz porywa je z ulicy i przewozi do swego ośrodka pomocy. Ścieżkę do tego filmu napisali trzej artyści: Atticus Ross, Leopold Ross i Bobby Krlic (The Haxan Cloak). Ich kompozycje to mroczna elektronika, która dobrze sobie radzi jako odrębny byt. Choć przypuszczam, że w połączeniu z obrazem robi jeszcze większe wrażenie.

 

 

Strona Sacred Bones Records »Profil na Facebooku »Słuchaj na Soundcloud »Strona Milan Records »Profil na Facebooku »

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.