Justyna Steczkowska – Maria Magdalena. All Is One
Przemysław Solski:

Wędrówka duszy.

Function – Existenz
Paweł Gzyl:

Opus magnum Dave’a Sumnera.

Bella Boo – Once Upon a Passion
Jarek Szczęsny:

Z półprzymkniętymi oczami.

Shed – Oderbruch
Paweł Gzyl:

Szperając w zbiorowej pamięci.

KTLH – Azathoth
Jarek Szczęsny:

Egzorcyści będą mieć pełne ręce roboty.

Koenraad Ecker & Frederik Meulyzer – Carbon
Paweł Gzyl:

Wizyta na Spitsbergenie.

Planetary Assault Systems – Live At Cocoon Ibiza
Paweł Gzyl:

Techno z saksofonem? Czemu nie!

Olo Walicki & Jacek Prościński – Llovage
Jarek Szczęsny:

Uciekająca sekcja rytmiczna.

Abul Mogard – Kimberlin
Maciej Kaczmarski:

Elegia na odejście.

Tobias Preisig – Diver
Łukasz Komła:

Skoncentrowana powódź.

Lee Gamble – Exhaust (Flush Real Pharynx Part 2)
Paweł Gzyl:

Powrót do korzeni.

Various Artists – Pop Ambient 2020
Paweł Gzyl:

Ambient jak skała.

FKA Twigs – Magdalene
Jarek Szczęsny:

Jedno płuco.

Sarin – Moral Cleansing
Paweł Gzyl:

EBM wyszlifowany na najwyższy połysk.



Merry Christmas Mr. Lawrence | Almost Holy

W końcu ukazało się wznowienie klasycznej ścieżki dźwiękowej Ryuichiego Sakamoto do filmu „Merry Christmas Mr. Lawrence”, a także pojawił się zupełnie świeży soundtrack napisany przez Atticusa Rossa, Leopolda Rossa i Bobby’ego Krlica do obrazu „Almost Holy”.

merry-christmas-mr-lawrence

Ryuichi Sakamoto – „Merry Christmas Mr. Lawrence” (21.10.2016 | Milan Records)

Duński reżyser Nicolas Winding Refn („Drive”, „Neon Demon”) nie odpuszcza i wznawia kolejną płytę w ramach swojej serii. Wiosną tego roku pisałem o jego winylowej reedycji soundtracku Brada Fiedela napisanego do „Terminatora” (1984). Akurat film „Merry Christmas Mr. Lawrence” wyreżyserowany przez Nagisa Ōshima pochodzi z tego samego okresu co „Terminator”. Jak wiadomo ścieżkę dźwiękową do tego dramatu wojennego stworzył Ryuichi Sakamoto, a także w nim zagrał tuż obok Davida Bowiego. Muzyka Sakamoto został nagrodzona przez BAFTA jako najlepszy soundtrack 1983 roku. W jednym z utworów, a dokładnie w pięknym „Forbidden Colours” słyszymy głos Davida Sylviana. Ten fragment wręcz przenosi nas do lat 80. Jednak znaczna większość kompozycji aż tak wprost nie kojarzy się z latami 80.

sbr159_front

Atticus Ross, Leopold Ross & Bobby Krlic – „Almost Holy” (19.08.2016 | Sacred Bones Records)

Dokumentalny obraz „Almost Holy” („Prawie Święty”) Steve’a Hoovera miał swoją światową premierę 16 kwietnia 2015 roku. Ten film opowiada o ukraińskim pastorze Gennadiym Mokhnenko zajmującym się pomocą ubogim, bezdomnym i uzależnionym od alkoholu dzieciakom. Z tego co się dowiedziałem z opisu do „Almost Holy”, to tamtejsze dzieci śpią często w opuszczonych kanałach, a bywa tak, że i zamarzają. Mokhnenko niekiedy wręcz porywa je z ulicy i przewozi do swego ośrodka pomocy. Ścieżkę do tego filmu napisali trzej artyści: Atticus Ross, Leopold Ross i Bobby Krlic (The Haxan Cloak). Ich kompozycje to mroczna elektronika, która dobrze sobie radzi jako odrębny byt. Choć przypuszczam, że w połączeniu z obrazem robi jeszcze większe wrażenie.

 

 

Strona Sacred Bones Records »Profil na Facebooku »Słuchaj na Soundcloud »Strona Milan Records »Profil na Facebooku »

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.