SCSI-9 – Squares & Circles
Paweł Gzyl:

Pierwszy nowy album projektu od siedmiu lat.

Sarathy Korwar – More Arriving
Jarek Szczęsny:

Muzyka migracji.

Sandro Perri – Soft Landing
Jarek Szczęsny:

Chłód melodii.

Rhys Fulber – Ostalgia
Paweł Gzyl:

„I’m living in the 80s”

IRAH – Diamond Grid
Przemysław Solski:

Siatka utkana z ciekawości.

Strycharski Kacperczyk Szpura – I love you SDSS
Jarek Szczęsny:

Oglądanie nerwów.

!!! (Chk Chk Chk) – Wallop
Mateusz Piżyński:

Ciężkość punka z lekkością funka.

cover
Barker – Utility
Paweł Gzyl:

Transhumanistyczne przyjemności.

Monya – Straight Ahead
Paweł Gzyl:

Industrialne techno o pozytywnej energii.

Wojciech Golczewski – The Priests Of Hiroshima
Jarek Szczęsny:

Ścieżka dźwiękowa dla ery atomowej.

Múm – Yesterday Was Dramatic – Today Is OK
Paweł Gzyl:

Klasyk emotroniki.

Hildur Guðnadóttir – Chernobyl (OST)
Jarek Szczęsny:

Wyobrazić sobie niewyobrażalne.

Pruski – Black Birds
Jarek Szczęsny:

Wyszlifowany onyks.

Jaromir Kamiński, Rafał Warszawski, Palms Palms, Break Janek
Ania Pietrzak:

Beats & breaks idealne na koniec wakacji…



Merry Christmas Mr. Lawrence | Almost Holy

W końcu ukazało się wznowienie klasycznej ścieżki dźwiękowej Ryuichiego Sakamoto do filmu „Merry Christmas Mr. Lawrence”, a także pojawił się zupełnie świeży soundtrack napisany przez Atticusa Rossa, Leopolda Rossa i Bobby’ego Krlica do obrazu „Almost Holy”.

merry-christmas-mr-lawrence

Ryuichi Sakamoto – „Merry Christmas Mr. Lawrence” (21.10.2016 | Milan Records)

Duński reżyser Nicolas Winding Refn („Drive”, „Neon Demon”) nie odpuszcza i wznawia kolejną płytę w ramach swojej serii. Wiosną tego roku pisałem o jego winylowej reedycji soundtracku Brada Fiedela napisanego do „Terminatora” (1984). Akurat film „Merry Christmas Mr. Lawrence” wyreżyserowany przez Nagisa Ōshima pochodzi z tego samego okresu co „Terminator”. Jak wiadomo ścieżkę dźwiękową do tego dramatu wojennego stworzył Ryuichi Sakamoto, a także w nim zagrał tuż obok Davida Bowiego. Muzyka Sakamoto został nagrodzona przez BAFTA jako najlepszy soundtrack 1983 roku. W jednym z utworów, a dokładnie w pięknym „Forbidden Colours” słyszymy głos Davida Sylviana. Ten fragment wręcz przenosi nas do lat 80. Jednak znaczna większość kompozycji aż tak wprost nie kojarzy się z latami 80.

sbr159_front

Atticus Ross, Leopold Ross & Bobby Krlic – „Almost Holy” (19.08.2016 | Sacred Bones Records)

Dokumentalny obraz „Almost Holy” („Prawie Święty”) Steve’a Hoovera miał swoją światową premierę 16 kwietnia 2015 roku. Ten film opowiada o ukraińskim pastorze Gennadiym Mokhnenko zajmującym się pomocą ubogim, bezdomnym i uzależnionym od alkoholu dzieciakom. Z tego co się dowiedziałem z opisu do „Almost Holy”, to tamtejsze dzieci śpią często w opuszczonych kanałach, a bywa tak, że i zamarzają. Mokhnenko niekiedy wręcz porywa je z ulicy i przewozi do swego ośrodka pomocy. Ścieżkę do tego filmu napisali trzej artyści: Atticus Ross, Leopold Ross i Bobby Krlic (The Haxan Cloak). Ich kompozycje to mroczna elektronika, która dobrze sobie radzi jako odrębny byt. Choć przypuszczam, że w połączeniu z obrazem robi jeszcze większe wrażenie.

 

 

Strona Sacred Bones Records »Profil na Facebooku »Słuchaj na Soundcloud »Strona Milan Records »Profil na Facebooku »

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.