Babadag – Šulinys
Jarek Szczęsny:

Nie budźcie śniącego.

Lee Gamble – In A Paraventral Scale
Paweł Gzyl:

Początek trylogii.

Maurice Louca – Elephantine
Łukasz Komła:

Gargantuiczna bliskość jazzowego kosmosu.

Hoera. – ≈
Łukasz Komła:

Uderzająca subtelność. 

Julia Kent – Temporal
Jarek Szczęsny:

Hipnotyzowanie słuchacza.

Bendik Giske – Surrender
Jarek Szczęsny:

Zagwozdka.

Wiktor Stribog – Poradnik Uśmiechu OST
Stanisław Bryś:

Grzybowe melodie w duchologicznym sosie. 

Orphan Ann – The Practice Of Surrender
Paweł Gzyl:

Piękno w mroku.

Ami Shavit – Yom Kippur 1973
Jarek Szczęsny:

Inspirowane wojną.

Jakub Lemiszewski – Podróż Na Wschód – Część I
Jarek Szczęsny:

Kuba i kamień filozoficzny.

Mchy i Porosty – The Dead Pterodactyl
Mateusz Piżyński:

Techno na strychu.

Nkisi – 7 Directions
Jarek Szczęsny:

Kosmos można stracić z oczu.

Robert Farrugia ‎– Adrift
Mateusz Piżyński:

Harmonijny ambient z mrokiem tylko na okładce?

Passarani – W.O.W.
Paweł Gzyl:

Rzym-Detroit-Chicago-Sheffield.



Kassel Jaeger & Jim O’Rourke

Kassel Jaeger połączył siły z Jimem O’Rourke. Sprawdźcie ich pierwszy wspólny album.

Obaj uwielbiają współpracować z innymi artystami, a także szukać nowych form wyrazu i burzyć utarte schematy. W końcu musiało dojść do spotkania francuskiego twórcy Françoisa Bonneta (aka Kassel Jaeger) i Jima O’Rourke’a.

Jaeger to nie tylko producent zajmujący się muzyką elektroniczną, ale też autor książki „The Order of Sounds, A Sonorous Archipelago” wydanej w 2016 roku przez Urbanomic. Ubiegłoroczna aktywność Kassela zaowocowała dwoma wydawnictwami: „Pale Calling” z Orenem Ambarchim i Jamesem Rushfordem oraz „Zauberberg” z Stephanem Mathieu i Akirą Rabelais. Intensywność działań O’Rourke’a również nie opada, a wręcz narasta. Warto przypomnieć, iż 2016 rok przyniósł dwie wyjątkowe płyty z udziałem Amerykanina: „It’s Hard For Me To Say I’m Sorry” nagrana z Christianem Fenneszem i solowy krążek Orena Ambarchiego – „Hubris”.

Co zatem znajdziemy na tegorocznym „Wakes on Cerulean” (10.03.2017 | Editions Mego)? Dwie sporych rozmiarów kompozycje wypełnione nietuzinkową elektroniką na styku drone music, ambientu, glitchu, field recordingu i kosmische musik. Jeżeli mówimy o ambiencie w wydaniu Kassela i O’Rourke’a, to całe szczęście bliżej im do rozmarzonego, pastelowego (oczywiście w granicach rozsądku) brzmienia niż do otchłani w stylu dark. Strona B jest bardziej mroczna, ale ten mrok raczej się czai, snuje niż wpycha nas w czarną studnię banału.

 

Strona Kassela Jaegera »Profil na BandCamp »Strona Editions Mego »Profil na Facebooku »Profil na BandCamp »

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.