Alessandro Adriani – Morphic Dreams
Paweł Gzyl:

Syntetyczne sny.

Ellen Allien – Alientronic
Paweł Gzyl:

„Berlinette” na twardo.

Hoera. – Jaunu
Łukasz Komła:

Chóralne imaginacje.

jitwam. – Honeycomb
Ania Pietrzak:

Indie, medytacja i ciepły funk.

Benjamin Fröhlich – Amiata
Paweł Gzyl:

Bezpretensjonalna kolekcja tanecznych sztosów.

Polynation – Igneous
Mateusz Piżyński:

Debiutanci z Holandii.

ASUNA & Jan Jelinek – Signals Bulletin
Jarek Szczęsny:

Jest przyjemnie.

Synkro – Images
Paweł Gzyl:

Breakbeatowy ambient w pełnej glorii.

Holly Herndon – PROTO
Jarek Szczęsny:

Genetyczna DJ`ka.

Jonas Kopp – Non Virtual Reality
Paweł Gzyl:

Industrial i drony w służbie ambientu.

Ikarus – Mosaismic
Łukasz Komła:

Wielopoziomowa ekspresja.   

Qasim Naqvi – Teenages
Jarek Szczęsny:

Subtelny, oszczędny i dziwny.

Varg – Sky City Part 1 & 2
Paweł Gzyl:

Powrót syna marnotrawnego.

Samuel Kerridge & Taylor Burch – The Other
Paweł Gzyl:

Nowe oblicze muzyki brytyjskiego producenta.



Kassel Jaeger & Jim O’Rourke

Kassel Jaeger połączył siły z Jimem O’Rourke. Sprawdźcie ich pierwszy wspólny album.

Obaj uwielbiają współpracować z innymi artystami, a także szukać nowych form wyrazu i burzyć utarte schematy. W końcu musiało dojść do spotkania francuskiego twórcy Françoisa Bonneta (aka Kassel Jaeger) i Jima O’Rourke’a.

Jaeger to nie tylko producent zajmujący się muzyką elektroniczną, ale też autor książki „The Order of Sounds, A Sonorous Archipelago” wydanej w 2016 roku przez Urbanomic. Ubiegłoroczna aktywność Kassela zaowocowała dwoma wydawnictwami: „Pale Calling” z Orenem Ambarchim i Jamesem Rushfordem oraz „Zauberberg” z Stephanem Mathieu i Akirą Rabelais. Intensywność działań O’Rourke’a również nie opada, a wręcz narasta. Warto przypomnieć, iż 2016 rok przyniósł dwie wyjątkowe płyty z udziałem Amerykanina: „It’s Hard For Me To Say I’m Sorry” nagrana z Christianem Fenneszem i solowy krążek Orena Ambarchiego – „Hubris”.

Co zatem znajdziemy na tegorocznym „Wakes on Cerulean” (10.03.2017 | Editions Mego)? Dwie sporych rozmiarów kompozycje wypełnione nietuzinkową elektroniką na styku drone music, ambientu, glitchu, field recordingu i kosmische musik. Jeżeli mówimy o ambiencie w wydaniu Kassela i O’Rourke’a, to całe szczęście bliżej im do rozmarzonego, pastelowego (oczywiście w granicach rozsądku) brzmienia niż do otchłani w stylu dark. Strona B jest bardziej mroczna, ale ten mrok raczej się czai, snuje niż wpycha nas w czarną studnię banału.

 

Strona Kassela Jaegera »Profil na BandCamp »Strona Editions Mego »Profil na Facebooku »Profil na BandCamp »

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.