Tsvey – TSVEY
Jarek Szczęsny:

Niepotrzebna popisówka.

Roger Waters – Is This the Life We Really Want?
Jarek Szczęsny:

Czy już tylko starcom zależy na naszym świecie?

Porter Ricks – Anguilla Electrica
Paweł Gzyl:

Osiemnaście lat przerwy. I co?

Goldie – The Journey Man
Ania Pietrzak:

Dojrzały i świetny powrót legendy, ba, Cesarza drum’n’bassu!

Philippe Hallais – An American Hero
Krystian Zakrzewski:

Trochę Twin Pekas. Trochę Eraserhead.

Roots In Heaven – Petites Madeleines
Paweł Gzyl:

Muzyka jak powieść.

Manu Delago – Metromonk
Jarek Szczęsny:

Solowa płyta współpracownika Björk.

Sterac Electronics – Things To Think About
Paweł Gzyl:

Tańczymy breakdance!

Pin Park – Krautpark
Jarek Szczęsny:

Noc żywych syntezatorów.

Hurray For The Riff Raff – The Navigator
Jarek Szczęsny:

Zdecydowanie jedna z najlepszych płyt tego roku.

Jean-Michel Blais & CFCF – Cascades
Bartosz Latko:

Jeśli szukasz albumu który ukoi nerwy i pozytywnie nastroi – to właśnie go znalazłeś.

Si Begg – Blueprints
Paweł Gzyl:

Elektronika z czasu maszyn parowych.

Broken English Club – The English Beach
Paweł Gzyl:

Piękno industrialnego rozpadu.

Wandl – It’s All Good Tho
Ania Pietrzak:

Przesłodzone ballady o lekkim zabarwieniu elektronicznym (tylko dla fanów tego typu zjawisk).

Lubish – Clouds

Idzie nowe – ze Wschodu.

Rosyjska elektronika ma wbrew temu co się wydaje zaskakująco długą tradycję. Być może dlatego w ostatnich dwóch dekadach zaistniało wielu producentów, którzy przenieśli jej dawne doświadczenia na teren nowych brzmień. Nina Kravitz czy Dasha Rush są międzynarodowymi gwiazdami techno, mieszkającymi od kilku lat na Zachodzie, jest jednak wielu młodych twórców gatunku, którzy jak na razie działają po naszej wschodniej granicy. Jednym z nich jest Lubish.

Ten pochodzący z Niżnego Nowogrodu młody artysta zaczynał oczywiście od imprezowania w lokalnych klubach. Tworzy od zaledwie roku i do tej pory publikował głównie na własną rękę w internecie. Sytuację tę zmienia dopiero wydany właśnie przez hiszpańską wytwórnię Erizados jego debiutancki album. Zawiera on pięć autorskich nagrań Rosjanina i cztery pomysłowe remiksy.

Ta pierwsza część zachwyca wyjątkowym wyczuciem brzmienia i nastroju klasycznej muzyki z Detroit i Chicago. Czy to techno („Sunset”), czy house („Among The Clouds”), czy electro („Morning”), czy rave („Spring”), Lubish potrafi nasycić swe utwory zarówno klubową energią, jak i tęskną melodyką i zwiewną nostalgią. Nie sili się przy tym na jakieś dziwaczne eksperymenty, ale posługując się twardymi bitami, acidowymi loopami i onirycznymi klawiszami tworzy ujmujące szorstkim pięknem nagrania.

Druga część zestawu brzmi podobnie, choć ma bardziej urozmaicony charakter. „Among The Clouds” pod palcami Low Tape zamienia się w oldskulowe electro w stylu DMX Crew. Najbardziej rozrywkowy w zestawie „Spring” w remiksie Swilla przekształca się w stylowe Detroit techno o soundtrackowym tonie. Dzięki Mounty’emu „Sunset” pulsuje w rytm miarowego dub techno. Synkronized zaskakuje przemianą wspomnianego już „Spring” w wolną EBM podszytą acidowymi efektami. Całość wieńczy kolejny autorski utwór Lubisha – rezonujący chmurnym basem trance’owy „Sad Girl 2”.

Trudno powiedzieć, czy młodemu producentowi z Niżnego Nowogrodu uda się przebić ze swoją muzyką na szerszy rynek na Zachodzie. Na razie zaczyna – ale już te pierwsze nagrania, które poznaliśmy dzięki hiszpańskiej wytwórni, pozwalają sądzić, że to talent dużego kalibru. Jego muzyka z powodzeniem pasowałaby do takich renomowanych tłoczni, jak Dial, Smallville czy Mule Musiq. Poczekamy-zobaczymy: na razie cieszmy się tym skromnym, ale ujmującym zestawem dla Erizados.

Erizados 2017

www.erizados.com

www.facebook.com/erizadosbcn

www.facebook.com/lubishzvuk


Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze