Joshua Sabin – Sutarti
Paweł Gzyl:

Zew z litewskich lasów.

Thom Yorke – Anima
Maciej Kaczmarski:

1997-2019-2049?

Koza – Mystery Dungeon
Jarek Szczęsny:

Moby Dick.

D. Carbone – A.C.A.B.
Paweł Gzyl:

D. Carbone idzie na wojnę.

Fire! Orchestra – Arrival
Jarek Szczęsny:

Zrobiło się ciszej.

SØS Gunver Ryberg – Entangled
Paweł Gzyl:

Ciekawie, ale za krótko.

Palmer Eldritch – [dog]
Jarek Szczęsny:

Nieustanny proces chwalenia.

LSD – Second Process
Paweł Gzyl:

Kreatywna kooperacja czy skok na kasę?

Lena Andersson – Söder Mälarstrand
Paweł Gzyl:

Owoc studyjnego spotkania Eomaca i Kyoki.

Michał Miegoń & Adam Witkowski – Dwuja
Jarek Szczęsny:

Zawsze słucha się inaczej.

Lost Few – Between The Silence
Paweł Gzyl:

Muzyka na poprzemysłowe przestrzenie.

Jakub Lemiszewski – 2019
Jarek Szczęsny:

W zaczarowanym nastroju.

Kate Tempest – The Book Of Traps And Lessons
Jarek Szczęsny:

Próba uchwycenia bałaganu dzisiejszych czasów.

I Hate Models – L’Age De Metamorphoses
Paweł Gzyl:

Techno o metalowej furii i symfonicznym rozmachu.



Spaceheads – A New World In Our Hearts

Zmiana wisi w powietrzu! Nadchodzi nowy świat!

Powoli zbliża się 30-lecie istnienia brytyjskiego duetu Spaceheads, założonego w 1990 roku przez Andy’ego Diagrama (trąbka, elektronika) i Richarda Harrison (perkusja).

Ostatnimi czasy panowie wydają właściwie co roku nowe nagrania, które staram się opisywać na Nowej Muzyce. Tak więc kto jeszcze do tej pory nie miał przyjemności poznać twórczości Spaceheads to odsyłam do dwóch poprzednich wydawnictw: „A Short Ride on the Arrow of Time” (2015) i „Laughing Water” (2016).

Ubiegłoroczny krążek „A New World In Our Hearts” (Electric Brass Records | 07.11.2017), a trzynasty w ich dyskografii, powstał wokół setnej rocznicy rewolucji październikowej z 1917 roku. Przewrotność tych niezwykłych muzyków nie zna granic nie tylko odnośnie łączenia estetyk, ale też często w obrębie rozmaitych koncepcji, jak choćby w przypadku „A New World In Our Hearts”. Diagram i Harrison złożyli muzyczny hołd protestom, jakie miały miejsce zarówno w XVII wieku, jak i we współczesnych nam czasach. Artyści ewidentnie nie zgadzają się z polityką naftową w Stanach Zjednoczonych (chodzi tu o Indian z plemienia Sioux z rezerwatu Standing Rock w Dakocie Północnej).

Muzycznie „A New World In Our Hearts” to niebywała energia przybierająca kształt fali dźwiękowej płynącej z trąbki, perkusji i elektroniki. Future/space jazz, disco (!), ambient, samplery, loopy, żywa sekcja rytmiczna oraz preparowana trąbka zostały przemieszane przez duet z największą elegancją. Wciąż się dziwię, że nikt ich nie zaprosi na jakiś klubowy koncert do Polski. Jestem pewien, że byłoby to wyjątkowe doświadczenie!

 

Strona Spaceheads »Profil na Facebooku »Strona Electric Brass Records »Profil na Facebooku »

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze