Ehh hahah – House ze skrzypcami w tle
Jarek Szczęsny:

Pod znakiem internetu.

Alva Noto – Xerrox Vol. 4
Mateusz Piżyński:

Czwarta odsłona cyklu Xerrox, na którą przyszło nam czekać pięć lat.

Various Artists – Kern Vol. 5 Mixed By Helena Hauff
Paweł Gzyl:

„For those who knows”

Amnesia Scanner – Tearless
Paweł Gzyl:

Finowie serwują miłosne ballady.

Michael Lightborne – Ring Road Ring
Łukasz Komła:

Dźwiękowy świat obwodnicy w Coventry.

Christine Ott – Chimères (pour ondes Martenot)
Jarek Szczęsny:

Geometria dźwięków.

Deadbeat And Paul St. Hilaire – 4 Quarters Of Love And Modern Lash
Paweł Gzyl:

Scott i Paul medytują.

Vysoké Čelo – Űrkutatás
Jarek Szczęsny:

Grzechem byłoby nie skorzystać.

Ellen Allien – AurAA
Paweł Gzyl:

Hołd dla czasów, kiedy techno i trance były jednym.

Nihiloxica – Kaloli
Łukasz Komła:

Na wzgórzu perkusyjnych abstrakcji.

Upsammy – Zoom
Paweł Gzyl:

Zbliżenie na kruche piękno.

Alois – Azul
Łukasz Komła:

Stąpać po niebieskim.

Sote – Moscels
Jarek Szczęsny:

Ku wizjonerskiemu futuryzmowi.

Moodymann – Taken Away
Jarek Szczęsny:

Pląsy w dusznym pomieszczeniu.



Tomorrow, In A Year – zmiana terminu!

Z przyczyn niezależnych od organizatora polska premiera spektaklu multimedialnego „Tomorrow, In A Year” z muzyką The Knife została przesunięta. Decyzja ta została podjęta w związku z problemami technicznymi niezależnymi od organizatora, które pojawiły się w decydującej fazie przygotowań. U podstaw decyzji leży przede wszystkim troska o najwyższy standard wydarzenia.

Nową datę występu Hotelu Pro Forma zostania podana w ciągu najbliższych tygodni. Organizatorzy przepraszają za wynikłe z tego faktu niedogodności, informując jednocześnie, że bilety zakupione na czerwcowy spektakl zachowują swoją ważność. Istnieje również możliwość zwrotu biletów w terminie do 30 czerwca 2010.

O przedsięwzięciu

Operowa diva, popowy wokalista i aktorka. Feeria świateł i oszałamiających wizualizacji. Sześcioro tancerzy i awangardowa scenografia. Przede wszystkim jednak muzyka i słowa – stworzone przez jeden z najciekawszych zespołów pierwszej dekady XXI wieku: szwedzki duet The Knife. Wszystko to będzie można zobaczyć 12 czerwca w Sali Kongresowej w Pałacu Kultury i Nauki.

Szwedzki duet przygotował muzykę, która z olbrzymią swobodą dopasowuje się zarówno do operowych popisów, jak i szaleńczego tańca, nie tracąc przy tym spójności i siły przekazu. Opierając się o pisma i listy jednego z najważniejszych myślicieli współczesności – Charlesa Darwina, twórcy tego niesamowitego dzieła prowadzą nas przez jego życie i twórczość, próbując objaśnić ich znaczenie przy pomocy niecodziennych środków wyrazu.

O powstaniu gatunków

Spektakl dzieli się na kilka części o wyraźnie zakreślonej tematyce, powiązanej z poszczególnymi etapami tworzenia książki, która 150 lat temu wstrząsnęła całym światem i po dziś dzień stanowi jeden z najważniejszych tekstów zachodniej cywilizacji – O Powstawaniu Gatunków. Muzyka, słowa i taniec składają się w zwartą historię, opisującą pierwsze wyprawy Darwina, jego bezbrzeżny zachwyt cudownością natury i zjawiskami, na które ówczesna nauka nie potrafiła znaleźć sensownego wyjaśnienia.

Pełen rozmach

Sięgając po różnorodne środki wyrazu – od klasycznego śpiewu operowego, przez piosenkę aktorską, po formułę klubowego przeboju, rodzeństwo ukrywające się pod nazwą The Knife po raz kolejny udowodniło, że to właśnie ich twórczość jest jednym z najciekawszych zjawisk we współczesnej muzyce. Zaczynając pracę nad Tomorrow, In a Year byli zaliczani do najistotniejszych zespołów powiązanych z muzyka elektroniczną, jednak dopiero to dzieło, śmiało przekraczające umowne granice pomiędzy różnymi rodzajami sztuk, w pełni ujawniło ich potencjał i rozmach.

Warstwa wizualna spektaklu jest summą scenicznych doświadczeń legendarnej duńskiej kompanii teatralnej Hotel Pro Forma prowadzonej przez Kirsten Delholm i Ralfa Strobecha, którzy od połowy lat 80-tych bez ustanku rewolucjonizuje skandynawski teatr, proponując widowiska wymykające się jakimkolwiek próbom zaszeregowania.

Zasłynęli przede wszystkim radykalnym podejściem do przestrzeni teatralnej, wykorzystując w swoich spektaklach tak nietypowe lokalizacje jak publiczna pływalnia, opuszczona stacja kolejowa czy dach ogromnego supermarketu, a do ich ulubionych zabiegów należy umieszczanie widowni w takich miejscach, które zupełnie zmieniają percepcję widowiska, każąc jej na przykład obserwować przebieg spektaklu z lotu ptaka.

Więcej informacji: www.operatheknife.pl »

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

komentarze 3

  1. Di.

    i się nacieszyłam!

  2. Di.

    nie uwierzyłam!

  3. laudia

    A w Poznaniu taka piękna arena stoi 🙁