Emptyset – Blossoms
Paweł Gzyl:

Producenci z Bristolu wkraczają na nowe terytoria.

Nagrobki – Pod Ziemią
Jarek Szczęsny:

Poważni jak śmierć.

LDY OSC – sōt
Paweł Gzyl:

Click & cuts na nowo.

Nick Cave and the Bad Seeds – Ghosteen
Jarek Szczęsny:

Pomnik żałoby.

Pablo Mateo – Weird Reflections Beyond The Sky
Paweł Gzyl:

Techno do tańca.

Danny Brown – uknowhatimsayin¿
Jarek Szczęsny:

Gorączkowe wizje rapera.

9t Antiope – Grimace
Jarek Szczęsny:

Mikrus.

Malin Genie – Anthropomorphic Sympathy
Paweł Gzyl:

Stylowe electro i IDM w duchu lat 90.

Telefon Tel Aviv – Dreams Are Not Enough
Mateusz Piżyński:

Gdy w Tel Avivie zgaśnie światło…

Philipp Gorbachev – Kolokol
Paweł Gzyl:

Prawosławie i elektronika.

BNNT is Jerusalem in My Heart – Multiversion #4
Jarek Szczęsny:

Część czwarta.

rRoxymore – Face To Phase
Paweł Gzyl:

Introwertyczne bity.

The Big YES! – The Big YES!
Łukasz Komła:

Free jazzowy wybuch!

HTRK – Venus In Leo
Maciej Kaczmarski:

Miłość w czasach zarazy.



DVS NME – Begin Sequence


DVS NME to pochodzący z Colorado Springs producent i aktywista sceny electro. Najlepiej znany z audycji radiowej DVS NME presents: Dark Science Electro Show na antenie Buenos Aires Sound System. „Begin Sequence” to jego debiutancki album, ale ma na koncie liczne produkcje pojawiające się na składankach na całym świecie jak i single dla Binalog Productions, a o remiksach już nie mówiąc (m. in. świetny remiks polskiego duetu Robots On Acid „How Can Any Race Be So Stupid” dla Elektropunkz Recordz).

Wspomniany album pojawił się w szanowanym labelu Transient Force, prowadzonym przez Arnolda Steinera lepiej znanego jako AS1. Czego możemy się po albumie spodziewać? Dużo eksperymentalnego electro nasączonego schizofrenicznym klimatem Drexciya czy Dopplereffekt. Niewiele jest na tym wydawnictwie numerów gotowych na parkiet, ale właśnie w tym tkwi siła tego albumu. Nie jest to zlepek singli, które już zostały sprawdzone w rozgłośniach radiowych. To jest album, do którego można wracać wiele razy i za każdym razem usłyszeć coś nowego. Przesłuchiwałem album wiele razy i za każdym razem co innego przykuwało moją uwagę.

Za pierwszym razem były to „General Properties” oraz „Positronic”, który zresztą krążył już w sieci od dłuższego czasu za sprawą genialnego wideo autorstwa The Silver Dubber. Trzeci numer, który – jak to mówił Brudny Harry, „made my day” to „Superluminal”. Ten numer również dorobił się świetnego wideo jeszcze przed premierą albumu. To chyba najbardziej dynamiczny utwór na albumie, zbudowany na charakterystycznie przesterowanym kicku. „SCSI” oraz „Anthropomorphism” to z kolei numery w klimacie 8-bitowych produkcji z lekką nutą noisu. To jakby przyprawa do całego albumu, który można śmiało ustawić w jednym rzędzie z produkcjami takich tuzów jak Gerald Donald i James Stinson. Takie właśnie wrażenie odniosłem po odsłuchaniu „Bitwise Operator” czy „Magnetar”, rodem z opuszczonych garaży Detroit.

Album jest dostępny w wersji digital na stronie www.transientforce.com. Szczerze polecam przesłuchanie całości kilkukrotnie. Im więcej tym lepiej. Swoją drogą, jest to już kolejny album, który wpada mi w ręce i jest mocno inspirowany dokonaniami wspomnianego projektu Drexciya. Czyżby back to the roots?

DVS NME – Begin Sequence – TF039 by DVS NME
Transient Force 2011

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.