IRAH – Diamond Grid
Przemysław Solski:

Siatka utkana z ciekawości.

Strycharski Kacperczyk Szpura – I love you SDSS
Jarek Szczęsny:

Oglądanie nerwów.

!!! (Chk Chk Chk) – Wallop
Mateusz Piżyński:

Ciężkość punka z lekkością funka.

cover
Barker – Utility
Paweł Gzyl:

Transhumanistyczne przyjemności.

Monya – Straight Ahead
Paweł Gzyl:

Industrialne techno o pozytywnej energii.

Wojciech Golczewski – The Priests Of Hiroshima
Jarek Szczęsny:

Ścieżka dźwiękowa dla ery atomowej.

Múm – Yesterday Was Dramatic – Today Is OK
Paweł Gzyl:

Klasyk emotroniki.

Hildur Guðnadóttir – Chernobyl (OST)
Jarek Szczęsny:

Wyobrazić sobie niewyobrażalne.

Pruski – Black Birds
Jarek Szczęsny:

Wyszlifowany onyks.

Jaromir Kamiński, Rafał Warszawski, Palms Palms, Break Janek
Ania Pietrzak:

Beats & breaks idealne na koniec wakacji…

Lech Nienartowicz – Wrażenia i Mechanizmy
Jarek Szczęsny:

Pierwsze wrażenie.

The Future Eve feat. Robert Wyatt – KiTsuNe / Brian The Fox
Łukasz Komła:

Na łączach z Robertem Wyattem.

Rites of Fall – Towards the Blackest Skies
Jarek Szczęsny:

Im dalej w las, tym ciemniej.

Hula – Voice
Paweł Gzyl:

Łabędzi śpiew mistrzów industrialnego funku.



Bocian Records

„Pomysł narodził się pewnej czerwcowej nocy 2009 roku na tarasie kawiarni Kulturalna, gdzie podczas festiwalu Musica Genera rozmawiałem z Jeromem Noetingerem i Robertem Piotrowiczem na temat możliwości wydawania ich płyt” – wspomina początki Bocian Records Grzegorz Tyszkiewicz. Jeszcze w tym samym roku sfinalizowana została pierwsza płyta w formacie winylowego singla, „Rurokura And Eastern European Folk Music Research Volume 2” – entuzjastycznie przyjęty przez zagraniczną krytykę solowy album Roberta Piotrowicza. „Pierwszy singiel nie ma żadnego oznaczenia, roku, nazwy wydawcy, nic.” – podkreśla Tyszkiewicz – „To mniej więcej pokrywało się z moim podejściem z zamierzchłych czasów, gdy w grupie Marchlevski na płytach, nagraniach nie podawaliśmy o sobie dokładnych informacji, instrumentów które używamy, dat i faktów. Uważaliśmy to wtedy za zbędne.”

Założyciel wydawnictwa nawiązuje do heroicznego okresu, kiedy to na przełomie lat 80. i 90. współtworzył prekursorską dla polskiego industrialu grupę Marchlevski. Jej archiwalne nagrania zebrane zostały na płycie CD, która niedawno ukazała się nakładem Requiem Records. Twórca labelu jest znanym w środowisku i aktywnym od lat propagatorem niszowej muzyki, który organizował koncerty i zdarzenia (m.in. cykl Night Of The Living Dead w klubie Jazgot Dramatyczny w Warszawie), cały czas udziela się na forach popularyzujących sztukę dźwięku (harshnoise.art.pl), okazjonalnie publikuje teksty (pismo M|I).

Dotychczas nakładem Bocian Records ukazało się dziesięć tytułów – wszystkie na winylu, opakowane w minimalistyczny sposób z prostymi, ale efektownymi czarno-białymi grafikami. Dźwiękowo oscylują one wokół abstrakcyjnej elektroniki i noisu (Robert Piotrowicz, Ferran Fages, Robin Fox) oraz analogowych brzmień (perkusyjne płyty Tomasza Krakowiaka i Seana Baxtera). „Bocian jest labelem eksperymentalnym, zarówno jeśli chodzi o nietypowe formaty (single), jak i dobór muzyków.” – wyjaśnia linię programową Tyszkiewicz – „Istotne przy wyborze artystów jest ich zainteresowanie dźwiękiem (sonoryzm). Nie podoba mi się „muzyka przegadana”, oczywista, stylistycznie zamknięta.”

W zapowiedziach na najbliższy rok znalazło się aż dziesięć nowych wydawnictw (również na płytach CD) – w najbliższym czasie ukaże się wyprodukowana we współpracy z Bółt Records płyta „Mutanza” znanego z Zeitkratzer pianisty, Reinholda Friedla.

Odsłuch fragmentów oraz zamawianie płyt:
www.bocianrecords.com

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze