The Primitive Painter – The Primitive Painter
Paweł Gzyl:

Dźwiękowy klejnot z dawnej epoki.

DIVVAS – Challenger Deep
Łukasz Komła:

W głębinach myśli.

The Exaltics & Heinrich Mueller – Dimensional Shifting
Paweł Gzyl:

Mistrzowska wersja detroitowego electro.

Julius Aglinskas – Daydreamer
Łukasz Komła:

W ambientowym zastygnięciu.

Soft Boi – So Nice
Paweł Gzyl:

O miłości w rytmie downtempo.

Ehh hahah – House ze skrzypcami w tle
Jarek Szczęsny:

Pod znakiem internetu.

Alva Noto – Xerrox Vol. 4
Mateusz Piżyński:

Czwarta odsłona cyklu Xerrox, na którą przyszło nam czekać pięć lat.

Various Artists – Kern Vol. 5 Mixed By Helena Hauff
Paweł Gzyl:

„For those who knows”

Amnesia Scanner – Tearless
Paweł Gzyl:

Finowie serwują miłosne ballady.

Michael Lightborne – Ring Road Ring
Łukasz Komła:

Dźwiękowy świat obwodnicy w Coventry.

Christine Ott – Chimères (pour ondes Martenot)
Jarek Szczęsny:

Geometria dźwięków.

Deadbeat And Paul St. Hilaire – 4 Quarters Of Love And Modern Lash
Paweł Gzyl:

Scott i Paul medytują.

Vysoké Čelo – Űrkutatás
Jarek Szczęsny:

Grzechem byłoby nie skorzystać.

Ellen Allien – AurAA
Paweł Gzyl:

Hołd dla czasów, kiedy techno i trance były jednym.



Africa Hi-Tech na OFF-ie

Nowy projekt Marka Pritcharda z Reload, Jedi Knights i Global Communication zagra w tym roku na katowickim festiwalu. A do tego raperzy z Das Racist oraz młoda i piękna Dominique Young Unique.

Africa Hi-Tech

Mark Pritchard to weteran brytyjskiej elektroniki. Produkował abstrakcyjny IDM w projekcie Reload, a w duecie z Tomem Middletonem tworzył niebiański ambient jako Global Communication oraz perfekcyjne electro pod szyldem Jedi Knights. Potem poświęcił się basowym brzmieniom i połamanym rytmom działając jako Harmonic 313. Steve White to filar brytyjskiej formacji Spacek, zasłużonej dla niezmierzonego pogranicza ambitnej elektroniki i hip-hopu. Poznali się przed dekadą, zaczęło się od sporadycznych kolaboracji, aż w końcu postanowili stworzyć razem pełnowymiarowy projekt pod nazwą Africa Hi-Tech, w którym przegryzają się niemal wszystkie nurty muzyki opartej na przyspieszającym tętno pulsie basu – od oryginalnego dancehallu z Jamajki, przez house z Chicago, aż po techno z Detroit, a nawet… jazz.

Das Racist

Wpuszczone w sieć w 2010 roku mikstejpy „Sit Down, Man” i „Shut Up, Dude” zapewniły im niemal gwiazdorski status. A może stało się to za sprawą numeru „Combination Pizza Hut and Taco Bell”? Bo najpierw spodobał się on Danowi Deaconowi, potem zwrócił uwagę Pitchforka, Pereza Hiltona i MTV. „Dziewczyna, która ignorowała mnie w liceum skontaktowała się wtedy ze mną przez internet” – wspominał słodki smak owocu sławy Himanshu Kumar Suri, jeden z MCs formacji, na łamach „The Village Voice”. Czy żartował? W przypadku tego tria z Brooklynu trudno jednoznacznie stwierdzić, gdzie kończy się kpina, a zaczyna jazda na serio. Na szczęście oficjalnym debiutem „Relax”, z września 2011, Das Racist udowodnili, że niezależnie od tego, czy nazwiecie ich hiphopowym kabaretem czy hipster-rapem, trzeba się z nimi liczyć.

http://www.youtube.com/watch?v=1lLm0HYVrlg

Dominique Young Unique

Piękna i niebezpieczna. Piękna – obiektywnie. Niebezpieczna – szczególnie dla innych przedstawicielek nowego pokolenia rapujących pań. Zresztą, takiej konkurencji powinny się obawiać nie tylko MIA i Nicki Minaj, ale nawet Beyonce. Dominique bowiem nie tylko flow ma znakomity, ale i styl, który jeszcze przed oficjalnym debiutem płytowym uczynił z niej królową YouTube’a i zapewnił wspólne występy z N.E.R.D. i Big Boiem, czy zaproszenie na Glastonbury. Zresztą sprawdźcie ostatni mikstejp tej raperki z Tampa na Florydzie – nosi on znaczący tytuł „Stupid Pretty”.

http://www.youtube.com/watch?v=ZO4W4aJKt0s

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

1 Komentarz

  1. B

    Piękna obiektywnie… piękny oksymoron.