Zazwyczaj najpierw ukazują się oryginalne wersje nagrań – a dopiero potem ich remiksy. Ale szefostwo Strobscopic Artefacts robi wszystko po swojemu.
Dlatego zanim pod koniec lutego w sklepach pojawi się długo oczekiwany debiutancki album duetu Dadub, dostajemy cztery dekonstrukcje pochodzących zeń nagrań, zrealizowane przez niekwestionowane talenty nowej elektroniki.
Najpierw zaczyna Lucy – i pod jego palcami „Death” zamienia się w masywne techno o mocno dubowym brzmieniu. Skorodowane akordy klawiszy niosą zsamplowany głos jamajskiego proroka, a wszystko to przeszywają świdrujące strumienie kosmicznego szumu. Znakomite!
Irlandzki duet Lakker uderza w remiksie „Path” w zupełnie inne tony. Tym razem prym wiedzie industrialna obróbka dźwięku. Słychać to zarówno w metalicznych breakach, jak również w zgrzytających loopach, układających się w kakofoniczną melodię. Nie ma zmiłuj.
Rrose stawia w swojej wersji „Life” na typowe dla siebie hipnotyczne techno ze szkoły Sandwell District. Lekko podłamany rytm jest tutaj bazą do syntezy przetworzonych efektów o agresywnym charakterze. Ten utwór najlepiej sprawdzi się na parkiecie.
Kangding Ray świadomie przywołuje w swym miksie „Existence” mikrodźwięki typowe dla produkcji z Raster Noton. Minimalowy puls zostaje tu zanurzony w gąszczu glitchowych defektów, podszytych dubowymi pogłosami. Z czasem na pierwszy plan wyłania się jednak zwalisty pochód basu – prowadząc nagranie w stronę efektownego techno.
My już znamy zawartość debiutanckiego albumu Dadub – dlatego decyzja Stroboscopic Artefacts o poprzedzeniu płyty zestawem remiksów jest zrozumiała. „You Are Eternity” zdecydowanie nie jest tanecznym krążkiem – tymczasem dekonstrukcje z omawianego zestawu wyraźnie podkreślają klubową funkcjonalność premierowych nagrań Dadub. Dlatego dopiero po przesłuchaniu „Preternity”, właściwy materiał uderzy z prawdziwą mocą. Pamiętajcie – ostrzegaliśmy!
Stroboscopic Artefacts 2013