Foghorn – Thanatos
Jarek Szczęsny:

Album wysokooktanowy.

Subjected – Pictures From The Aftermath
Paweł Gzyl:

Ambientowa afirmacja życia i miłości.

Billy Woods And Kenny Segal – Hiding Places
Jarek Szczęsny:

Ciężki i ponury.

Ellen Arkbro – Chords
Paweł Gzyl:

Filozofia czystego akordu.

BNNT is Patrick Higgins – Multiversion #1
Jarek Szczęsny:

Część pierwsza.

Opla – Obertasy
Jarek Szczęsny:

Modernizacja polskiej wsi.

Zguba – Potwarz
Jarek Szczęsny:

Zagadkowa umysłowość.

Erith – Speed of Light
Przemysław Solski:

Niebanalny styl, kosmiczna muzyka, swoboda na scenie, tak w kilku słowach można określić nowe zjawisko na polskim rynku.

Øyvind Torvund – The Exotica Album
Łukasz Komła:

W egzotycznym zwierciadle.

Sciahri – Double-Edged
Paweł Gzyl:

Plemienny minimal.

Various Artists – ePM Selected Vol. 7
Paweł Gzyl:

Dziesięć house’owych sztosów.

Dren – Time And Form
Paweł Gzyl:

Black metal przekuty na nowoczesną elektronikę.

Dots (Uwe Schmidt) – Dots
Ania Pietrzak:

Śladami czarów w kosmicznej otchłani.

S S S S – Walls, Corridors, Baffles
Paweł Gzyl:

Power ambient z Lucerny.



Marion Brown

Kontynuując wątek „esencji” z mojego pierwszego wpisu chciałbym skupić się nie na konkretnym utworze czy albumie, ale na pewnej postaci, która obrazuje jednocześnie prostą ścieżkę, jaką z reguły podążają muzycy free jazzowi.

„You See What I’m Trying To Say?” to świetnie przedstawiony portret saksofonisty Mariona Browna, którego twórczość szczególnie sobie cenię. Film zaczyna się od banalnego sformułowania „Muzyka czasem bywa smutna, czasem wesoła, czasem szybka, czasem wolna” – tak niewiele trzeba sobie uświadomić żeby móc poczuć muzykę.

Zobacz na Vimeo »

Mam wrażenie, że takie słowa z ust Europejczyka padają bardzo rzadko, lubimy dorabiać filozofię, komplikować sobie życie uciekając w przeintelektualizowane treści a odrzucamy to co najbardziej wartościowe. To banalne przesłanie jakie niesie w sobie zarówno ten film jak i mój wpis od jakiegoś czasu jest moim życiowym motto, sam często popadam w niepotrzebne schematy, a takie proste rzeczy sprowadzają mnie na ziemię, nagle wszystko zaczyna się układać, powstaje samo, intuicyjnie.

Wgłębiając się w muzykę Browna warto zacząć od płyty „Sweet Earth Flying” po czym popłynąć przez nagrania z wibrafonistą Gunterem Hampelem aż po eksperymentalne sesje z Elliotem Schwartzem. Ukaże się nam postać o niesamowitej ekspresji, nie bojąca się poszukiwać. Polecam.

Przemysław Etamski

Muzyk, producent muzyczny. Od lat konsekwentnie buduje swój charakterystyczny styl łączący w sobie surowe brzmienie i prostotę hiphopu, elektroniczne improwizacje oraz głębokie inspiracje jazzem. Znany ze swojej działalności solowej (Kosmos EP 2009, Lovely Interstellar Trip 2012), ostatnio jednak co raz częściej bierze udział w kolaboracjach z innymi muzykami – m.in. Kristen, Robert Piernikowski, Paweł Szpura, Peve Lety. W 2012 roku razem z Robertem Piernikowskim powołał do życia niezależny label Latarnia.

Profil na BandCamp »Słuchaj na Soundcloud »Profil na Facebooku »

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.