The Primitive Painter – The Primitive Painter
Paweł Gzyl:

Dźwiękowy klejnot z dawnej epoki.

DIVVAS – Challenger Deep
Łukasz Komła:

W głębinach myśli.

The Exaltics & Heinrich Mueller – Dimensional Shifting
Paweł Gzyl:

Mistrzowska wersja detroitowego electro.

Julius Aglinskas – Daydreamer
Łukasz Komła:

W ambientowym zastygnięciu.

Soft Boi – So Nice
Paweł Gzyl:

O miłości w rytmie downtempo.

Ehh hahah – House ze skrzypcami w tle
Jarek Szczęsny:

Pod znakiem internetu.

Alva Noto – Xerrox Vol. 4
Mateusz Piżyński:

Czwarta odsłona cyklu Xerrox, na którą przyszło nam czekać pięć lat.

Various Artists – Kern Vol. 5 Mixed By Helena Hauff
Paweł Gzyl:

„For those who knows”

Amnesia Scanner – Tearless
Paweł Gzyl:

Finowie serwują miłosne ballady.

Michael Lightborne – Ring Road Ring
Łukasz Komła:

Dźwiękowy świat obwodnicy w Coventry.

Christine Ott – Chimères (pour ondes Martenot)
Jarek Szczęsny:

Geometria dźwięków.

Deadbeat And Paul St. Hilaire – 4 Quarters Of Love And Modern Lash
Paweł Gzyl:

Scott i Paul medytują.

Vysoké Čelo – Űrkutatás
Jarek Szczęsny:

Grzechem byłoby nie skorzystać.

Ellen Allien – AurAA
Paweł Gzyl:

Hołd dla czasów, kiedy techno i trance były jednym.



3 pytania – Ross Campbell

Ross Campbell to artysta z Kapsztadu, na co dzień perkusista zespołu Benguela, również grający w paru innych projektach. W kolejnej odsłonie naszego stałego cyklu muzyk z RPA opowiada o ulubionych płytach z 2012 roku, a także czego aktualnie słucha – i tu prawdziwa niespodzianka!

O zespole Benguela pisałem na Nowej Muzyce dłuższy tekst, który można przeczytać tutaj. Poniżej do obejrzenia niesamowity fragment z ich koncertu.

Czego ostatnio słuchasz?

  • Levity – „Afternoon Delights” – niesamowite uczucie, kiedy znajdujesz zespół z Polski, który tworzy tak podobną muzykę do tej, jaką gram ze swoim zespołem Benguela. Naprawdę kocham ich!

Nad czym obecnie pracujesz?

Przez ostatnie dwa dni improwizowaliśmy w studio wraz z zespołem Benguela, mamy zarejestrowanych 40 pomysłów na nowe nagrania, więc teraz musimy wybrać te najlepsze fragmenty, obrobić je i ewentualnie coś dodać. Myślę, że zajmie nam to trochę czasu, ale wiem, że warto. Nowe utwory brzmią wyjątkowo.

Gdzie zagrasz w najbliższym czasie?

Mam zamiar wybrać się w trasę po RPA z innym moim zespołem – Fetish. Powinno być dobrze!

Profil na Facebooku »

Jakie płyty 2012 roku zrobiły na Tobie największe wrażenie?

Derek Gripper – „One Night On Earth” – Naprawdę przepiękna transpozycja malijskiej muzyki Toumani Diabaté granej na korze – absolutne piękno. Jestem dumny, że mogę  nazwać tego człowieka moim przyjacielem!

Czytaj więcej o tym artyście na Nowej Muzyce – tutaj.

 

Calexico – „Algiers”– Uwielbiam Calexico. Świetna gra perkusisty, subtelna i gładka.

João Orecchia Motèl Mari – „Eternal Peasant”- João to również mój przyjaciel – wraz z muzykami z zespołu BLK JKS fantastycznie miesza loopy z żywymi instrumentami. João tworzy wyjątkową melancholię, której ja nie potrafię konstruować.

Czytaj więcej o tym artyście na Nowej Muzyce – tutaj.

 

The XX – „Coexist”– Myślę, że ten album zawiera w sobie tylko jedną ideę, pomimo tego jest to fantastyczna idea. Inspirujące.

Godspeed You! Black Emperor – „Allelujah! Don’t Bend! Ascend!” – Zawsze wspaniali, Godspeed naprawdę wbijają się w głąb ściany zbudowanej z emocji – zabójcza rzecz.

 

Oficjalna strona Benguela »Profil na Facebooku »Słuchaj na Soundcloud »Profil na BandCamp »

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

1 Komentarz

  1. jaro

    Afryka kopalnią talentów.