A Winged Victory for the Sullen – „The Undivided Five”
Mateusz Piżyński:

Ambientowe nowości z Ninja Tune

Enchanted Hunters – Dwunasty Dom
Krzysiek Stęplowski:

Czasem naprawdę warto czekać. Warto wypatrywać, nawet latami, jeśli tylko cierpliwość nagrodzona ma być w taki sposób.

Ecnahnted Hunters Dwunasty Dom
Rrose – Hymn To Moisture
Paweł Gzyl:

Techno w stylu Marcela Duchampa.

Trzaska/Mazurkiewicz/Szpura – North Meridian
Jarek Szczęsny:

Można się spocić od samego słuchania.

Giant Swan – Giant Swan
Paweł Gzyl:

Czy znany ze świetnych koncertów duet sprawdził się również w studiu?

Floating Spectrum – A Point Between
Jarek Szczęsny:

Cyfrowy pomnik przyrody.

Bleu Roi – Dark/Light
Łukasz Komła:

Wiosną ubiegłego roku wsłuchiwaliśmy się w singiel szwajcarskiego projektu Bleu Roi, a przed kilkoma dniami ukazała się ich nowa EP-ka „Dark/Light”, którą przybliżamy i jednocześnie o niej rozmawiamy z Jennifer Jans.

Traversable Wormhole – Regions Of Time
Paweł Gzyl:

Adam X wraca do projektu sprzed dekady.

Sudan Archives – Athena
Jarek Szczęsny:

Do diabła z dobrymi radami.

Planetary Assault Systems – Plantae
Paweł Gzyl:

W stronę psychodelii.

Sleep D – Rebel Force
Paweł Gzyl:

Muzyczny zapach minionego lata.

Levitation Orchestra – Inexpressible Infinity
Jarek Szczęsny:

Podpalacze wzniecają eutymię.

Innercity Ensemble – IV
Jarek Szczęsny:

Luz i bogactwo.

Grischa Lichtenberger – RE:PHGRP
Paweł Gzyl:

Free jazz w „rasterowej” wersji.



3 pytania – Parov Stelar

Marcus Füreder w paru słowach: o używanym sprzęcie, planach na przyszłość, muzyce słuchanej oraz tworzonej.

Czego ostatnio słuchasz?

W trakcie nagrywania płyty „The Invisible Girl” nie obyło się bez przesłuchiwania każdego z utworów na niej zawartych po trzy tysiące razy. Także, jak zapewne możesz przypuszczać, nie pozostawało mi wiele czasu na cokolwiek innego. Mimo to, dla odpoczynku i zachowania pewnej równowagi z przyjemnością słuchałem „The Arabian Horse” Gus Gus.

Pomijając zbliżającą się trasę koncertową masz jakieś plany na przyszłość?

Prócz wspomnianego przez Ciebie tournee – rozpisanego praktycznie na cały rok 2013 – znajduję czas na to, by pracować nad nowymi utworami Parov Stelar.  Ukończyłem także niedawno remiks dla Lany Del Rey, no i mam sporo pracy w mojej wytwórni Etage Noir Recordings.

Nagrywasz i komponujesz z użyciem komputera. Czy mógłbyś przybliżyć naszym czytelnikom, wśród których znajdzie się paru laptopowych producentów, jakiego sprzętu używasz podczas koncertów?

Na scenie posługuje się dwoma laptopami z programem Ableton Live oraz dwoma kontrolerami Vestax VCI-300 MK 2. Zawsze znajdzie się też miejsce na piwo.

 

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.