Wpisz i kliknij enter

Mathew Jonson – Her Blurry Pictures

Na drugim albumie szefa Wagon Repair nie ma miejsca na przypadkowość – tu każdy utwór jest zrealizowany z wielką precyzją.

Przeprowadzka z Vancouver do Berlina okazała się dobrym posunięciem dla tego kanadyjskiego producenta. Nie dość, że udało mu się tam z powodzeniem rozkręcić karierę didżejską i producencką, to również uruchomił on własną wytwórnię Wagon Repair. I to właśnie jej nakładem opublikował trzy lata temu swój debiutancki album – „Agents Of Time”.

Uchwycona na tym krążku równowaga między techno a IDM-em, w muzycznej biografii Jonsona z czasem została zachwiana. Zwrócił się on bowiem zdecydowanie ku bardziej tanecznej muzyce, czego owocem stało się związanie z brytyjską wytwórnią Damiana Lazarusa – Crosstown Rebels. „Ostatnie lata mojego życia przyniosły wyjście z mrocznych stanów w stronę światła” – wyjaśniał producent. Owocem tej wewnętrznej przemiany jest jego drugi album – „Her Blurry Pictures”.

Już pierwsze dźwięki z krążka pozwalają jednak rozpoznać typowe brzmienia dla Jonsona. „Level 7” to sprężyste techno wpisane w formułę eleganckiego minimalu – łączące rozwibrowane arpeggia o kosmicznym rozmachu z samplami „żywej” perkusji. Podobnie wypada umieszczona nieco dalej „Sahara” – tym razem uwodząc intrygującym pasażem syntezatorów o niemal prog-rockowym tonie. „Body In Motion” stanowi z kolei ukłon kanadyjskiego artysty w stronę Motor City – bo to energetyczne techno w stylu klasycznych produkcji Roberta Hooda.

Bliżej przebojowego tech-house’u rodem z Crosstown Rebels lokuje się „Kissing Your Eyes”. Jonson stawia bowiem tutaj na lżejsze bity podszyte dyskretnymi breakami, na które nakłada się melodyjny pasaż zawadiackich klawiszy. Stąd już tylko krok do deep house’u – i zostaje on uczyniony w „Touch The Sky”. Kanadyjski producent sięga po swingujący pochód basu i niemal jazzowe perkusjonalia, uzupełniając je przetworzonymi głosami i przestrzennym tłem. Blisko tej kompozycji do dokonań kolektywu Cobblestone Jazz, w którym Jonson z kolegami od lat gra muzykę klubową o „żywym” brzmieniu.

Całkowitymi nowinkami są na płycie dwie kompozycje w stylu electro. Pierwsza to „Illusions Of Control” – o lekkim rytmie, łączącym ćwierkające akordy z lodowatym tchnieniem klawiszy. „Lightweight Champion” uderza ze znacznie większą mocą – atakując przesterowanymi bitami i agresywnymi wejściami sonicznych klawiszy. Puentą dla tych mocnych dźwięków jest zaskakujący finał – zrealizowany według obowiązujących na początku lat 90. zasad pastelowy ambient w pełnym podwodnych brzmień onirycznym „Her Blurry Pictures”.

Drugi album kanadyjskiego producenta potwierdza jego wysoką klasę artystyczną. Tu nie ma miejsca na przypadkowość – każdy utwór jest zrealizowany z wielką precyzją, co wcale nie odbiera mu tanecznej energii. Nie ma tu rzeczywiście chmurnych kompozycji, jakie zapamiętaliśmy z debiutu Jonsona. Tym razem dostaliśmy od niego zestaw klubowych killerów, które ucieszą każdego słuchacza tego typu muzyki.

Crosstown Rebels 2013

www.crosstownrebels.com

www.facebook.com/CrosstownRebels

www.facebook.com/MathewJonson808







Jest nas ponad 15 000 na Facebooku:


Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Polecamy