Jeff Parker & The New Breed – Suite For Max Brown
Łukasz Komła:

Projekcja magicznych obrazów.

Various Artists – Air Texture Vol. VII
Paweł Gzyl:

Rrose i Silent Servant serwują ambient? Niemożliwe!

Siavash Amini & Saåad – All Lanes Of Lilac Evening
Jarek Szczęsny:

Bez szwów.

Villaelvin – Headroof
Jarek Szczęsny:

Tylko bardziej.

Juno – Young Star
Jarek Szczęsny:

Infiltracja jazzu.

Lonker See – Hamza
Jarek Szczęsny:

Zawsze krok przed nami.

Men With Secrets – Psycho Romance And Other Spooky Ballads
Paweł Gzyl:

Erudycyjne ćwiczenie z ejtisowego electro.

Riverrun – The Same Silent Hill
Przemysław Solski:

Muzyka z krajobrazu.

Yogtze – Yogtze
Jarek Szczęsny:

Będzie filmowo.

Wacław Zimpel – Massive Oscillations
Jarek Szczęsny:

Letarg duchowy.

Hula – Shadowland
Paweł Gzyl:

Jak ambient przenikał industrial.

Nicolas Godin – Concrete and Glass
Mateusz Piżyński:

Elektroniczny aksamit, który już dobrze znamy.

Ghost In The Machine – Breaking The Seal
Paweł Gzyl:

Czego można się spodziewać po płycie, na której jeden z utworów nosi tytuł „Napalm Breath”?

Jachna/Ziołek/Buhl – Animated Music
Jarek Szczęsny:

Poszerzanie improwizacyjnej wrażliwości.



Original Source Up To Date – Białystok

Original Source Up To Date to festiwal muzyki elektronicznej, hip-hopu i sztuk wizualnych, zainicjowany w 2010 roku przez środowisko białostockich działaczy kulturalnych i dj-ów, skupionych wokół Stowarzyszenia Pogotowie Kulturalno-Społeczne. W trakcie trzech edycji festiwalu, którego finał odbywa się we wrześniu na terenie kompleksu zabytkowych magazynów powojskowych Węglowa w Białymstoku, w imprezie wzięło udział kilkanaście tysięcy osób.

Na pięciu scenach festiwalowych pojawili się między innymi Evidence (USA), Biosphere (NO), Scratch Perverts (UK), Robert Hood (USA) czy rodzima legenda Kaliber 44. Poza przekornym podejściem do budowy corocznego line-upu, festiwal wyróżnia się sposobem, w jaki jest aranżowany wizualnie oraz promowany, z naciskiem na filmy promocyjne. Original Source Up To Date Festiwal jest laureatem kilku ważnych nagród publiczności, zajął m.in. drugie miejsce w ogólnopolskim plebiscycie Muno.pl na najlepsze wydarzenie festiwalowe 2012 roku, otrzymał również Podlaską Markę Roku przyznawaną przez Podlaski Urząd Marszałkowski.

Tegoroczna edycja niesie za sobą występy takich artystów jak:

RROSE

Embedly Powered

RRose to niezywkle enigmatyczna postać. Jego muzyka wypłynęła na szerokie wody i zwróciła uwagę wszystkich poszukujących słuchaczy techno głównie za sprawą wydawnictw na Sandwell District, własnym labelu Eaux oraz głośnych remixów dla Dadub i Minilogue. Surowe, ale złożone, hipnotyzujące brzmienie jego muzyki spotyka się z ponurą stylistyką grafik ozbabiających jego wydawnictwa. Niezwykłym image’m na scenie artysta tylko zagęszcza atmosferę wokół siebie. Najwięksi znawcy gatunku domyślają się czyim alterego może być ta postać, jednak nie zostało to nigdy potwierdzone. Świadomi słuchacze są w stanie w pełni docenić głębię produkcji tego artysty. Macie zatem czas do września by przygotować się do jego występu. Pierwszego występu Rrose w Polsce. Oczywiście live.

DIRK SERRIES’ MICROPHONICS LIVE

Dirk Serries to belgijski weteran ambientu – artysta zglębia przestrzenie już blisko 3 dekady. Tworzył już pod wieloma pseudonimami;  poza Microphonics, Fear Falls Burning, 3 Seconds of Air, Continuum, najbardziej znany jest jako Vidna Obmana. Przez długi okres swojej kariery Serries wydał ponad 30 albumów, prowadzi własne wydawnictwo, współpracował z wieloma tuzami (np. Steve Roach, Capriolo Trifoglio, Robert Rich, Alio Die),  produkował muzykę dla holenderskiego radia, japońskiej telewizji, występował z Holland Symfonia, wspierał nowe talenty…  Mimo swoich niezaprzeczalnych osiągnięć, muzyk nie przestaje przcierać szlaku i wciąż eksperymentuje. Obecnie twierdzi, że historia Vidna Obmana została już opowiedziana, więc skupia się na projekcie Microphonics, w którym głównymi ‘narzędziami pracy’ są gitara, efektory i tajemnicze pedały. Przy użyciu tego instrumentarium powstają niesamowite pejzaże dźwiękowe, a odbiorcy jego koncertów wprawieni zostają w osłupienie.  Dirk zawsze podróżuje ze swoim dźwiękowcem, który tym razem dopilnuje, by charakterystka wnętrza hali na Węglowej została wykorzystana do ubarwienia występu Microphonics.

HENNING BAER to muzyk, DJ, działacz z misją, który powoli, ale konsekwentnie buduje swoją reputację. Rozpoczynając organizację cyklu wydarzeń pod szyldem Grounded Theory Berlin z udziałem takich gwiazd gatunku jak Marcel Dettmann, Ben Klock, Redshape czy Function urozmaicał scenę surowych brzmień techno z najwyższej półki. Kolejnym krokiem było powołanie agencji bookingowej, która wspiera młodych, bezkompromisowych artystów obracających się w podobnej stylistyce muzycznej i wizualnej. Wydawnictwa sygnowane imieniem i nazwiskiem, a także pseudonimem K209 (na własnej wytwórni, ale takża na np. Sonic Groove) zdobywają co raz liczniejszą rzeszę fanów będącym świadkiem narodzin człowieka instytucji w świecie techno. Będzie to jego debiut w Polsce.

 

Embedly Powered

 

DADUB  to duet dwóch pasjonatów. Włosi, ale mieszkają w Berlinie. Związani z wytwórnią Stroboscopic Artefacts, założyciele Artefacts Mastering Studio. Mistrzowie brzmienia, głębokie osobowości, ambitni artyści. Pomimo wielkiego sukcesu debiutanckiego albumu You Are Eternity pozostają osobami bardzo skromnymi i pracowitymi. Dadub zyskali uznanie grając na festiwalach Sonar czy Melt, nagrywając podcasty dla CLR, Electric Deluxe czy Electronic Explorations czy Resident Advisor. Wszystkie mają wspólny mianownik – wyjątkową jakość. Tym razem do Polski przyjeżdżają by zagrać poszukujący, wymagający Waszego skupienia występ, przygotowany specjalnie na OSUTD Festival. Nie możecie przegapić takiej okazji.

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

1 Komentarz

  1. stachman

    Do line-upu właśnie dołączyli między innymi Mike Parker, Ancient Methods i Morphology… Jeśli chodzi o współczesną scenę techno (bo z Underground Resistance ciężko konkurować;), to chyba nie ma lepiej…