SCSI-9 – Squares & Circles
Paweł Gzyl:

Pierwszy nowy album projektu od siedmiu lat.

Sarathy Korwar – More Arriving
Jarek Szczęsny:

Muzyka migracji.

Sandro Perri – Soft Landing
Jarek Szczęsny:

Chłód melodii.

Rhys Fulber – Ostalgia
Paweł Gzyl:

„I’m living in the 80s”

IRAH – Diamond Grid
Przemysław Solski:

Siatka utkana z ciekawości.

Strycharski Kacperczyk Szpura – I love you SDSS
Jarek Szczęsny:

Oglądanie nerwów.

!!! (Chk Chk Chk) – Wallop
Mateusz Piżyński:

Ciężkość punka z lekkością funka.

cover
Barker – Utility
Paweł Gzyl:

Transhumanistyczne przyjemności.

Monya – Straight Ahead
Paweł Gzyl:

Industrialne techno o pozytywnej energii.

Wojciech Golczewski – The Priests Of Hiroshima
Jarek Szczęsny:

Ścieżka dźwiękowa dla ery atomowej.

Múm – Yesterday Was Dramatic – Today Is OK
Paweł Gzyl:

Klasyk emotroniki.

Hildur Guðnadóttir – Chernobyl (OST)
Jarek Szczęsny:

Wyobrazić sobie niewyobrażalne.

Pruski – Black Birds
Jarek Szczęsny:

Wyszlifowany onyks.

Jaromir Kamiński, Rafał Warszawski, Palms Palms, Break Janek
Ania Pietrzak:

Beats & breaks idealne na koniec wakacji…



Unknown Landscapes Vol. 1

Tej muzyki trzeba słuchać głośno – wtedy ściany aż drżą od potężnych uderzeń bitów i basu.

W przededniu dziesiątej rocznicy powołania do życia wytwórni PoleGroup, prowadzący ją Oscar Mulero postanowił zainicjować nowy cykl wydawniczy – kolejne edycje didżejskich miksów, składające się wyłącznie z niepublikowanych nagrań związanych z tłocznią artystów. Oczywiście na pierwszy ogień hiszpański producent sam postanowił dokonać autorskiej selekcji. I trzeba przyznać, że udało mu się stworzyć monolityczny zestaw o niesamowitej wręcz sile rażenia.

Szesnaście składających się na „Unknown Landscapes Vol. 1” utworów to najwyższej próby nowoczesne techno o potężnych bitach, morderczych basach i industrialnym brzmieniu. Stawkę otwiera DVS1 z kompozycją „Strobe” – atakując rwanymi akordami zapętlonymi w modulowany loop. „Second Layer” samego Oscara Mulero ma bardziej skorodowany ton – i zgrabnie podprowadza nas pod „Thooft” Christiana Wünscha, który zgodnie z klasyką gatunku sprzed dwóch dekad smaga słuchacza bezlitośnie metalicznymi klawiszami. Pierwszy segment zestawu kończy duet Exium z typowym dla siebie lekko podrasowanym na dubową modłę killerem – „Solar Masses”.

Kiedy po raz drugi Oscar Mulero pojawia się w miksie – otrzymujemy galopujący „Electric Storm”, niosący chmurne dźwięki przypominające australijskie didgeridoo. Jego młodszy kolega ukrywający się pod pseudonimem Reeko uderza bardziej tektonicznymi bitami – zanurzając je jednak w ambientowym tle. „Meridian Arc” Adama X’a i „Plough” Forward Strategy Group przynoszą jednoznaczny zwrot w stronę industrialu – łącząc mocną rytmikę z przemysłowymi wyziewami. Z kolei Victor Martinez stawia na glitchową obróbkę dźwięku – oplatając zgrzytami i trzaskami dudniący pochód bitu i basu w „Relay Truncate”.

[embeded: src=”http://www.junostatic.com/ultraplayer/07/MicroPlayer.swf” width=”400″ height=”90″ FlashVars=”branding=records&playlist_url=http://www.juno.co.uk/playlists/builder/513416-01.xspf&start_playing=0&change_player_url=&volume=80&insert_type=insert&play_now=false&isRe lease=false&product_key=513416-01″ allowscriptaccess=”always”]

Acidowe przestery poddane powolnej modulacji stanowią o wyjątkowości kompozycji „M31” Jonasa Koppa. Debiutujący w barwach PoleGroup młody producent działający jako Kwartz nie bierze zakładników – bo jego „Hate” już samym tytułem wywołuje niepokojące ciarki na plecach. Nieco bardziej przystępne granie proponuje Developer w swoim „Hold It Down”, przetwarzając na modłę techno klasyczny loop rodem z monachijskiego disco. „Graviton” Pfirtera eksploduje kanalizacyjnymi brzmieniami, a „Schln-10” Spherical Coordinates – mrozi laboratoryjnymi efektami o minimalistycznym charakterze.

„P1” w wykonaniu NX1 to bez wątpienia najlepszy utwór w zestawie – rozwibrowana petarda wymodelowana na wczesne nagarnia Roberta Hooda. Do początku lat 90. powraca również Tadeo. „They So” w jego wykonaniu przypomina klasyczne płyty z początkowego okresu działalności Tresora – syntetyzując poszatkowaną strukturę rytmiczną z przetworzonymi głosami i pohukującymi loopami.

Tej muzyki trzeba słuchać głośno – wtedy ściany aż drżą od potężnych uderzeń bitów i basu. Słychać też dokładnie niezwykłą przestrzeń, w której rozmieszczone są dźwięki – szeroką, panoramiczna, ale jednocześnie ograniczoną metalicznymi pogłosami. Hiszpański producent odwalił kawał świetnej roboty, zbierając i miksując te nagrania w jedną całość. Dla fanów nowoczesnego techno – lektura obowiązkowa!

PoleGroup 2013

www.oscarmulero.com

www.facebook.com/dj.oscarmulero

www.polegroup.net

www.facebook.com/polegroup

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.