Mech – Pearlgraphs
Jarek Szczęsny:

Lepiszcze do związania ze sobą grubych okruchów.

Craven Faults – Erratics & Unconformities
Jarek Szczęsny:

Syntezator modularny poszedł na wędrówkę.

Rhythm Baboon – W-Life
Bartek Woynicz:

Z Chicago do Gdańska.

Algiers – There Is No Year
Bartek Woynicz:

Misophonia, czyli 700 wersów wołania do ściany.

Leandro Fresco & Rafael Anton Irisarri – Una Presencia En La Brisa
Jarek Szczęsny:

Niepewność własnego słuchu.

Flaner Klespoza – Przygody i tajemnice
Jarek Szczęsny:

Debiut podwójny.

Max Andrzejewski’s Hütte – Hütte & Guests Play the Music of Robert Wyatt
Łukasz Komła:

Robert Wyatt na ujazzowionym spacerze.

Fumiya Tanaka – Right Moment
Paweł Gzyl:

Spójna całość zbudowana z kontrastowych elementów.

Król – Nieumiarkowania
Jarek Szczęsny:

Nie chce nam mówić niczego wprost.

Burial – Tunes 2011-2019
Jarek Szczęsny:

Brama do innej rzeczywistości.

Zaumne – Contact
Jarek Szczęsny:

Niezwykła bliskość.

Various Artists – Consortium Vol. 1
Paweł Gzyl:

Z Albanii do Detroit.

ARRM – II
Jarek Szczęsny:

Dzieło spokoju.

Floating Points – Crush
Jarek Szczęsny:

Stare w służbie nowoczesności.



Płyta z pożegnalnym koncertem dla Konrada Chyla

20 września 2013 r. nagle odszedł od nas Konrad Chyl – lubelski muzyk eksperymentalny, improwizator, kompozytor, animator sceny free improv. Niespełna miesiąc później w warszawskiej Klubokawiarni Eufemia kilkunastu muzyków zagrało dla Konrada pożegnalny koncert.

30 stycznia miał swoją premierę album „Dla Konrada”, który został wydany przez Fundację Kaisera Söze i jest udostępniony do darmowego pobrania. Mastering płyty wkonał Marcin Dymiter. Wystąpili: Ksawery Wójciński, Piotr Dąbrowski, Ray Dickaty, Olga Koter, Mateusz Wysocki (aka Fischerle), Mateusz Romanowski, Olgierd Dokalski, Wojtek Kurek, Bartek Kalinka, Tomasz Wegner, Wojciech Kwapisiński, Kamil Szuszkiewicz, Darek Pietraszewski, Łukasz Sosiński, Gamid, Ibadullayev, Bartosz Tkacz.

Muzycy tak piszą o zarejestrowanym koncercie:

To nagranie powstało  z poczucia smutku i straty. Udało nam się zebrać w jednym miejscu i czasie kilkunastu muzyków, by pożegnać Konrada Chyla najlepiej jak potrafiliśmy. Pojawiło się wielu ludzi, często niezwykle ważnych dla dzisiejszej muzyki nowej i poszukującej. Przede wszystkim byli z nami słuchacze, bez których to, czym się zajmujemy traci sens. Byliśmy w warszawskiej Eufemii razem – aby podziękować Konradowi Chylowi za jego muzykę i za to kim był. Niektórzy z nas tworzyli z nim dźwięki niepowtarzalne. Wszyscy chcemy nieść jego muzykę dalej. Wiemy, że inni także chcieliby się przyłączyć do tych słów. Jest tu dla nich miejsce. Konrad Chyl pragnął muzyki takiej, jak ta, która zdarzyła się tego wieczoru; muzyki, w której jest coś więcej.

Na początku 2013 roku miałem przyjemność rozmawiać z Konradem na łamach Nowej Muzyki na temat płyty projektu „After”, który współtworzył wraz z Ilią Belorukovem, Mateuszem Bąkałą (aka Kim_Nasung) i Patrykiem Lichotą.

Konrad Chyl (1984-2013) – muzyk, improwizator i kompozytor. Grał w zespołach: zuBrad, zuBra2, zuBra1, EchamiXu, gdula#harp, harpakahylo, kr39, LUV, The Great Learning Collective i kkDuo. Uczestniczył w sesjach muzyki improwizowanej grając na perkusji, elektronice, gramofonie i przedmiotach razem z Joelem Gripem, Robin Haywardem, Ilią Belorukovem, Alfredo Costa Monteiro, Pierrem Borelem, Krzysztofem ,,Arszynem” Topolskim, Jerzym Mazzollem. Uczył się m.in. od Johna Tilbury’ego i Waltera Thompsona. Poszukiwał własnej formuły działania (sytuacja dźwiękowa) na pograniczu koncertu i instalacji dźwiękowej. Autor muzyki dospektaklu,,Kosmos” dla Lubelskiego Teatru Tańca. W Ośrodku Międzykulturowych Inicjatyw Twórczych ,,Rozdroża” organizował autorski cykl ,,AudioLogie” poświęcony sztuce dźwięku i muzyce improwizowanej oraz współtworzył program Roku Johna Cage’a w Lublinie.

 

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.