The Primitive Painter – The Primitive Painter
Paweł Gzyl:

Dźwiękowy klejnot z dawnej epoki.

DIVVAS – Challenger Deep
Łukasz Komła:

W głębinach myśli.

The Exaltics & Heinrich Mueller – Dimensional Shifting
Paweł Gzyl:

Mistrzowska wersja detroitowego electro.

Julius Aglinskas – Daydreamer
Łukasz Komła:

W ambientowym zastygnięciu.

Soft Boi – So Nice
Paweł Gzyl:

O miłości w rytmie downtempo.

Ehh hahah – House ze skrzypcami w tle
Jarek Szczęsny:

Pod znakiem internetu.

Alva Noto – Xerrox Vol. 4
Mateusz Piżyński:

Czwarta odsłona cyklu Xerrox, na którą przyszło nam czekać pięć lat.

Various Artists – Kern Vol. 5 Mixed By Helena Hauff
Paweł Gzyl:

„For those who know”

Amnesia Scanner – Tearless
Paweł Gzyl:

Finowie serwują miłosne ballady.

Michael Lightborne – Ring Road Ring
Łukasz Komła:

Dźwiękowy świat obwodnicy w Coventry.

Christine Ott – Chimères (pour ondes Martenot)
Jarek Szczęsny:

Geometria dźwięków.

Deadbeat And Paul St. Hilaire – 4 Quarters Of Love And Modern Lash
Paweł Gzyl:

Scott i Paul medytują.

Vysoké Čelo – Űrkutatás
Jarek Szczęsny:

Grzechem byłoby nie skorzystać.

Ellen Allien – AurAA
Paweł Gzyl:

Hołd dla czasów, kiedy techno i trance były jednym.



Płyta z pożegnalnym koncertem dla Konrada Chyla

20 września 2013 r. nagle odszedł od nas Konrad Chyl – lubelski muzyk eksperymentalny, improwizator, kompozytor, animator sceny free improv. Niespełna miesiąc później w warszawskiej Klubokawiarni Eufemia kilkunastu muzyków zagrało dla Konrada pożegnalny koncert.

30 stycznia miał swoją premierę album „Dla Konrada”, który został wydany przez Fundację Kaisera Söze i jest udostępniony do darmowego pobrania. Mastering płyty wkonał Marcin Dymiter. Wystąpili: Ksawery Wójciński, Piotr Dąbrowski, Ray Dickaty, Olga Koter, Mateusz Wysocki (aka Fischerle), Mateusz Romanowski, Olgierd Dokalski, Wojtek Kurek, Bartek Kalinka, Tomasz Wegner, Wojciech Kwapisiński, Kamil Szuszkiewicz, Darek Pietraszewski, Łukasz Sosiński, Gamid, Ibadullayev, Bartosz Tkacz.

Muzycy tak piszą o zarejestrowanym koncercie:

To nagranie powstało  z poczucia smutku i straty. Udało nam się zebrać w jednym miejscu i czasie kilkunastu muzyków, by pożegnać Konrada Chyla najlepiej jak potrafiliśmy. Pojawiło się wielu ludzi, często niezwykle ważnych dla dzisiejszej muzyki nowej i poszukującej. Przede wszystkim byli z nami słuchacze, bez których to, czym się zajmujemy traci sens. Byliśmy w warszawskiej Eufemii razem – aby podziękować Konradowi Chylowi za jego muzykę i za to kim był. Niektórzy z nas tworzyli z nim dźwięki niepowtarzalne. Wszyscy chcemy nieść jego muzykę dalej. Wiemy, że inni także chcieliby się przyłączyć do tych słów. Jest tu dla nich miejsce. Konrad Chyl pragnął muzyki takiej, jak ta, która zdarzyła się tego wieczoru; muzyki, w której jest coś więcej.

Na początku 2013 roku miałem przyjemność rozmawiać z Konradem na łamach Nowej Muzyki na temat płyty projektu „After”, który współtworzył wraz z Ilią Belorukovem, Mateuszem Bąkałą (aka Kim_Nasung) i Patrykiem Lichotą.

Konrad Chyl (1984-2013) – muzyk, improwizator i kompozytor. Grał w zespołach: zuBrad, zuBra2, zuBra1, EchamiXu, gdula#harp, harpakahylo, kr39, LUV, The Great Learning Collective i kkDuo. Uczestniczył w sesjach muzyki improwizowanej grając na perkusji, elektronice, gramofonie i przedmiotach razem z Joelem Gripem, Robin Haywardem, Ilią Belorukovem, Alfredo Costa Monteiro, Pierrem Borelem, Krzysztofem ,,Arszynem” Topolskim, Jerzym Mazzollem. Uczył się m.in. od Johna Tilbury’ego i Waltera Thompsona. Poszukiwał własnej formuły działania (sytuacja dźwiękowa) na pograniczu koncertu i instalacji dźwiękowej. Autor muzyki dospektaklu,,Kosmos” dla Lubelskiego Teatru Tańca. W Ośrodku Międzykulturowych Inicjatyw Twórczych ,,Rozdroża” organizował autorski cykl ,,AudioLogie” poświęcony sztuce dźwięku i muzyce improwizowanej oraz współtworzył program Roku Johna Cage’a w Lublinie.

 

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.