Sarathy Korwar – More Arriving
Jarek Szczęsny:

Muzyka migracji.

Sandro Perri – Soft Landing
Jarek Szczęsny:

Chłód melodii.

Rhys Fulber – Ostalgia
Paweł Gzyl:

„I’m living in the 80s”

IRAH – Diamond Grid
Przemysław Solski:

Siatka utkana z ciekawości.

Strycharski Kacperczyk Szpura – I love you SDSS
Jarek Szczęsny:

Oglądanie nerwów.

!!! (Chk Chk Chk) – Wallop
Mateusz Piżyński:

Ciężkość punka z lekkością funka.

cover
Barker – Utility
Paweł Gzyl:

Transhumanistyczne przyjemności.

Monya – Straight Ahead
Paweł Gzyl:

Industrialne techno o pozytywnej energii.

Wojciech Golczewski – The Priests Of Hiroshima
Jarek Szczęsny:

Ścieżka dźwiękowa dla ery atomowej.

Múm – Yesterday Was Dramatic – Today Is OK
Paweł Gzyl:

Klasyk emotroniki.

Hildur Guðnadóttir – Chernobyl (OST)
Jarek Szczęsny:

Wyobrazić sobie niewyobrażalne.

Pruski – Black Birds
Jarek Szczęsny:

Wyszlifowany onyks.

Jaromir Kamiński, Rafał Warszawski, Palms Palms, Break Janek
Ania Pietrzak:

Beats & breaks idealne na koniec wakacji…

Lech Nienartowicz – Wrażenia i Mechanizmy
Jarek Szczęsny:

Pierwsze wrażenie.



Nowy album Dereka Grippera

Południowoafrykański artysta zapowiada, że niebawem wyda swój nowy solowy krążek. Tymczasem Gripper udostępnił materiał, który stworzył na potrzeby instalacji dźwiękowej.

Derek Gripper to gitarzysta, skrzypek i wokalista. Przez ponad dziesięć lat wyprodukował szereg wizjonerskich dzieł muzycznych. Sam tworzy klasyczną muzykę gitarową, która jest jednoznacznie jego własną i wyjątkową twórczością. Więcej szczegółów na temat życia Grippera, jak i jego wytwórni New Cape Records, możecie przeczytać w piątej części cyklu „Eksperymentalne oblicze RPA”.

2 lutego pojawił się nowy materiał Grippera pt. „Cassette Locale: After Masanobu Fukuoka” i będzie prezentowany w formie instalacji dźwiękowej na Biennale Architektury w Wenecji oraz w Fittja Open w Sztokholmie na zlecenie tamtejszej Botkyrka Konsthalle. Podczas komponowania „Cassette Locale: After Masanobu Fukuoka” Gripper inspirował się dokonaniami Williama Kentridge’a – wybitnego grafika, reżysera teatralnego i twórcy filmów animowanych z Johannesburga.

Z drugiej strony Gripper odwołuje się do traktatów japońskiego rolnika i filozofa Masanobu Fukuoka, być może jednego z największych utopijnych myślicieli XX wieku. Gripper postanowił sprawdzić, czy metody Fukuokiego dotyczące uprawy roślin mogą posłużyć do generowania dźwięku. Muzyk od wielu lat zgłębia techniki malijskich mistrzów grających na korze, dokonując transkrypcji na gitarę. – Podziały rytmiczne i rozwiązania harmoniczne, jakie malijscy muzycy wydobywają na korze, nazywane są Kumbengo, a z kolei elementy improwizacji określa się jako Birimintingo – pisze Gripper. Artysta zainspirowany tymi technikami przygotował zbiór gitarowych miniatur. Na „Cassette Locale: After Masanobu Fukuoka” drobne fragmenty ułożyły się w fascynujący ciąg muzycznych zdarzeń. Z pewnością po ten materiał powinni sięgnąć miłośnicy twórczości Steve’a Reicha i nie tylko.

 

Oficjalna strona artysty »Profil na Facebooku »

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.