Ben Lukas Boysen – Mirage
Jarek Szczęsny:

Pokaz iluzji.

Siema Ziemia – Siema Ziemia
Jarek Szczęsny:

Dodatkowe skurcze mięśni.

Fluxion – Perspectives
Paweł Gzyl:

Nostalgia po grecku.

Lawrence English – Lassitude
Jarek Szczęsny:

Doskonała pustka.

Elysia Crampton – ORCORARA 2010
Jarek Szczęsny:

Niepowstrzymana losowość.

Kaitlyn Aurelia Smith – The Mosaic of Transformation
Jarek Szczęsny:

Cały zestaw radosnych nastrojów.

Phillip Sollman – Monophonie
Paweł Gzyl:

Muzyczna maszyneria.

Vladislav Delay & Sly Dunbar & Robbie Shakespeare – 500-Push-Up
Paweł Gzyl:

„Rakka” uzupełniona o dubowy puls.

Zguba – Pomór
Jarek Szczęsny:

Nieustający marsz kostuchy.

Richu M – House Of The Vaporising Sun
Bartek Woynicz:

Ten tytuł mówi wszystko.

Maenad Veyl – Reassessment
Paweł Gzyl:

Muzyka z sali operacyjnej.

Flaner Klespoza – Wędrówka po lesie, w którym mieszkają bogowie i rosną wszechświaty
Jarek Szczęsny:

Spójna opowieść.

The Advent – Life Cycles
Paweł Gzyl:

Futurystyczne electro w oldskulowym stylu.

Field Works – Ultrasonic
Jarek Szczęsny:

Nietoperze jako podstawa twórcza.



Nowy album Dereka Grippera

Południowoafrykański artysta zapowiada, że niebawem wyda swój nowy solowy krążek. Tymczasem Gripper udostępnił materiał, który stworzył na potrzeby instalacji dźwiękowej.

Derek Gripper to gitarzysta, skrzypek i wokalista. Przez ponad dziesięć lat wyprodukował szereg wizjonerskich dzieł muzycznych. Sam tworzy klasyczną muzykę gitarową, która jest jednoznacznie jego własną i wyjątkową twórczością. Więcej szczegółów na temat życia Grippera, jak i jego wytwórni New Cape Records, możecie przeczytać w piątej części cyklu „Eksperymentalne oblicze RPA”.

2 lutego pojawił się nowy materiał Grippera pt. „Cassette Locale: After Masanobu Fukuoka” i będzie prezentowany w formie instalacji dźwiękowej na Biennale Architektury w Wenecji oraz w Fittja Open w Sztokholmie na zlecenie tamtejszej Botkyrka Konsthalle. Podczas komponowania „Cassette Locale: After Masanobu Fukuoka” Gripper inspirował się dokonaniami Williama Kentridge’a – wybitnego grafika, reżysera teatralnego i twórcy filmów animowanych z Johannesburga.

Z drugiej strony Gripper odwołuje się do traktatów japońskiego rolnika i filozofa Masanobu Fukuoka, być może jednego z największych utopijnych myślicieli XX wieku. Gripper postanowił sprawdzić, czy metody Fukuokiego dotyczące uprawy roślin mogą posłużyć do generowania dźwięku. Muzyk od wielu lat zgłębia techniki malijskich mistrzów grających na korze, dokonując transkrypcji na gitarę. – Podziały rytmiczne i rozwiązania harmoniczne, jakie malijscy muzycy wydobywają na korze, nazywane są Kumbengo, a z kolei elementy improwizacji określa się jako Birimintingo – pisze Gripper. Artysta zainspirowany tymi technikami przygotował zbiór gitarowych miniatur. Na „Cassette Locale: After Masanobu Fukuoka” drobne fragmenty ułożyły się w fascynujący ciąg muzycznych zdarzeń. Z pewnością po ten materiał powinni sięgnąć miłośnicy twórczości Steve’a Reicha i nie tylko.

 

Oficjalna strona artysty »Profil na Facebooku »

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.