Enchanted Hunters – Dwunasty Dom
Krzysiek Stęplowski:

Czasem naprawdę warto czekać. Warto wypatrywać, nawet latami, jeśli tylko cierpliwość nagrodzona ma być w taki sposób.

Ecnahnted Hunters Dwunasty Dom
Rrose – Hymn To Moisture
Paweł Gzyl:

Techno w stylu Marcela Duchampa.

Trzaska/Mazurkiewicz/Szpura – North Meridian
Jarek Szczęsny:

Można się spocić od samego słuchania.

Giant Swan – Giant Swan
Paweł Gzyl:

Czy znany ze świetnych koncertów duet sprawdził się również w studiu?

Floating Spectrum – A Point Between
Jarek Szczęsny:

Cyfrowy pomnik przyrody.

Bleu Roi – Dark/Light
Łukasz Komła:

Wiosną ubiegłego roku wsłuchiwaliśmy się w singiel szwajcarskiego projektu Bleu Roi, a przed kilkoma dniami ukazała się ich nowa EP-ka „Dark/Light”, którą przybliżamy i jednocześnie o niej rozmawiamy z Jennifer Jans.

Traversable Wormhole – Regions Of Time
Paweł Gzyl:

Adam X wraca do projektu sprzed dekady.

Sudan Archives – Athena
Jarek Szczęsny:

Do diabła z dobrymi radami.

Planetary Assault Systems – Plantae
Paweł Gzyl:

W stronę psychodelii.

Sleep D – Rebel Force
Paweł Gzyl:

Muzyczny zapach minionego lata.

Levitation Orchestra – Inexpressible Infinity
Jarek Szczęsny:

Podpalacze wzniecają eutymię.

Innercity Ensemble – IV
Jarek Szczęsny:

Luz i bogactwo.

Grischa Lichtenberger – RE:PHGRP
Paweł Gzyl:

Free jazz w „rasterowej” wersji.

Jónsi & Alex Somers – Lost and Found
Jarek Szczęsny:

Dla przyjemnego słuchania.



Nowy album Dereka Grippera

Południowoafrykański artysta zapowiada, że niebawem wyda swój nowy solowy krążek. Tymczasem Gripper udostępnił materiał, który stworzył na potrzeby instalacji dźwiękowej.

Derek Gripper to gitarzysta, skrzypek i wokalista. Przez ponad dziesięć lat wyprodukował szereg wizjonerskich dzieł muzycznych. Sam tworzy klasyczną muzykę gitarową, która jest jednoznacznie jego własną i wyjątkową twórczością. Więcej szczegółów na temat życia Grippera, jak i jego wytwórni New Cape Records, możecie przeczytać w piątej części cyklu „Eksperymentalne oblicze RPA”.

2 lutego pojawił się nowy materiał Grippera pt. „Cassette Locale: After Masanobu Fukuoka” i będzie prezentowany w formie instalacji dźwiękowej na Biennale Architektury w Wenecji oraz w Fittja Open w Sztokholmie na zlecenie tamtejszej Botkyrka Konsthalle. Podczas komponowania „Cassette Locale: After Masanobu Fukuoka” Gripper inspirował się dokonaniami Williama Kentridge’a – wybitnego grafika, reżysera teatralnego i twórcy filmów animowanych z Johannesburga.

Z drugiej strony Gripper odwołuje się do traktatów japońskiego rolnika i filozofa Masanobu Fukuoka, być może jednego z największych utopijnych myślicieli XX wieku. Gripper postanowił sprawdzić, czy metody Fukuokiego dotyczące uprawy roślin mogą posłużyć do generowania dźwięku. Muzyk od wielu lat zgłębia techniki malijskich mistrzów grających na korze, dokonując transkrypcji na gitarę. – Podziały rytmiczne i rozwiązania harmoniczne, jakie malijscy muzycy wydobywają na korze, nazywane są Kumbengo, a z kolei elementy improwizacji określa się jako Birimintingo – pisze Gripper. Artysta zainspirowany tymi technikami przygotował zbiór gitarowych miniatur. Na „Cassette Locale: After Masanobu Fukuoka” drobne fragmenty ułożyły się w fascynujący ciąg muzycznych zdarzeń. Z pewnością po ten materiał powinni sięgnąć miłośnicy twórczości Steve’a Reicha i nie tylko.

 

Oficjalna strona artysty »Profil na Facebooku »

 

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.