Król – Nieumiarkowania
Jarek Szczęsny:

Nie chce nam mówić niczego wprost.

Burial – Tunes 2011-2019
Jarek Szczęsny:

Brama do innej rzeczywistości.

Zaumne – Contact
Jarek Szczęsny:

Niezwykła bliskość.

Various Artists – Consortium Vol. 1
Paweł Gzyl:

Z Albanii do Detroit.

ARRM – II
Jarek Szczęsny:

Dzieło spokoju.

Floating Points – Crush
Jarek Szczęsny:

Stare w służbie nowoczesności.

Stefan Goldmann – Veiki
Paweł Gzyl:

Najbardziej taneczny materiał niemieckiego producenta.

True – Made Of Glass
Łukasz Komła:

Pod rękę ze smutkiem i tańczmy!

Akwizgram – Nü romantik
Jarek Szczęsny:

Próg do przeskoczenia jest niewielki.

Claro Intelecto – In Vitro – Volume 1 & 2
Paweł Gzyl:

Piękna, ale niemodna muzyka.

Paweł Doskocz / Vasco Trilla – Hajstra
Jarek Szczęsny:

Nieprawidłowości w działaniu zmysłów.

Stenny – Upsurge
Paweł Gzyl:

Połamane rytmy zanurzone w ambiencie.

Justyna Steczkowska – Maria Magdalena. All Is One
Przemysław Solski:

Wędrówka duszy.

Function – Existenz
Paweł Gzyl:

Opus magnum Dave’a Sumnera.



Nowy album Dereka Grippera

Południowoafrykański artysta zapowiada, że niebawem wyda swój nowy solowy krążek. Tymczasem Gripper udostępnił materiał, który stworzył na potrzeby instalacji dźwiękowej.

Derek Gripper to gitarzysta, skrzypek i wokalista. Przez ponad dziesięć lat wyprodukował szereg wizjonerskich dzieł muzycznych. Sam tworzy klasyczną muzykę gitarową, która jest jednoznacznie jego własną i wyjątkową twórczością. Więcej szczegółów na temat życia Grippera, jak i jego wytwórni New Cape Records, możecie przeczytać w piątej części cyklu „Eksperymentalne oblicze RPA”.

2 lutego pojawił się nowy materiał Grippera pt. „Cassette Locale: After Masanobu Fukuoka” i będzie prezentowany w formie instalacji dźwiękowej na Biennale Architektury w Wenecji oraz w Fittja Open w Sztokholmie na zlecenie tamtejszej Botkyrka Konsthalle. Podczas komponowania „Cassette Locale: After Masanobu Fukuoka” Gripper inspirował się dokonaniami Williama Kentridge’a – wybitnego grafika, reżysera teatralnego i twórcy filmów animowanych z Johannesburga.

Z drugiej strony Gripper odwołuje się do traktatów japońskiego rolnika i filozofa Masanobu Fukuoka, być może jednego z największych utopijnych myślicieli XX wieku. Gripper postanowił sprawdzić, czy metody Fukuokiego dotyczące uprawy roślin mogą posłużyć do generowania dźwięku. Muzyk od wielu lat zgłębia techniki malijskich mistrzów grających na korze, dokonując transkrypcji na gitarę. – Podziały rytmiczne i rozwiązania harmoniczne, jakie malijscy muzycy wydobywają na korze, nazywane są Kumbengo, a z kolei elementy improwizacji określa się jako Birimintingo – pisze Gripper. Artysta zainspirowany tymi technikami przygotował zbiór gitarowych miniatur. Na „Cassette Locale: After Masanobu Fukuoka” drobne fragmenty ułożyły się w fascynujący ciąg muzycznych zdarzeń. Z pewnością po ten materiał powinni sięgnąć miłośnicy twórczości Steve’a Reicha i nie tylko.

 

Oficjalna strona artysty »Profil na Facebooku »

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.