Jazz Band Młynarski-Masecki – Płyta z zadrą w sercu
Jarek Szczęsny:

Jedna dla wszystkich.

Shapednoise – Aesthesis
Paweł Gzyl:

Nieznane mutacje basowych brzmień.

A Winged Victory for the Sullen – „The Undivided Five”
Mateusz Piżyński:

Ambientowe nowości z Ninja Tune

Enchanted Hunters – Dwunasty Dom
Krzysiek Stęplowski:

Czasem naprawdę warto czekać. Warto wypatrywać, nawet latami, jeśli tylko cierpliwość nagrodzona ma być w taki sposób.

Ecnahnted Hunters Dwunasty Dom
Rrose – Hymn To Moisture
Paweł Gzyl:

Techno w stylu Marcela Duchampa.

Trzaska/Mazurkiewicz/Szpura – North Meridian
Jarek Szczęsny:

Można się spocić od samego słuchania.

Giant Swan – Giant Swan
Paweł Gzyl:

Czy znany ze świetnych koncertów duet sprawdził się również w studiu?

Floating Spectrum – A Point Between
Jarek Szczęsny:

Cyfrowy pomnik przyrody.

Bleu Roi – Dark/Light
Łukasz Komła:

Wiosną ubiegłego roku wsłuchiwaliśmy się w singiel szwajcarskiego projektu Bleu Roi, a przed kilkoma dniami ukazała się ich nowa EP-ka „Dark/Light”, którą przybliżamy i jednocześnie o niej rozmawiamy z Jennifer Jans.

Traversable Wormhole – Regions Of Time
Paweł Gzyl:

Adam X wraca do projektu sprzed dekady.

Sudan Archives – Athena
Jarek Szczęsny:

Do diabła z dobrymi radami.

Planetary Assault Systems – Plantae
Paweł Gzyl:

W stronę psychodelii.

Sleep D – Rebel Force
Paweł Gzyl:

Muzyczny zapach minionego lata.

Levitation Orchestra – Inexpressible Infinity
Jarek Szczęsny:

Podpalacze wzniecają eutymię.



Satellite Addiction – Link

Album „Link” to interesujący punkt w polskiej przestrzeni nowej muzyki.

Przez pierwsze trzy lata działalności, występowali w duecie, pod nazwą Fem Fatale. W pewnym momencie doszli jednak do wniosku, że większą szansę na pełniejsze zinterpretowanie świata, zyskają dzięki kolaboracji z gitarą. Tak właśnie powstał obecny skład, który wypełnili następujący artyści: Emilia Sokołowska–Malec (teksty oraz śpiew), Marcin Szyszkowski (gitary), Sebastian Złotowicz (elektronika).

Teksty zespołu opowiadają historie o problemach, z którymi boryka się współczesny świat. To swojego rodzaju odezwa do resztek empatii, zaufania, więzi społecznych – tak bardzo zredukowanych w czasach globalnej konsumpcji.

Jeśli chodzi o samo brzmienie płyty, to trzeba przyznać, że już po pierwszym odsłuchaniu albumu, zdajemy sobie sprawę z pokaźnej liczby gatunków, którymi żonglują artyści z Wrocławia. To ogólnie pojęty chillout z dużą dawką muzyki down tempo, oraz posiłkowym wsparciem funku, jazzu oraz delikatnymi odpryskami DnB.

https://satelliteaddiction.bandcamp.com

Słuchając tego materiału, doszedłem do wniosku, że został on podzielony (świadomie lub nie), na dwie części. Pierwsza, to liryczna podróż po krańcach ludzkiego umysłu, gdzie lawirowania po mapie egzystencjalizmu nie powstydziłby się sam Albert Camus. Otwierający album, utwór „Opętane miasto” jest idealnym przykładem symbiozy jazzowej perkusji, instrumentu szarpanego oraz pojawiających się gdzieś w tle oraz podbijających wszystko klawiszy.

Następnie mamy do czynienia z kawałkiem „Dead Men”, który dumnie panoszy się między jednym a drugim głośnikiem. Estetyka zbliżona do elektro prezentowanego przez Skinny Patrini. Następne numery spowalniają tempo i dają czas do spokojnej kontemplacji tekstów Sokołowskiej-Malec.

Od utworu „Link”, zaczyna się eksperymentowanie z wtyczkami oraz kontrolerami midi. Pojawiają się zakłócenia właściwe dla muzyki glitch oraz industrialne zapędy, które słychać w utworze „Wake Up”. Chciałbym usłyszeć ten utwór w gmachu opuszczonego kościoła. „Oh My” niesie nas na funkowym riffie, gdzie break beatowe perkusyjne beczki niosą wachlarz dźwięków i emocji. Jeden z moich ulubionych utworów na tej płycie. Kończące przygodę z tą produkcją „Wernisaż w Wytwórni” oraz „Broken Toys”, to wariacje na tempo około 160-170 bpm, gdzie wyraźna drum’n’bassowa estetyka wiedzie swój prym.

W skali 1/6 – z pełną odpowiedzialnością 4+.

20.10.2014 | The Tone Nation Studio

https://soundcloud.com/satellite_addiction

https://www.facebook.com/SatelliteAddiction?fref=ts

 

 

 

 

 

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.