Jeff Parker & The New Breed – Suite For Max Brown
Łukasz Komła:

Projekcja magicznych obrazów.

Various Artists – Air Texture Vol. VII
Paweł Gzyl:

Rrose i Silent Servant serwują ambient? Niemożliwe!

Siavash Amini & Saåad – All Lanes Of Lilac Evening
Jarek Szczęsny:

Bez szwów.

Villaelvin – Headroof
Jarek Szczęsny:

Tylko bardziej.

Juno – Young Star
Jarek Szczęsny:

Infiltracja jazzu.

Lonker See – Hamza
Jarek Szczęsny:

Zawsze krok przed nami.

Men With Secrets – Psycho Romance And Other Spooky Ballads
Paweł Gzyl:

Erudycyjne ćwiczenie z ejtisowego electro.

Riverrun – The Same Silent Hill
Przemysław Solski:

Muzyka z krajobrazu.

Yogtze – Yogtze
Jarek Szczęsny:

Będzie filmowo.

Wacław Zimpel – Massive Oscillations
Jarek Szczęsny:

Letarg duchowy.

Hula – Shadowland
Paweł Gzyl:

Jak ambient przenikał industrial.

Nicolas Godin – Concrete and Glass
Mateusz Piżyński:

Elektroniczny aksamit, który już dobrze znamy.

Ghost In The Machine – Breaking The Seal
Paweł Gzyl:

Czego można się spodziewać po płycie, na której jeden z utworów nosi tytuł „Napalm Breath”?

Jachna/Ziołek/Buhl – Animated Music
Jarek Szczęsny:

Poszerzanie improwizacyjnej wrażliwości.



Nowy singiel od Faivera

Właśnie ukazał się nowy singiel Michała Smogorzewskiego ukrywającego się pod pseudonimem Faiver.

W lipcu pisałem o pierwszym nagraniu „Ortotris” Faivera. Teraz warszawski producent powraca ze swoim trzecim numerem pt. „Opus Magnet”. Kompozycja powstała we współpracy z DJ’emTabakkake. Jego scratch, breaki i cuty dodały utworowi klimatu rapu z lat 90. – okresu, z którego artysta chętnie czerpie inspiracje. Utwór zapowiada długogrającą płytę, która ukaże się pod tym samym tytułem co najnowszy singiel.

Faiver nie rezygnuje z żywego brzmienia. Wszystkie instrumenty nagrane zostały w studiu Piotra Lewandowskiego (I Hope You Die). Surowy utwór urozmaica tło tworzone z eksperymentalnych dźwięków, do emisji których użyto wyłącznie analogowego sprzętu. W przeciwieństwie do wcześniej udostępnionych piosenek, „Opus Magnet” wyróżnia się skrajnym minimalizmem i przestrzenią. Autentyczności piosence dodaje ulubiona przez Faivera technika samplowania perkusji wprost z winylowych płyt.

Nie ma co ukrywać, Ill Communication i Check Your Head wywarły ogromny wpływ na twórczość muzyka. W tekście piosenki słychać nawiązania do punk rocka (wymieniony wprost zespół Black Flag) jak i do bluesa. Wypadkową tych dwóch jest brzmienie garażowe, które Faiver chce uzyskać wykorzystując techniki zbliżone do rapu. Warto zauważyć, że muzyk nie przyznaje się do tworzenia żadnego konkretnego gatunku. Wypada tylko dodać, że czekam na cały longplay!

 

Oficjalna strona artysty »Profil na Facebooku »Słuchaj na Soundcloud »

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.