Sleeparchive – Trust
Paweł Gzyl:

Techno sprowadzone do loopów.

Trampique – Life Outside The Mirror
Jarek Szczęsny:

Melancholia codzienności.

Jan Wagner – Kapitel
Łukasz Komła:

Autentyczna bruzda.

Ian William Craig – Red Sun Through Smoke
Jarek Szczęsny:

Mgnienia poczucia straty.

Christian Löffler – Lys
Paweł Gzyl:

Piosenka jest dobra na wszystko?

Various Artists – Velvet Desert Music Vol. 2
Paweł Gzyl:

Soundtrack do współczesnego „acid westernu”.

Skalpel – Highlight
Bartek Woynicz:

Balsam na czas zarazy.

Electric Indigo – Ferrum
Paweł Gzyl:

W atomowym silosie.

Stian Westerhus – Redundance
Jarek Szczęsny:

Ucieczka od tradycyjnych piosenek.

Immortal Onion – XD [Experience Design]
Jarek Szczęsny:

Nie spodziewałem się ich tam spotkać.

Moses Sumney – græ Part 1
Jarek Szczęsny:

Przestrzeń okrojona ze skrajności.

Blind Boy De Vita – Cumpà
Łukasz Komła:

Z cienia w ogień!

Camea – Dystopian Love
Paweł Gzyl:

Futurystycznie i kobieco.

Shabaka and the Ancestors – We Are Sent Here By History
Jarek Szczęsny:

On wie więcej.



Nowy singiel od Faivera

Właśnie ukazał się nowy singiel Michała Smogorzewskiego ukrywającego się pod pseudonimem Faiver.

W lipcu pisałem o pierwszym nagraniu „Ortotris” Faivera. Teraz warszawski producent powraca ze swoim trzecim numerem pt. „Opus Magnet”. Kompozycja powstała we współpracy z DJ’emTabakkake. Jego scratch, breaki i cuty dodały utworowi klimatu rapu z lat 90. – okresu, z którego artysta chętnie czerpie inspiracje. Utwór zapowiada długogrającą płytę, która ukaże się pod tym samym tytułem co najnowszy singiel.

Faiver nie rezygnuje z żywego brzmienia. Wszystkie instrumenty nagrane zostały w studiu Piotra Lewandowskiego (I Hope You Die). Surowy utwór urozmaica tło tworzone z eksperymentalnych dźwięków, do emisji których użyto wyłącznie analogowego sprzętu. W przeciwieństwie do wcześniej udostępnionych piosenek, „Opus Magnet” wyróżnia się skrajnym minimalizmem i przestrzenią. Autentyczności piosence dodaje ulubiona przez Faivera technika samplowania perkusji wprost z winylowych płyt.

Nie ma co ukrywać, Ill Communication i Check Your Head wywarły ogromny wpływ na twórczość muzyka. W tekście piosenki słychać nawiązania do punk rocka (wymieniony wprost zespół Black Flag) jak i do bluesa. Wypadkową tych dwóch jest brzmienie garażowe, które Faiver chce uzyskać wykorzystując techniki zbliżone do rapu. Warto zauważyć, że muzyk nie przyznaje się do tworzenia żadnego konkretnego gatunku. Wypada tylko dodać, że czekam na cały longplay!

 

Oficjalna strona artysty »Profil na Facebooku »Słuchaj na Soundcloud »

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.