Various Artists – Air Texture Vol. VII
Paweł Gzyl:

Rrose i Silent Servant serwują ambient? Niemożliwe!

Siavash Amini & Saåad – All Lanes Of Lilac Evening
Jarek Szczęsny:

Bez szwów.

Villaelvin – Headroof
Jarek Szczęsny:

Tylko bardziej.

Juno – Young Star
Jarek Szczęsny:

Infiltracja jazzu.

Lonker See – Hamza
Jarek Szczęsny:

Zawsze krok przed nami.

Men With Secrets – Psycho Romance And Other Spooky Ballads
Paweł Gzyl:

Erudycyjne ćwiczenie z ejtisowego electro.

Riverrun – The Same Silent Hill
Przemysław Solski:

Muzyka z krajobrazu.

Yogtze – Yogtze
Jarek Szczęsny:

Będzie filmowo.

Wacław Zimpel – Massive Oscillations
Jarek Szczęsny:

Letarg duchowy.

Hula – Shadowland
Paweł Gzyl:

Jak ambient przenikał industrial.

Nicolas Godin – Concrete and Glass
Mateusz Piżyński:

Elektroniczny aksamit, który już dobrze znamy.

Ghost In The Machine – Breaking The Seal
Paweł Gzyl:

Czego można się spodziewać po płycie, na której jeden z utworów nosi tytuł „Napalm Breath”?

Jachna/Ziołek/Buhl – Animated Music
Jarek Szczęsny:

Poszerzanie improwizacyjnej wrażliwości.

Recondite – Dwell
Ania Pietrzak:

Chłodna obserwacja rzeczywistości.



Farbwechsel – VA01 (FARB011)

Pierwszy winyl węgierskiego labelu okazał się międzynarodową kooperacją interdyscyplinarnych działań na gruncie muzyki technicznej.

Zaczynamy od podróży z Route 8 (Gergely Szilveszter | Budapeszt) i jego „MDMD” po wczesnym housie lat 90. gdzie klasyczny rytm zawieszono na melancholijnym syntezatorze. Mamy tu do czynienia z dość ascetyczną produkcją, gdzie głównym motorem działań jest cały wachlarz perkusjonaliów z przeważającą rolą talerzy oraz licznych przeszkadzajek. Ta oniryczna muzyka drogi jest idealnym otwarciem czarnego krążka.

Następnie do konsoli podchodzi duet Black Mold (Lumigraph & Patricia | Dublin & NY) z ich niepowtarzalnym, zapętlonym w kwaśnej wariacji stylem. „Virginia Slim” wywołuje u mnie obrazy ciężkiego sprzętu pracującego kilkaset metrów pod ziemią. To industrialne wariacje z bezpardonowym i ciężkim synthem oraz wszelkiej maści perkusyjnymi clapami, cięciami blach, tłoczeniem płyt, nitowaniem okrętów podwodnych. Miejscami miałem wrażenie, że powstała druga część niedoścignionego dzieła Nine Inch Nails / Aphex Twin – At the heart of it all.

S Olbricht (Martin Mikolai | Budapeszt) jest założycielem labelu oraz aktywnie działającym artystą. Jego debiut „The Last Act of Dorothy Stratten” dobrze przyjęto w środowisku a młody artysta mógł śmiało wydawać dla Opal Tapes, Lobster Theremin czy też Gang of Ducks. Jego „Flanhat” to melodyjne, aczkolwiek trochę klaustrofobiczne dźwięki przypominające pracę komputerów oraz konsol. Dynamiczna oraz konsekwentna stopa nadaje charakter temu utworowi a pojawiające się gdzieś w tle klawisze przypominają najlepsze momenty, którymi raczył nas Actress. Całość utworu jest delikatnie szarpana oraz drapana dźwiękiem gramofonowej igły, ale jest to zabieg celowy i jak najbardziej trafiony.

Kończący „Boxlord” to owoc pracy Basic House (Stephen Bishop | Teeside), który w bezpardonowy sposób częstuje nas mocnymi i surowymi dźwiękami. Hydrauliczne dźwięki osadzono na intensywnej stopie a charakterystyczny werbel jeszcze bardziej podkręca dynamit drzemiący w tym kawałku. To zwalista burza z piorunami, gdzie jedynym ratunkiem jest schowanie się w podziemnym klubie. Tam czeka na was szaman technicznego szaleństwa.

VA01 – FARB011 12″ 16.02.2015

http://www.discogs.com/label/450325-Farbwechsel

http://www.discogs.com/artist/3130804-Route-8

http://www.discogs.com/artist/3118850-Lumigraph

http://www.discogs.com/artist/3373020-Patricia-50

http://www.discogs.com/artist/1795553-Stephan-Olbricht

http://www.discogs.com/artist/2529197-Basic-House

 

 

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.