His Master’s Voice – Log: Canis Majoris
Paweł Gzyl:

Podróż w stronę Syriusza.

Cel (Felix Kubin & Hubert Zemler) – Cel
Jarek Szczęsny:

Radosne odbicie.

Fabrizio Rat – Shades Of Blue
Paweł Gzyl:

Modularna polifonia.

Long Arm – Silent Opera
Jarek Szczęsny:

Trip-hop nigdzie nie odszedł.

Jeff Parker & The New Breed – Suite For Max Brown
Łukasz Komła:

Projekcja magicznych obrazów.

Various Artists – Air Texture Vol. VII
Paweł Gzyl:

Rrose i Silent Servant serwują ambient? Niemożliwe!

Siavash Amini & Saåad – All Lanes Of Lilac Evening
Jarek Szczęsny:

Bez szwów.

Villaelvin – Headroof
Jarek Szczęsny:

Tylko bardziej.

Juno – Young Star
Jarek Szczęsny:

Infiltracja jazzu.

Lonker See – Hamza
Jarek Szczęsny:

Zawsze krok przed nami.

Men With Secrets – Psycho Romance And Other Spooky Ballads
Paweł Gzyl:

Erudycyjne ćwiczenie z ejtisowego electro.

Riverrun – The Same Silent Hill
Przemysław Solski:

Muzyka z krajobrazu.

Yogtze – Yogtze
Jarek Szczęsny:

Będzie filmowo.

Wacław Zimpel – Massive Oscillations
Jarek Szczęsny:

Letarg duchowy.



Jacek Sienkiewicz tworzy z Maxem Lodebauerem

Efektem polsko-niemieckiej kooperacji jest nowa EP-ka w katalogu Recognition – „Ridges”.

Wydawnictwo to efekt twórczego spotkania weterana improwizacyjnej elektroniki, Maxa Loderbauera, który współtworzył m.in. Sun Electric, gra w Moritz von Oswald Trio, a także od lat pracuje z Ricardo Villalobosem, oraz spiritus movens warszawskiego labelu Recognition – Jacka Sienkiewicza.

Spotkanie to rozgrywa się nie tylko na planie badania dźwięku i budowania złożonej struktury, ale i wspólnego obu twórcom zainteresowania specyficzną aurą gór: Alp (Loderbauer) i Tatr (Sienkiewicz), a także wokalną kulturą zamieszkujących je społeczności. W wyniku tej głęboko introspektywnej konfrontacji dwóch pokrewnych wrażliwości i światów wyobraźni powstały dwie kompozycje w duchu kontemplacyjnej muzyki elektronicznej.

To elektronika powstająca poza kontekstem trendów, a jednocześnie wpisująca się w badania innych szlachetnych prekursorów – od transylwańskich hymnów Popol Vuh w „Nosferatu” Herzoga przez słuchowiska konkretne i reportaże z lodowca Lionela Marchetti, po himalaistyczny soundtrack Simona Fishera Turnera.

Przeszło 20 minut materiału zawartego na „Ridges” dokumentuje badawczą pasję muzyków, zaś dla słuchaczy może stanowić zaproszenie do imaginacyjnych podróży dźwiękowych.

www.recognition.pl

www.recognition.bandcamp.com

 

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.