DIVVAS – Challenger Deep
Łukasz Komła:

W głębinach myśli.

The Exaltics & Heinrich Mueller – Dimensional Shifting
Paweł Gzyl:

Mistrzowska wersja detroitowego electro.

Julius Aglinskas – Daydreamer
Łukasz Komła:

W ambientowym zastygnięciu.

Soft Boi – So Nice
Paweł Gzyl:

O miłości w rytmie downtempo.

Ehh hahah – House ze skrzypcami w tle
Jarek Szczęsny:

Pod znakiem internetu.

Alva Noto – Xerrox Vol. 4
Mateusz Piżyński:

Czwarta odsłona cyklu Xerrox, na którą przyszło nam czekać pięć lat.

Various Artists – Kern Vol. 5 Mixed By Helena Hauff
Paweł Gzyl:

„For those who knows”

Amnesia Scanner – Tearless
Paweł Gzyl:

Finowie serwują miłosne ballady.

Michael Lightborne – Ring Road Ring
Łukasz Komła:

Dźwiękowy świat obwodnicy w Coventry.

Christine Ott – Chimères (pour ondes Martenot)
Jarek Szczęsny:

Geometria dźwięków.

Deadbeat And Paul St. Hilaire – 4 Quarters Of Love And Modern Lash
Paweł Gzyl:

Scott i Paul medytują.

Vysoké Čelo – Űrkutatás
Jarek Szczęsny:

Grzechem byłoby nie skorzystać.

Ellen Allien – AurAA
Paweł Gzyl:

Hołd dla czasów, kiedy techno i trance były jednym.

Nihiloxica – Kaloli
Łukasz Komła:

Na wzgórzu perkusyjnych abstrakcji.



Jacek Sienkiewicz tworzy z Maxem Lodebauerem

Efektem polsko-niemieckiej kooperacji jest nowa EP-ka w katalogu Recognition – „Ridges”.

Wydawnictwo to efekt twórczego spotkania weterana improwizacyjnej elektroniki, Maxa Loderbauera, który współtworzył m.in. Sun Electric, gra w Moritz von Oswald Trio, a także od lat pracuje z Ricardo Villalobosem, oraz spiritus movens warszawskiego labelu Recognition – Jacka Sienkiewicza.

Spotkanie to rozgrywa się nie tylko na planie badania dźwięku i budowania złożonej struktury, ale i wspólnego obu twórcom zainteresowania specyficzną aurą gór: Alp (Loderbauer) i Tatr (Sienkiewicz), a także wokalną kulturą zamieszkujących je społeczności. W wyniku tej głęboko introspektywnej konfrontacji dwóch pokrewnych wrażliwości i światów wyobraźni powstały dwie kompozycje w duchu kontemplacyjnej muzyki elektronicznej.

To elektronika powstająca poza kontekstem trendów, a jednocześnie wpisująca się w badania innych szlachetnych prekursorów – od transylwańskich hymnów Popol Vuh w „Nosferatu” Herzoga przez słuchowiska konkretne i reportaże z lodowca Lionela Marchetti, po himalaistyczny soundtrack Simona Fishera Turnera.

Przeszło 20 minut materiału zawartego na „Ridges” dokumentuje badawczą pasję muzyków, zaś dla słuchaczy może stanowić zaproszenie do imaginacyjnych podróży dźwiękowych.

www.recognition.pl

www.recognition.bandcamp.com

 

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.