Flaner Klespoza – Przygody i tajemnice
Jarek Szczęsny:

Debiut podwójny.

Max Andrzejewski’s Hütte – Hütte & Guests Play the Music of Robert Wyatt
Łukasz Komła:

Robert Wyatt na ujazzowionym spacerze.

Fumiya Tanaka – Right Moment
Paweł Gzyl:

Spójna całość zbudowana z kontrastowych elementów.

Król – Nieumiarkowania
Jarek Szczęsny:

Nie chce nam mówić niczego wprost.

Burial – Tunes 2011-2019
Jarek Szczęsny:

Brama do innej rzeczywistości.

Zaumne – Contact
Jarek Szczęsny:

Niezwykła bliskość.

Various Artists – Consortium Vol. 1
Paweł Gzyl:

Z Albanii do Detroit.

ARRM – II
Jarek Szczęsny:

Dzieło spokoju.

Floating Points – Crush
Jarek Szczęsny:

Stare w służbie nowoczesności.

Stefan Goldmann – Veiki
Paweł Gzyl:

Najbardziej taneczny materiał niemieckiego producenta.

True – Made Of Glass
Łukasz Komła:

Pod rękę ze smutkiem i tańczmy!

Akwizgram – Nü romantik
Jarek Szczęsny:

Próg do przeskoczenia jest niewielki.

Claro Intelecto – In Vitro – Volume 1 & 2
Paweł Gzyl:

Piękna, ale niemodna muzyka.

Paweł Doskocz / Vasco Trilla – Hajstra
Jarek Szczęsny:

Nieprawidłowości w działaniu zmysłów.



Steve Reich i John Cage – w nowej odsłonie

Pod koniec 2014 roku pojawiły się dwie intrygujące płyty prezentujące współczesne spojrzenie na twórczość tych dwóch wielkich kompozytorów.    

KR026_front

Steve Reich / Ensemble Avantgarde – „Four Organs/Phase Patterns/Pendulum Music” (05.12.2014/wznowienie: kwiecień 2015, Karlrecords)

Widocznie było spore zainteresowanie albumem „Four Organs/Phase Patterns/Pendulum Music” kolektywu z Lipska Ensemble Avantgarde: Steffen Schleiermacher (organy, fortepian, elektronika), Josef Christof (organy, fortepian), Michael Obst (organy), Klaus Steffes-Holländer (organy), Stefan Stopora (maracas) i Martin Demmler (elektronika), skoro w kwietniu będziemy mieć wznowienie tego materiału. Niemieccy muzycy wzięli na warsztat trzy wczesne kompozycje („Four Organs”, „Pendulum Music 1, 2”, „Phase Patterns”) Steve’a Reicha z lat 1968 – 1970. Warto zestawić i porównać oryginale wersje tych nagrań, jakie znajdziemy na płytach Reicha, z tym, co prezentują członkowie Ensemble Avantgarde.

Strona Karlrecords »Profil na Facebooku »

Bozzini Quartet - okładka Quatuor Bozzini – „John Cage: Four” (grudzień 2014, Collection QB)

Niezwykle ceniony kanadyjski kwartet smyczkowy Quatuor Bozzini: Clemens Merkel (skrzypce), Alissa Cheung (skrzypce), Stéphanie Bozzini (altówka), Isabelle Bozzini (wiolonczela), sięga po trzy różne nagrania Johna Cage’a. Pierwsza kompozycja to „String Quartet in Four Parts (1949-50)”. W tamtym okresie Cage odchodził od typowej funkcji kompozytora i jednocześnie wcielał się w postać, która pozwoli mu przedstawić swoją twórczość bez większych emocjonalnych i narracyjnych intencji. Kilka dekad później stworzył „Thirty Pieces for String Quartet (1983)”, z kolei w tym utworze Cage położył spory nacisk na określone sekwencje działań w określonych ramach czasowych. Zaś w 1989 roku Amerykanin napisał „Four” – prace nad tym dziełem rozpoczął już w 1987 roku i prowadził aż do śmierci w 1992 roku. Znakomite interpretacje tych kompozycji znajdziecie na albumie „John Cage: Four”. Materiał zarejestrowano w kwietniu 2014 roku podczas koncertów w Montrealu.

Strona Quartet Bozzini »Profil na Facebooku »Strona actuellecd »

 

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

1 Komentarz

  1. Tut

    Kwartet znakomity