The Primitive Painter – The Primitive Painter
Paweł Gzyl:

Dźwiękowy klejnot z dawnej epoki.

DIVVAS – Challenger Deep
Łukasz Komła:

W głębinach myśli.

The Exaltics & Heinrich Mueller – Dimensional Shifting
Paweł Gzyl:

Mistrzowska wersja detroitowego electro.

Julius Aglinskas – Daydreamer
Łukasz Komła:

W ambientowym zastygnięciu.

Soft Boi – So Nice
Paweł Gzyl:

O miłości w rytmie downtempo.

Ehh hahah – House ze skrzypcami w tle
Jarek Szczęsny:

Pod znakiem internetu.

Alva Noto – Xerrox Vol. 4
Mateusz Piżyński:

Czwarta odsłona cyklu Xerrox, na którą przyszło nam czekać pięć lat.

Various Artists – Kern Vol. 5 Mixed By Helena Hauff
Paweł Gzyl:

„For those who knows”

Amnesia Scanner – Tearless
Paweł Gzyl:

Finowie serwują miłosne ballady.

Michael Lightborne – Ring Road Ring
Łukasz Komła:

Dźwiękowy świat obwodnicy w Coventry.

Christine Ott – Chimères (pour ondes Martenot)
Jarek Szczęsny:

Geometria dźwięków.

Deadbeat And Paul St. Hilaire – 4 Quarters Of Love And Modern Lash
Paweł Gzyl:

Scott i Paul medytują.

Vysoké Čelo – Űrkutatás
Jarek Szczęsny:

Grzechem byłoby nie skorzystać.

Ellen Allien – AurAA
Paweł Gzyl:

Hołd dla czasów, kiedy techno i trance były jednym.



Steve Reich i John Cage – w nowej odsłonie

Pod koniec 2014 roku pojawiły się dwie intrygujące płyty prezentujące współczesne spojrzenie na twórczość tych dwóch wielkich kompozytorów.    

KR026_front

Steve Reich / Ensemble Avantgarde – „Four Organs/Phase Patterns/Pendulum Music” (05.12.2014/wznowienie: kwiecień 2015, Karlrecords)

Widocznie było spore zainteresowanie albumem „Four Organs/Phase Patterns/Pendulum Music” kolektywu z Lipska Ensemble Avantgarde: Steffen Schleiermacher (organy, fortepian, elektronika), Josef Christof (organy, fortepian), Michael Obst (organy), Klaus Steffes-Holländer (organy), Stefan Stopora (maracas) i Martin Demmler (elektronika), skoro w kwietniu będziemy mieć wznowienie tego materiału. Niemieccy muzycy wzięli na warsztat trzy wczesne kompozycje („Four Organs”, „Pendulum Music 1, 2”, „Phase Patterns”) Steve’a Reicha z lat 1968 – 1970. Warto zestawić i porównać oryginale wersje tych nagrań, jakie znajdziemy na płytach Reicha, z tym, co prezentują członkowie Ensemble Avantgarde.

Strona Karlrecords »Profil na Facebooku »

Bozzini Quartet - okładka Quatuor Bozzini – „John Cage: Four” (grudzień 2014, Collection QB)

Niezwykle ceniony kanadyjski kwartet smyczkowy Quatuor Bozzini: Clemens Merkel (skrzypce), Alissa Cheung (skrzypce), Stéphanie Bozzini (altówka), Isabelle Bozzini (wiolonczela), sięga po trzy różne nagrania Johna Cage’a. Pierwsza kompozycja to „String Quartet in Four Parts (1949-50)”. W tamtym okresie Cage odchodził od typowej funkcji kompozytora i jednocześnie wcielał się w postać, która pozwoli mu przedstawić swoją twórczość bez większych emocjonalnych i narracyjnych intencji. Kilka dekad później stworzył „Thirty Pieces for String Quartet (1983)”, z kolei w tym utworze Cage położył spory nacisk na określone sekwencje działań w określonych ramach czasowych. Zaś w 1989 roku Amerykanin napisał „Four” – prace nad tym dziełem rozpoczął już w 1987 roku i prowadził aż do śmierci w 1992 roku. Znakomite interpretacje tych kompozycji znajdziecie na albumie „John Cage: Four”. Materiał zarejestrowano w kwietniu 2014 roku podczas koncertów w Montrealu.

Strona Quartet Bozzini »Profil na Facebooku »Strona actuellecd »

 

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

1 Komentarz

  1. Tut

    Kwartet znakomity