Sarathy Korwar – More Arriving
Jarek Szczęsny:

Muzyka migracji.

Sandro Perri – Soft Landing
Jarek Szczęsny:

Chłód melodii.

Rhys Fulber – Ostalgia
Paweł Gzyl:

„I’m living in the 80s”

IRAH – Diamond Grid
Przemysław Solski:

Siatka utkana z ciekawości.

Strycharski Kacperczyk Szpura – I love you SDSS
Jarek Szczęsny:

Oglądanie nerwów.

!!! (Chk Chk Chk) – Wallop
Mateusz Piżyński:

Ciężkość punka z lekkością funka.

cover
Barker – Utility
Paweł Gzyl:

Transhumanistyczne przyjemności.

Monya – Straight Ahead
Paweł Gzyl:

Industrialne techno o pozytywnej energii.

Wojciech Golczewski – The Priests Of Hiroshima
Jarek Szczęsny:

Ścieżka dźwiękowa dla ery atomowej.

Múm – Yesterday Was Dramatic – Today Is OK
Paweł Gzyl:

Klasyk emotroniki.

Hildur Guðnadóttir – Chernobyl (OST)
Jarek Szczęsny:

Wyobrazić sobie niewyobrażalne.

Pruski – Black Birds
Jarek Szczęsny:

Wyszlifowany onyks.

Jaromir Kamiński, Rafał Warszawski, Palms Palms, Break Janek
Ania Pietrzak:

Beats & breaks idealne na koniec wakacji…

Lech Nienartowicz – Wrażenia i Mechanizmy
Jarek Szczęsny:

Pierwsze wrażenie.



Steve Reich i John Cage – w nowej odsłonie

Pod koniec 2014 roku pojawiły się dwie intrygujące płyty prezentujące współczesne spojrzenie na twórczość tych dwóch wielkich kompozytorów.    

KR026_front

Steve Reich / Ensemble Avantgarde – „Four Organs/Phase Patterns/Pendulum Music” (05.12.2014/wznowienie: kwiecień 2015, Karlrecords)

Widocznie było spore zainteresowanie albumem „Four Organs/Phase Patterns/Pendulum Music” kolektywu z Lipska Ensemble Avantgarde: Steffen Schleiermacher (organy, fortepian, elektronika), Josef Christof (organy, fortepian), Michael Obst (organy), Klaus Steffes-Holländer (organy), Stefan Stopora (maracas) i Martin Demmler (elektronika), skoro w kwietniu będziemy mieć wznowienie tego materiału. Niemieccy muzycy wzięli na warsztat trzy wczesne kompozycje („Four Organs”, „Pendulum Music 1, 2”, „Phase Patterns”) Steve’a Reicha z lat 1968 – 1970. Warto zestawić i porównać oryginale wersje tych nagrań, jakie znajdziemy na płytach Reicha, z tym, co prezentują członkowie Ensemble Avantgarde.

Strona Karlrecords »Profil na Facebooku »

Bozzini Quartet - okładka Quatuor Bozzini – „John Cage: Four” (grudzień 2014, Collection QB)

Niezwykle ceniony kanadyjski kwartet smyczkowy Quatuor Bozzini: Clemens Merkel (skrzypce), Alissa Cheung (skrzypce), Stéphanie Bozzini (altówka), Isabelle Bozzini (wiolonczela), sięga po trzy różne nagrania Johna Cage’a. Pierwsza kompozycja to „String Quartet in Four Parts (1949-50)”. W tamtym okresie Cage odchodził od typowej funkcji kompozytora i jednocześnie wcielał się w postać, która pozwoli mu przedstawić swoją twórczość bez większych emocjonalnych i narracyjnych intencji. Kilka dekad później stworzył „Thirty Pieces for String Quartet (1983)”, z kolei w tym utworze Cage położył spory nacisk na określone sekwencje działań w określonych ramach czasowych. Zaś w 1989 roku Amerykanin napisał „Four” – prace nad tym dziełem rozpoczął już w 1987 roku i prowadził aż do śmierci w 1992 roku. Znakomite interpretacje tych kompozycji znajdziecie na albumie „John Cage: Four”. Materiał zarejestrowano w kwietniu 2014 roku podczas koncertów w Montrealu.

Strona Quartet Bozzini »Profil na Facebooku »Strona actuellecd »

 

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

1 Komentarz

  1. Tut

    Kwartet znakomity