Jacaszek – Music For Film
Mateusz Piżyński:

To nie jest soundtrack, chociaż…

Sleeparchive – Trust
Paweł Gzyl:

Techno sprowadzone do loopów.

Trampique – Life Outside The Mirror
Jarek Szczęsny:

Melancholia codzienności.

Jan Wagner – Kapitel
Łukasz Komła:

Autentyczna bruzda.

Ian William Craig – Red Sun Through Smoke
Jarek Szczęsny:

Mgnienia poczucia straty.

Christian Löffler – Lys
Paweł Gzyl:

Piosenka jest dobra na wszystko?

Various Artists – Velvet Desert Music Vol. 2
Paweł Gzyl:

Soundtrack do współczesnego „acid westernu”.

Skalpel – Highlight
Bartek Woynicz:

Balsam na czas zarazy.

Electric Indigo – Ferrum
Paweł Gzyl:

W atomowym silosie.

Stian Westerhus – Redundance
Jarek Szczęsny:

Ucieczka od tradycyjnych piosenek.

Immortal Onion – XD [Experience Design]
Jarek Szczęsny:

Nie spodziewałem się ich tam spotkać.

Moses Sumney – græ Part 1
Jarek Szczęsny:

Przestrzeń okrojona ze skrajności.

Blind Boy De Vita – Cumpà
Łukasz Komła:

Z cienia w ogień!

Camea – Dystopian Love
Paweł Gzyl:

Futurystycznie i kobieco.



Steve Reich i John Cage – w nowej odsłonie

Pod koniec 2014 roku pojawiły się dwie intrygujące płyty prezentujące współczesne spojrzenie na twórczość tych dwóch wielkich kompozytorów.    

KR026_front

Steve Reich / Ensemble Avantgarde – „Four Organs/Phase Patterns/Pendulum Music” (05.12.2014/wznowienie: kwiecień 2015, Karlrecords)

Widocznie było spore zainteresowanie albumem „Four Organs/Phase Patterns/Pendulum Music” kolektywu z Lipska Ensemble Avantgarde: Steffen Schleiermacher (organy, fortepian, elektronika), Josef Christof (organy, fortepian), Michael Obst (organy), Klaus Steffes-Holländer (organy), Stefan Stopora (maracas) i Martin Demmler (elektronika), skoro w kwietniu będziemy mieć wznowienie tego materiału. Niemieccy muzycy wzięli na warsztat trzy wczesne kompozycje („Four Organs”, „Pendulum Music 1, 2”, „Phase Patterns”) Steve’a Reicha z lat 1968 – 1970. Warto zestawić i porównać oryginale wersje tych nagrań, jakie znajdziemy na płytach Reicha, z tym, co prezentują członkowie Ensemble Avantgarde.

Strona Karlrecords »Profil na Facebooku »

Bozzini Quartet - okładka Quatuor Bozzini – „John Cage: Four” (grudzień 2014, Collection QB)

Niezwykle ceniony kanadyjski kwartet smyczkowy Quatuor Bozzini: Clemens Merkel (skrzypce), Alissa Cheung (skrzypce), Stéphanie Bozzini (altówka), Isabelle Bozzini (wiolonczela), sięga po trzy różne nagrania Johna Cage’a. Pierwsza kompozycja to „String Quartet in Four Parts (1949-50)”. W tamtym okresie Cage odchodził od typowej funkcji kompozytora i jednocześnie wcielał się w postać, która pozwoli mu przedstawić swoją twórczość bez większych emocjonalnych i narracyjnych intencji. Kilka dekad później stworzył „Thirty Pieces for String Quartet (1983)”, z kolei w tym utworze Cage położył spory nacisk na określone sekwencje działań w określonych ramach czasowych. Zaś w 1989 roku Amerykanin napisał „Four” – prace nad tym dziełem rozpoczął już w 1987 roku i prowadził aż do śmierci w 1992 roku. Znakomite interpretacje tych kompozycji znajdziecie na albumie „John Cage: Four”. Materiał zarejestrowano w kwietniu 2014 roku podczas koncertów w Montrealu.

Strona Quartet Bozzini »Profil na Facebooku »Strona actuellecd »

 

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

1 Komentarz

  1. Tut

    Kwartet znakomity