Giant Swan – Giant Swan
Paweł Gzyl:

Czy znany ze świetnych koncertów duet sprawdził się również w studiu?

Floating Spectrum – A Point Between
Jarek Szczęsny:

Cyfrowy pomnik przyrody.

Bleu Roi – Dark/Light
Łukasz Komła:

Wiosną ubiegłego roku wsłuchiwaliśmy się w singiel szwajcarskiego projektu Bleu Roi, a przed kilkoma dniami ukazała się ich nowa EP-ka „Dark/Light”, którą przybliżamy i jednocześnie o niej rozmawiamy z Jennifer Jans.

Traversable Wormhole – Regions Of Time
Paweł Gzyl:

Adam X wraca do projektu sprzed dekady.

Sudan Archives – Athena
Jarek Szczęsny:

Do diabła z dobrymi radami.

Planetary Assault Systems – Plantae
Paweł Gzyl:

W stronę psychodelii.

Sleep D – Rebel Force
Paweł Gzyl:

Muzyczny zapach minionego lata.

Levitation Orchestra – Inexpressible Infinity
Jarek Szczęsny:

Podpalacze wzniecają eutymię.

Innercity Ensemble – IV
Jarek Szczęsny:

Luz i bogactwo.

Grischa Lichtenberger – RE:PHGRP
Paweł Gzyl:

Free jazz w „rasterowej” wersji.

Jónsi & Alex Somers – Lost and Found
Jarek Szczęsny:

Dla przyjemnego słuchania.

Conforce – Dawn Chorus
Paweł Gzyl:

Mistrzowski popis holenderskiego producenta.

Tunes Of Negation – Reach The Endless Sea
Jarek Szczęsny:

Problem leży gdzie indziej.

BNNT is Jacek Sienkiewicz – Multiversion #5
Jarek Szczęsny:

Część piąta – finał.



Ash Koosha – GUUD

43 minuty eksperymentów, które otworzą Wam głowę

Londyński producent irańskiego pochodzenia – Ash Koosha – wydaje muzykę, której nie da się wpisać w ramy żadnego gatunku. Artysta, tworząc swój międzygalaktyczny dźwiękowy kolaż, łączy pozornie niepasujące do siebie elementy i, podobnie jak Amnesia Scanner, w ciekawy sposób łamie przyjęte w elektronice konwencje. Irańczyk od małego interesował się zarówno brzmieniem i tworzeniem muzyki klasycznej, jak i produkcji komputerowych, co sprawiło, że poznawszy muzyczne schematy, może swobodnie z nich czerpać, ale tak samo z nimi polemizować.

Jednym z pomysłów, które Koosha wprowadza w GUUD i chce kontynuować w kolejnych projektach, jest „nanokompozycja”. Urodziła się ona w głowie Irańczyka z inspiracji nanotechnologią i kwantami. Produkcje, które słyszymy złożone są z dziesiatek nanoeksperymentów, które zostają połączone w całość i okraszone połamanym rytmem. To właśnie rytm, abstrakcyjne melodie, przetworzony komputerowo głos, blipy, odgłosy uderzeń dają wrażenie świeżości, obcowania z czymś międzygatunkowym. A dzięki temu, że owe struktury ulegają ciągłym zmianom, dzieło pobudza zmysły słuchacza ze zdwojoną siłą.

Tracklista:

01. I Feel That
02. Could
03. GUUD
04. Bo Bo Bones
05. Stain
06. JamJamJam
07. Kernel
08. Other
09. Phorever
10. Mast
11. SlamSlamSlam
12. Wait
13. Tash Tack
14. Le Lick It
15. XXXL
16. Harbour

Olde English Spelling Bee | 2015

ASH KOOSHA / SOUNDCLOUD
OESB / SOUNDCLOUD

 

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.