Fumiya Tanaka – Right Moment
Paweł Gzyl:

Spójna całość zbudowana z kontrastowych elementów.

Król – Nieumiarkowania
Jarek Szczęsny:

Nie chce nam mówić niczego wprost.

Burial – Tunes 2011-2019
Jarek Szczęsny:

Brama do innej rzeczywistości.

Zaumne – Contact
Jarek Szczęsny:

Niezwykła bliskość.

Various Artists – Consortium Vol. 1
Paweł Gzyl:

Z Albanii do Detroit.

ARRM – II
Jarek Szczęsny:

Dzieło spokoju.

Floating Points – Crush
Jarek Szczęsny:

Stare w służbie nowoczesności.

Stefan Goldmann – Veiki
Paweł Gzyl:

Najbardziej taneczny materiał niemieckiego producenta.

True – Made Of Glass
Łukasz Komła:

Pod rękę ze smutkiem i tańczmy!

Akwizgram – Nü romantik
Jarek Szczęsny:

Próg do przeskoczenia jest niewielki.

Claro Intelecto – In Vitro – Volume 1 & 2
Paweł Gzyl:

Piękna, ale niemodna muzyka.

Paweł Doskocz / Vasco Trilla – Hajstra
Jarek Szczęsny:

Nieprawidłowości w działaniu zmysłów.

Stenny – Upsurge
Paweł Gzyl:

Połamane rytmy zanurzone w ambiencie.

Justyna Steczkowska – Maria Magdalena. All Is One
Przemysław Solski:

Wędrówka duszy.



Variant – Dreaming Thru Vector (Reprise)

Majestatyczne piękno żywego dźwięku.


Wydany w ubiegłym roku nowy album projektu Variant – „Dreaming Thru Vector” – był owocem manipulacji dokonanych na zbiorze dźwięków wykorzystywanych przez Stephena Hitchella, a opublikowanych pod tytułem „Echoes In Space”. Materiał został stworzony na modularnych syntezatorach i nagrany bezpośrednio na taśmę magnetofonową.

Teraz obie kompozycje składające się na „Dreaming Thru Vector” wracają do nas – ale w formie reinterpretacji stworzonych na żywo. Oba utwory zostały wykonane przez swego twórcę podczas ubiegłorocznego Halloween w ramach prywatnego wieczoru w galerii sztuki w Ann Arbour. Teraz dostajemy je na płycie – „Reprise”.

„Flux (Reprise)” ma stonowany charakter. Na pierwszym planie znajduje się przestrzenny strumień szumu – który prowadzi kompozycję od początku do końca. Rytmika zostaje radykalnie stonowana. Owszem – w dalekim tle pulsuje miarowy bit o mocno zbasowanym tonie, ale raz za razem zalewają go kaskady metalicznych akordów o dubowej proweniencji.

„Foil (Reprsie)” zaczyna się od razu bardziej dynamicznie. Chrzęszczący rytm z czasem nabiera większej mocy – najpierw oplatają go szeleszczące hi-haty, potem zostaje on mocno zbasowany, aż wreszcie podbijają go spogłosowane conga. Mimo to nagranie ma skrajnie minimalistyczny charakter – bo poza rytmem składają się nań jedynie fale dronowych wyziewów.

Mimo, że oba nagrania pochodzą z Halloween, nie wnoszą ze sobą żadnego niepokoju. Jest w nich typowa dla projektu Variant majestatyczna wzniosłość, wynikająca z kontemplacyjnego charakteru muzyki. Stephenowi Hitchellowi jak chyba żadnemu innemu twórcy współczesnej elektroniki udaje się bowiem oddać nieprzemijające piękno zdubowanego dźwięku. Posłuchajcie tylko „Dreaming Thru Vector (Reprise)”.

Echospace 2015

www.echospacedetroit.com

www.echospacedetroit.bandcamp.com

www.facebook.com/echospace

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

1 Komentarz

  1. Krystian Zakrzewski

    Troszku pachnie dobrym wujkiem Deadbeatem 😉 Primordia?