Jacaszek – Music For Film
Mateusz Piżyński:

To nie jest soundtrack, chociaż…

Sleeparchive – Trust
Paweł Gzyl:

Techno sprowadzone do loopów.

Trampique – Life Outside The Mirror
Jarek Szczęsny:

Melancholia codzienności.

Jan Wagner – Kapitel
Łukasz Komła:

Autentyczna bruzda.

Ian William Craig – Red Sun Through Smoke
Jarek Szczęsny:

Mgnienia poczucia straty.

Christian Löffler – Lys
Paweł Gzyl:

Piosenka jest dobra na wszystko?

Various Artists – Velvet Desert Music Vol. 2
Paweł Gzyl:

Soundtrack do współczesnego „acid westernu”.

Skalpel – Highlight
Bartek Woynicz:

Balsam na czas zarazy.

Electric Indigo – Ferrum
Paweł Gzyl:

W atomowym silosie.

Stian Westerhus – Redundance
Jarek Szczęsny:

Ucieczka od tradycyjnych piosenek.

Immortal Onion – XD [Experience Design]
Jarek Szczęsny:

Nie spodziewałem się ich tam spotkać.

Moses Sumney – græ Part 1
Jarek Szczęsny:

Przestrzeń okrojona ze skrajności.

Blind Boy De Vita – Cumpà
Łukasz Komła:

Z cienia w ogień!

Camea – Dystopian Love
Paweł Gzyl:

Futurystycznie i kobieco.



Sathönay

Jest nowa EP-ka od Sathönay’ego!

Sathönay to solowy projekt Nico Poissona pochodzącego z Lyonu. Należy go kojarzyć również z zespołem NED. Pod koniec lat 90. założył oficynę S.K Records. Dopiero kilka lat temu Poisson zaczął wydawać swoje płyty pod pseudonimem Sathönay. Jego twórczość w dużej mierze opiera się na orientalnych brzmieniach. Francuz gra na elektrycznym Sazie, czyli na tureckim instrumencie przypominającym lutnię, a także wykorzystuje automaty perkusyjne. Oba te elementy znakomicie łączą się z wielowarstwowymi partiami wokalnymi.

Wprawdzie EP-ka „Gaziosmanpasa” (Atypeek Music / S.K. Records) pojawiła się w 2012 roku, ale teraz dostajemy rozszerzony materiał o jedno nagranie, pt. „Aventure 3”. Poisson nie zamyka się na współpracę z innymi artystami i stara się rozbudować swoje przedsięwzięcie, więc warto czekać na nową muzykę Sathönay’ego rozpisaną na większy skład. Na „Gaziosmanpasa” z jednej strony Poisson podąża w stronę neofolku/folku z okolic Current 93, Vica Chesnutta i Jozefa van Wissema, a z drugiej – orientalny sznyt (turecki) w zestawieniu z elektroniką (blisko niekiedy do kosmische musik/krautrocka) i psychodelią układają się w wysublimowaną całość.

 

Oficjalna strona artysty »Profil na Facebooku »Słuchaj na Soundcloud »Profil na BandCamp »

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.