Various Artists – X – Ten Years Of Artefacts
Paweł Gzyl:

Techno w swej najbardziej pomysłowej wersji.

Julek Płoski – śpie
Jarek Szczęsny:

Coś nowego.

Karenn – Grapefruit Regret
Paweł Gzyl:

Pariah i Blawan improwizują.

Moor Mother – Analog Fluids Of Sonic Black Holes
Jarek Szczęsny:

Hałas i chaos.

Jazz Band Młynarski-Masecki – Płyta z zadrą w sercu
Jarek Szczęsny:

Jedna dla wszystkich.

Shapednoise – Aesthesis
Paweł Gzyl:

Nieznane mutacje basowych brzmień.

A Winged Victory for the Sullen – „The Undivided Five”
Mateusz Piżyński:

Ambientowe nowości z Ninja Tune

Enchanted Hunters – Dwunasty Dom
Krzysiek Stęplowski:

Czasem naprawdę warto czekać. Warto wypatrywać, nawet latami, jeśli tylko cierpliwość nagrodzona ma być w taki sposób.

Ecnahnted Hunters Dwunasty Dom
Rrose – Hymn To Moisture
Paweł Gzyl:

Techno w stylu Marcela Duchampa.

Trzaska/Mazurkiewicz/Szpura – North Meridian
Jarek Szczęsny:

Można się spocić od samego słuchania.

Giant Swan – Giant Swan
Paweł Gzyl:

Czy znany ze świetnych koncertów duet sprawdził się również w studiu?

Floating Spectrum – A Point Between
Jarek Szczęsny:

Cyfrowy pomnik przyrody.

Bleu Roi – Dark/Light
Łukasz Komła:

Wiosną ubiegłego roku wsłuchiwaliśmy się w singiel szwajcarskiego projektu Bleu Roi, a przed kilkoma dniami ukazała się ich nowa EP-ka „Dark/Light”, którą przybliżamy i jednocześnie o niej rozmawiamy z Jennifer Jans.

Traversable Wormhole – Regions Of Time
Paweł Gzyl:

Adam X wraca do projektu sprzed dekady.



Seabuckthorn

Twórczość Seabuckthorna to lektura obowiązkowa dla miłośników gitary akustycznej i fingerpickingu.

Andy Cartwright

Seabuckthorn to solowy projekt brytyjskiego gitarzysty Andy’ego Cartwrighta. Artysta wydaje swoje płyty od 2008 roku. Do tej pory opublikował sześć albumów. Tworzy w oparciu o brzmienie gitary rezofonicznej (6- i 12-strunowej), a także używa wielu efektów. W znakomity sposób łączy technikę fingerpickingu z otwartymi strojami i minimalistyczną elektroniką, która na całe szczęście nie jest dominującym składnikiem kompozycji Cartwrighta. Najważniejsze pozostają gitarowe melodie kojarzące się z mrocznymi zakątkami amerykańskich prerii, co też potwierdza jego tegoroczny longplay „They Haunted Most Thickly” (czerwiec 2015 | Bookmaker Records). Wielowarstwowe utwory Brytyjczyka są pieczołowicie przemyślane, gdzie psych-folk bliski Jamesa Blackshawa miesza się niekiedy z ambientową stylistyką, a z kolei takie połączenie przypomina mi dokonania Garetha Dicksona. Oczywiście, słychać u Seabuckthorna również wpływy Robbie’ego Basho, Michaela Chapmana, Jacka Rose’a czy Zaka Rilesa.

 

Strona Facebook Seabuckthorna »Słuchaj na Soundcloud »Profil na BandCamp »Strona Bookmaker Records »Profil na Facebooku »Profil na BandCamp »

 

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze