Shed – Oderbruch
Paweł Gzyl:

Szperając w zbiorowej pamięci.

KTLH – Azathoth
Jarek Szczęsny:

Egzorcyści będą mieć pełne ręce roboty.

Koenraad Ecker & Frederik Meulyzer – Carbon
Paweł Gzyl:

Wizyta na Spitsbergenie.

Planetary Assault Systems – Live At Cocoon Ibiza
Paweł Gzyl:

Techno z saksofonem? Czemu nie!

Olo Walicki & Jacek Prościński – Llovage
Jarek Szczęsny:

Uciekająca sekcja rytmiczna.

Abul Mogard – Kimberlin
Maciej Kaczmarski:

Elegia na odejście.

Tobias Preisig – Diver
Łukasz Komła:

Skoncentrowana powódź.

Lee Gamble – Exhaust (Flush Real Pharynx Part 2)
Paweł Gzyl:

Powrót do korzeni.

Various Artists – Pop Ambient 2020
Paweł Gzyl:

Ambient jak skała.

FKA Twigs – Magdalene
Jarek Szczęsny:

Jedno płuco.

Sarin – Moral Cleansing
Paweł Gzyl:

EBM wyszlifowany na najwyższy połysk.

Mary Komasa – Disarm
Przemysław Solski:

Rozbrójmy się.

Black Sea Dahu – No Fire in the Sand
Łukasz Komła:

Tonąc w lekkości.

DJ Shadow – Our Pathetic Age
Jarek Szczęsny:

Ilość nie przekłada się na jakość.



Andrew Weathers Ensemble

Andrew Weathers i jego niezwykły Ensemble!

Zgodnie z obietnicą z poprzedniego wpisu dotyczącego kaset z wytwórni Constellation Tatsu, gdzie pisałem, że będzie kilka słów o trzeciej płycie kolektywu Andrew Weathers Ensemble – „Fuck Everybody You Can Do Anything” (01.06.2015 | Full Spectrum). Szesnastoosobowy zespół (m.in. w składzie Blaine Todd i Scott Siler) zawsze zaskakuje swoją świeżością w podejściu. Z jednej strony do dekonstruowania tradycyjnych form (folk, blues, country), a z drugiej – każdorazowo tworzą nowe przestrzenie bazując na tradycji. Ale Weathers nie byłby sobą, gdyby nie fakt, że jako muzyczny poszukiwacz lubi nieustannie coś zmieniać, przestawiać i dogrywać.

Na albumie „Fuck Everybody You Can Do Anything” natkniemy się na jego wokale przepuszczone przez efekty, które mogą delikatnie kojarzyć się z Jamesem Blake’em, z tą różnicą, że Weathers nie porzuca kowbojskiego kapelusza i przeplata wokalny r’n’b z folkiem. Tego typu zabiegi tylko potwierdzają, że jego świadomość i wyczucie kompozytorskiej stale rośną. Myślę, że w kwestii aranżowania instrumentów smyczkowych Andrew Weathers mógłby spokojnie dogadać się z Duane’em Pitre.

 

Oficjalna strona artysty »Profil na Facebooku »Profil na BandCamp » Strona Full Spectrum »Profil na Facebooku »Profil na BandCamp »

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.