Jazz Band Młynarski-Masecki – Płyta z zadrą w sercu
Jarek Szczęsny:

Jedna dla wszystkich.

Shapednoise – Aesthesis
Paweł Gzyl:

Nieznane mutacje basowych brzmień.

A Winged Victory for the Sullen – „The Undivided Five”
Mateusz Piżyński:

Ambientowe nowości z Ninja Tune

Enchanted Hunters – Dwunasty Dom
Krzysiek Stęplowski:

Czasem naprawdę warto czekać. Warto wypatrywać, nawet latami, jeśli tylko cierpliwość nagrodzona ma być w taki sposób.

Ecnahnted Hunters Dwunasty Dom
Rrose – Hymn To Moisture
Paweł Gzyl:

Techno w stylu Marcela Duchampa.

Trzaska/Mazurkiewicz/Szpura – North Meridian
Jarek Szczęsny:

Można się spocić od samego słuchania.

Giant Swan – Giant Swan
Paweł Gzyl:

Czy znany ze świetnych koncertów duet sprawdził się również w studiu?

Floating Spectrum – A Point Between
Jarek Szczęsny:

Cyfrowy pomnik przyrody.

Bleu Roi – Dark/Light
Łukasz Komła:

Wiosną ubiegłego roku wsłuchiwaliśmy się w singiel szwajcarskiego projektu Bleu Roi, a przed kilkoma dniami ukazała się ich nowa EP-ka „Dark/Light”, którą przybliżamy i jednocześnie o niej rozmawiamy z Jennifer Jans.

Traversable Wormhole – Regions Of Time
Paweł Gzyl:

Adam X wraca do projektu sprzed dekady.

Sudan Archives – Athena
Jarek Szczęsny:

Do diabła z dobrymi radami.

Planetary Assault Systems – Plantae
Paweł Gzyl:

W stronę psychodelii.

Sleep D – Rebel Force
Paweł Gzyl:

Muzyczny zapach minionego lata.

Levitation Orchestra – Inexpressible Infinity
Jarek Szczęsny:

Podpalacze wzniecają eutymię.



LLS & Kordian Trudny – LKLTS

Wyjątkowa kolaboracja. Specjalista od noise-electronic i ekspert od domowego lo-fi składają hołd miejskiej powszedniości.

Ten pierwszy to Adam Mańkowski, łodzianin, od roku 2006 nagrywający pod szyldem Limited Liability Sounds. Drugi, Maciej Domagalski, od niedawna katowiczanin, to spiritus movens projektu Kordian Trudny. Wspólne dzieło obu panów stanowi próbę uchwycenia i opisania dźwiękiem nieprzewidywalnej codzienności miast, które reprezentują. Artyści unikają przy tym wykorzystywania naturalnych odgłosów miejskiej przestrzeni. Swoje kompozycje opierają na zdewastowanych cyfrowo syntezatorowych frazach oraz zapętlonych szumach, trzaskach, piskach, szmerach i śpiewach.

Materiał zawiera 10 osadzonych w estetyce glitchu miniatur, w których – jak czytamy w notce towarzyszącej albumowi – zaszyfrowano bardzo konkretne historie i przemyślenia. Jedynym kluczem do interpretacji całości pozostawionym słuchaczom przez Maćka i Adama, są tytuły poszczególnych utworów, będące skrótami nazw wybranych dzielnic Katowic i Łodzi. Powstała z nich mapa wskazuje miejsca, których codzienny rytm najmocniej zainspirował twórców podczas komponowania. Dla Kordiana były to: Koszutka, Bogucice, Brynów, Giszowiec i Ligota, dla LLS: Bałuty, Widzew, Dąbrowa, Polesie i Retkinia.

LKLTS przypomina nieco stare, czarno-białe pocztówki. Wyblakłe i niewyraźne (zupełnie jak fotografia zdobiąca okładkę wydawnictwa autorstwa Natalie Loginovej), a jednocześnie niesamowicie tajemnicze i intrygujące. Taka właśnie wydaje się muzyka, którą serwuje duet Mańkowski-Domagalski. Jej urok bezsprzecznie tkwi w niedopowiedzeniach.

Dodam jeszcze, że album ukazał się w połowie stycznia tego roku wyłącznie w wersji cyfrowej. Opublikował go istniejący od września 2015 r. bydgoski netlabel Plexus Of Infinity prowadzony przez Maksymiliana Gwincińskiego (m.in. Trap Brothers, Goonfellas, Szewcy, Gwinciński/Kaliski/Majewski, Hash) i Adama Kempę (Małe Ptaszki, Kempa Lubiewski).

Kordian Trudny Facebook

Limited Liability Sounds

 

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.