Fabrizio Rat – Shades Of Blue
Paweł Gzyl:

Modularna polifonia.

Long Arm – Silent Opera
Jarek Szczęsny:

Trip-hop nigdzie nie odszedł.

Jeff Parker & The New Breed – Suite For Max Brown
Łukasz Komła:

Projekcja magicznych obrazów.

Various Artists – Air Texture Vol. VII
Paweł Gzyl:

Rrose i Silent Servant serwują ambient? Niemożliwe!

Siavash Amini & Saåad – All Lanes Of Lilac Evening
Jarek Szczęsny:

Bez szwów.

Villaelvin – Headroof
Jarek Szczęsny:

Tylko bardziej.

Juno – Young Star
Jarek Szczęsny:

Infiltracja jazzu.

Lonker See – Hamza
Jarek Szczęsny:

Zawsze krok przed nami.

Men With Secrets – Psycho Romance And Other Spooky Ballads
Paweł Gzyl:

Erudycyjne ćwiczenie z ejtisowego electro.

Riverrun – The Same Silent Hill
Przemysław Solski:

Muzyka z krajobrazu.

Yogtze – Yogtze
Jarek Szczęsny:

Będzie filmowo.

Wacław Zimpel – Massive Oscillations
Jarek Szczęsny:

Letarg duchowy.

Hula – Shadowland
Paweł Gzyl:

Jak ambient przenikał industrial.

Nicolas Godin – Concrete and Glass
Mateusz Piżyński:

Elektroniczny aksamit, który już dobrze znamy.



LLS & Kordian Trudny – LKLTS

Wyjątkowa kolaboracja. Specjalista od noise-electronic i ekspert od domowego lo-fi składają hołd miejskiej powszedniości.

Ten pierwszy to Adam Mańkowski, łodzianin, od roku 2006 nagrywający pod szyldem Limited Liability Sounds. Drugi, Maciej Domagalski, od niedawna katowiczanin, to spiritus movens projektu Kordian Trudny. Wspólne dzieło obu panów stanowi próbę uchwycenia i opisania dźwiękiem nieprzewidywalnej codzienności miast, które reprezentują. Artyści unikają przy tym wykorzystywania naturalnych odgłosów miejskiej przestrzeni. Swoje kompozycje opierają na zdewastowanych cyfrowo syntezatorowych frazach oraz zapętlonych szumach, trzaskach, piskach, szmerach i śpiewach.

Materiał zawiera 10 osadzonych w estetyce glitchu miniatur, w których – jak czytamy w notce towarzyszącej albumowi – zaszyfrowano bardzo konkretne historie i przemyślenia. Jedynym kluczem do interpretacji całości pozostawionym słuchaczom przez Maćka i Adama, są tytuły poszczególnych utworów, będące skrótami nazw wybranych dzielnic Katowic i Łodzi. Powstała z nich mapa wskazuje miejsca, których codzienny rytm najmocniej zainspirował twórców podczas komponowania. Dla Kordiana były to: Koszutka, Bogucice, Brynów, Giszowiec i Ligota, dla LLS: Bałuty, Widzew, Dąbrowa, Polesie i Retkinia.

LKLTS przypomina nieco stare, czarno-białe pocztówki. Wyblakłe i niewyraźne (zupełnie jak fotografia zdobiąca okładkę wydawnictwa autorstwa Natalie Loginovej), a jednocześnie niesamowicie tajemnicze i intrygujące. Taka właśnie wydaje się muzyka, którą serwuje duet Mańkowski-Domagalski. Jej urok bezsprzecznie tkwi w niedopowiedzeniach.

Dodam jeszcze, że album ukazał się w połowie stycznia tego roku wyłącznie w wersji cyfrowej. Opublikował go istniejący od września 2015 r. bydgoski netlabel Plexus Of Infinity prowadzony przez Maksymiliana Gwincińskiego (m.in. Trap Brothers, Goonfellas, Szewcy, Gwinciński/Kaliski/Majewski, Hash) i Adama Kempę (Małe Ptaszki, Kempa Lubiewski).

Kordian Trudny Facebook

Limited Liability Sounds

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.