Giant Swan – Giant Swan
Paweł Gzyl:

Czy znany ze świetnych koncertów duet sprawdził się również w studiu?

Floating Spectrum – A Point Between
Jarek Szczęsny:

Cyfrowy pomnik przyrody.

Bleu Roi – Dark/Light
Łukasz Komła:

Wiosną ubiegłego roku wsłuchiwaliśmy się w singiel szwajcarskiego projektu Bleu Roi, a przed kilkoma dniami ukazała się ich nowa EP-ka „Dark/Light”, którą przybliżamy i jednocześnie o niej rozmawiamy z Jennifer Jans.

Traversable Wormhole – Regions Of Time
Paweł Gzyl:

Adam X wraca do projektu sprzed dekady.

Sudan Archives – Athena
Jarek Szczęsny:

Do diabła z dobrymi radami.

Planetary Assault Systems – Plantae
Paweł Gzyl:

W stronę psychodelii.

Sleep D – Rebel Force
Paweł Gzyl:

Muzyczny zapach minionego lata.

Levitation Orchestra – Inexpressible Infinity
Jarek Szczęsny:

Podpalacze wzniecają eutymię.

Innercity Ensemble – IV
Jarek Szczęsny:

Luz i bogactwo.

Grischa Lichtenberger – RE:PHGRP
Paweł Gzyl:

Free jazz w „rasterowej” wersji.

Jónsi & Alex Somers – Lost and Found
Jarek Szczęsny:

Dla przyjemnego słuchania.

Conforce – Dawn Chorus
Paweł Gzyl:

Mistrzowski popis holenderskiego producenta.

Tunes Of Negation – Reach The Endless Sea
Jarek Szczęsny:

Problem leży gdzie indziej.

BNNT is Jacek Sienkiewicz – Multiversion #5
Jarek Szczęsny:

Część piąta – finał.



Tiago Sousa

Portugalski pianista i kompozytor powraca z nowym albumem.

W ciągu ostatnich kilku lat Tiago Sousa stał się jednym z najbardziej interesujących oraz intrygujących muzyków na portugalskiej scenie muzyki improwizowanej/jazzowej/eksperymentalnej. Swoją przygodę z wydawaniem muzyki rozpoczął w 2006 roku wraz z założeniem netlabela Merzbau, gdzie też wypuścił swój pierwszy solowy materiał, pt. „Crepúsculo”. Dopiero płyta „Western Lands” (Resting Bell, 2008) przyniosła mu większy rozgłos. Następnie wyruszył w swoją pierwszą europejską trasą, dzieląc scenę z Shannon Wright, Vicem Chesnuttem czy Paulem Metzgerem. Na krążku „Insónia” (2009) do pianisty dołączyli perkusista Baltazar Molina i klarnecista Ricardo Ribeiro. Z kolei w 2012 roku pojawił się bardzo ciekawy projekt o nazwie Pão, w którym muzycy – Tiago Sousa, Pedro Sousa, Travassos, łączyli muzykę improwizowaną z elektroniką.

Sousa co jakiś czas nagrywa albumy napisane wyłącznie na fortepian. Jednym z przykładów jest „Samsara” (Immune Recordings, 2013). Na tegorocznym „Um Piano Nas Barricadas” (26.02.2016 | Discrepant) u boku Sousy (fortepian, harmonium) wystąpili: Rebecca Roth (harfa), Tó Trips (gitara), Ricardo Ribeiro (klarnet basowy, sopranowy) i Baltazar Molina (perkusja). Styl Portugalczyka wiedzie nas w przeróżne obszary, od muzyki filmowej („Bibliografia Theme”), pianistyki z elementami sonorystyki/improwizacji („Prelúdio no1”, „Imprevisto no3”), etnicznych akcentów („Imprevisto no2”), przez muzykę klasyczną („Pendulo”, „Almograve”), po piękny temat na harfę i fortepian („Insonia”).

 

Oficjalna strona artysty »Profil na Facebooku »Profil na BandCamp »Strona Discrepant »Profil na Facebooku »

 

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.