Rafael Anton Irisarri – Peripeteia
Jarek Szczęsny:

Ambient wagi ciężkiej.

Bouchons d’oreilles – Stray Dog with a Collar
Jarek Szczęsny:

W połowie drogi.

Chouk Bwa & The Ångströmers – Vodou Alé
Łukasz Komła:

Voodoo z przyszłości.

Ben Lukas Boysen – Mirage
Jarek Szczęsny:

Pokaz iluzji.

Siema Ziemia – Siema Ziemia
Jarek Szczęsny:

Dodatkowe skurcze mięśni.

Fluxion – Perspectives
Paweł Gzyl:

Nostalgia po grecku.

Lawrence English – Lassitude
Jarek Szczęsny:

Doskonała pustka.

Elysia Crampton – ORCORARA 2010
Jarek Szczęsny:

Niepowstrzymana losowość.

Kaitlyn Aurelia Smith – The Mosaic of Transformation
Jarek Szczęsny:

Cały zestaw radosnych nastrojów.

Phillip Sollman – Monophonie
Paweł Gzyl:

Muzyczna maszyneria.

Vladislav Delay & Sly Dunbar & Robbie Shakespeare – 500-Push-Up
Paweł Gzyl:

„Rakka” uzupełniona o dubowy puls.

Zguba – Pomór
Jarek Szczęsny:

Nieustający marsz kostuchy.

Richu M – House Of The Vaporising Sun
Bartek Woynicz:

Ten tytuł mówi wszystko.

Maenad Veyl – Reassessment
Paweł Gzyl:

Muzyka z sali operacyjnej.



Tiago Sousa

Portugalski pianista i kompozytor powraca z nowym albumem.

W ciągu ostatnich kilku lat Tiago Sousa stał się jednym z najbardziej interesujących oraz intrygujących muzyków na portugalskiej scenie muzyki improwizowanej/jazzowej/eksperymentalnej. Swoją przygodę z wydawaniem muzyki rozpoczął w 2006 roku wraz z założeniem netlabela Merzbau, gdzie też wypuścił swój pierwszy solowy materiał, pt. „Crepúsculo”. Dopiero płyta „Western Lands” (Resting Bell, 2008) przyniosła mu większy rozgłos. Następnie wyruszył w swoją pierwszą europejską trasą, dzieląc scenę z Shannon Wright, Vicem Chesnuttem czy Paulem Metzgerem. Na krążku „Insónia” (2009) do pianisty dołączyli perkusista Baltazar Molina i klarnecista Ricardo Ribeiro. Z kolei w 2012 roku pojawił się bardzo ciekawy projekt o nazwie Pão, w którym muzycy – Tiago Sousa, Pedro Sousa, Travassos, łączyli muzykę improwizowaną z elektroniką.

Sousa co jakiś czas nagrywa albumy napisane wyłącznie na fortepian. Jednym z przykładów jest „Samsara” (Immune Recordings, 2013). Na tegorocznym „Um Piano Nas Barricadas” (26.02.2016 | Discrepant) u boku Sousy (fortepian, harmonium) wystąpili: Rebecca Roth (harfa), Tó Trips (gitara), Ricardo Ribeiro (klarnet basowy, sopranowy) i Baltazar Molina (perkusja). Styl Portugalczyka wiedzie nas w przeróżne obszary, od muzyki filmowej („Bibliografia Theme”), pianistyki z elementami sonorystyki/improwizacji („Prelúdio no1”, „Imprevisto no3”), etnicznych akcentów („Imprevisto no2”), przez muzykę klasyczną („Pendulo”, „Almograve”), po piękny temat na harfę i fortepian („Insonia”).

 

Oficjalna strona artysty »Profil na Facebooku »Profil na BandCamp »Strona Discrepant »Profil na Facebooku »

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.